Hans Anders Brillen
Geplaatst: 11 sep 2019 15:13
Ik koop al lang mijn brillen bij Hans Anders, met zo een spaarplan. Alleen deze keer overkwam me toch iets vreemds, bij opmeten werd een Bril Garantie plan (30 euro extra) de hemel in geprezen, die moest je er bij hebben, ik sputterde tegen, maar neen, die werd er wel bij gezet dan kon ik er over nadenken en dan alsnog beslissen bij ophalen nieuwe bril.
Daar had ik al helemaal geen goed gevoel over, zoiets als die 'extra' garantie die ze je bij electronica zaken telkens weer aan willen smeren.
Goed, mijn bril klaar, wij gaan ophalen, en nee ik wil geen garantie plan.
Dat moest de verkoper toch even verkroppen, hij kwam toen met een bizar verhaal dat de brillen uit China kwamen en al binnen een jaar uit elkaar zouden vallen, hij repareerde ze ten slotte dagelijks (ehh? vertelde hij mij hier nu dat ze rotzooi verkopen??) en dat ik dan zelf voor de kosten op moest draaien..
Waarop ik hem er op wees dat als de bril kapot ging bij normaal gebruik dit gewoon onder garantie viel, normale consumenten garantie namelijk.
Nu krijgen we een hele poppenkast waarin hij de klantenservice belt om te vragen of dat zo is.
De andere kant konden we helaas niet horen, maar hij bleef volhouden dat het in de kleine lettertjes zo stond. Toen duidelijk werd dat wij niet te vermurwen waren kregen we de hele poppenkast nogmaals, ik heb toen gezegd dat als ze brillen verkopen die niet eens een jaar meegaan ik mijn spaarplan maar op moest zeggen en elders mijn bril moest gaan kopen.
De lucht was toen uit zijn verhaal ballon gelopen, ik vraag me alleen af of dit soort zaken mag, het was mij duidelijk dat dit dus bij elke klant gedaan word, net als het mij duidelijk is dat het onzin is. Maar hoeveel mensen trappen er wel in?
Mogen ze dergelijke leugenachtige verkoop technieken gebruiken, mag zo een 'extra garantie plan' überhaupt, en kunnen ze je nu normale garantie handelingen ontzeggen?
Daar had ik al helemaal geen goed gevoel over, zoiets als die 'extra' garantie die ze je bij electronica zaken telkens weer aan willen smeren.
Goed, mijn bril klaar, wij gaan ophalen, en nee ik wil geen garantie plan.
Dat moest de verkoper toch even verkroppen, hij kwam toen met een bizar verhaal dat de brillen uit China kwamen en al binnen een jaar uit elkaar zouden vallen, hij repareerde ze ten slotte dagelijks (ehh? vertelde hij mij hier nu dat ze rotzooi verkopen??) en dat ik dan zelf voor de kosten op moest draaien..
Waarop ik hem er op wees dat als de bril kapot ging bij normaal gebruik dit gewoon onder garantie viel, normale consumenten garantie namelijk.
Nu krijgen we een hele poppenkast waarin hij de klantenservice belt om te vragen of dat zo is.
De andere kant konden we helaas niet horen, maar hij bleef volhouden dat het in de kleine lettertjes zo stond. Toen duidelijk werd dat wij niet te vermurwen waren kregen we de hele poppenkast nogmaals, ik heb toen gezegd dat als ze brillen verkopen die niet eens een jaar meegaan ik mijn spaarplan maar op moest zeggen en elders mijn bril moest gaan kopen.
De lucht was toen uit zijn verhaal ballon gelopen, ik vraag me alleen af of dit soort zaken mag, het was mij duidelijk dat dit dus bij elke klant gedaan word, net als het mij duidelijk is dat het onzin is. Maar hoeveel mensen trappen er wel in?
Mogen ze dergelijke leugenachtige verkoop technieken gebruiken, mag zo een 'extra garantie plan' überhaupt, en kunnen ze je nu normale garantie handelingen ontzeggen?