Bestway slechte service/ ik koop daar nooit meer iets van.
Geplaatst: 16 sep 2019 12:28
Hallo Bestway,
Ik zou graag een klacht in willen dienen over jullie service.Op 23 juni hebben mijn vriend en ik bij gamma een jaquzzi lazy spa gekocht.
We hebben voor gebruik alle handleidingen doorgenomen en ons ingelezen hoe we het moesten gebruiken. We hebben alle stappen volgens het boekje bij gehouden en we hebben de starters onderhoudsset van bestway gebruikt en wekelijks het water getest.Het water was altijd goed volgends de test strips en we hebben het onderhoud gedaan volgens de instructies van het boekje.
Op 15 juli kwamen we er achter dat het drijvertje die bij de set hoort niet is blijven drijven waardoor hij naar de bodem gezakt is. Hierdoor is er plaatselijk op de plek waar hij is gaan zakken een verkleuring ontstaan.
Ik ben toen terug gegaan naar de gamma en heb om advies gevraagd.
Gamma gaf aan dat bestway hier verantwoordelijk voor is en adviseerde om contact met jullie hier over op te nemen. Op 15 juli heb ik telefonisch contact met jullie gehad hier over en kreeg ik te horen dat ik een mail moest versturen met het aankoop bewijs en gegevens naar [email protected]
Dit heb ik gelijk verstuurd alleen had de medewerker telefonisch een verkeerd mail adres gegeven waardoor hij niet is aangekomen.Wij zaten dus te wachten op reactie maar kregen niks terug omdat er door een medewerker van jullie een onjuist mail adres gegeven was. Op 22 juli heb ik nogmaals contact opgenomen omdat we niks hoorde en toen kreeg ik te horen dat het mail adres onjuist was en de vraag of ik het nogmaals kon versturen naar [email protected]
Dezelfde mail heb ik toen als nog verstuurd naar jullie en kreeg hier op onderstaande reactie op 24 juli:
Beste,
We hebben uw bericht goed ontvangen.
De verkleuring veroorzaakt door een te hoge chloorconcentratie kan echter niet aangehaald worden als een productiefout.
Het spijt ons mee te delen dat wij hiervoor uw bad ook niet mogen vervangen onder garantie.
Deze verkleuring heeft echter geen negatief effect op het gebruik van het bad, u kan het bad normaal blijven gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Bestway Customer Service
In de reactie staat dat er een te hoge chloorconcentratie is wat niet zo is want we hebben het water wekelijks getest en er was geen sprake van een te hoog chloorconcentratie. Daarnaast lijkt het mij dan ook wanneer er een te hoog chloorconcentratie is dat het gehele bad verkleurd had moeten zijn wat niet het geval is. Hij is plaatselijk verkleurd waar de drijver gezakt is en niet het gehele bad. Daarbij hebben we alle instructies volgens het boekje gevolgd waardoor er ook geen te hoog chloorconcentratie zou kunnen zijn.
Aan de hand van de mail waar ik het niet mee eens was heb ik opnieuw telefonisch contact gehad met jullie hier over en gaf de medewerker telefonisch aan dat het hele bad dan ook verkleurd had moeten zijn en kon zich vinden in mijn verhaal. De medewerker gaf aan dat ze de melding door zou sturen en dat ik hier over nog uitleg zou krijgen.
Op 29 juli kreeg ik onderstaande mail binnen:
Beste klant,
Zoals eerder vermeld kunnen wij u niet onder garantie verder helpen.
Uw dossier wordt afgesloten.
Met vriendelijke Groeten,
Ik was behoorlijk boos en teleur gesteld in jullie reactie omdat ik juist om uitleg had gevraagd tijdens het telefonisch gesprek en dan als nog een mail krijg met geen duidelijk uitleg / antwoord dan wat ik al eerder te horen had gekregen. Duur jullie reactie voel ik mijn melding niet serieus genomen.
Terwijl ik heel wat tijd en energie heb gestopt in het langs gaan bij de gamma om informatie te vragen, jullie meerdere keren bellen en mailen door een foutief mail adres en dan wordt er geen tijd genomen om fatsoenlijk reactie en uitleg terug te geven.
En omdat ik meerdere keren heb aangegeven dat de verkleuring komt omdat het drijvertje niet blijft drijven en dat het niet om een verkleuring gaat van het gehele bad.
Wij kunnen er niks aan doen dat hij niet is blijven drijven en mogen verwachten dat wat jullie er bij leveren naar behoren werkt maar dit was niet het geval. We hebben in totaal meer dan € 500 euro uit gegeven aan de jaquzzi en bij behordende producten dus voor dat geld lijkt het me op ze minst dat er een normale reactie en uitleg terug gegeven kan worden en er gekeken kan worden naar een oplossing maar ook dit beiden is niet gebeurd. Daarnaast staat er in alle instructie/ onderhoudsboekjes die geleverd zat bij de jaquzzi totaal geen informatie over welke producten je moet gebruiken voor het onderhoud van het water. Er staat alleen maar aan gegeven dat het water tussen bepaalde waardes moet zitten en heel veel over producten die je nodig hebt voor onderhoud maar er staat niks over welke producten je in het water moet doen, hoeveel miligram de tabletten moeten zijn. Deze informatie is nergens terug te vinden in de instructies dus vindt ik het ergens ook best raar dat jullie dit er niet bij zetten maar wel de verantwoordelijkheid neerleggen bij de koper.
Ik koop daar nooit meer iets!!!!!!
Ik zou graag een klacht in willen dienen over jullie service.Op 23 juni hebben mijn vriend en ik bij gamma een jaquzzi lazy spa gekocht.
We hebben voor gebruik alle handleidingen doorgenomen en ons ingelezen hoe we het moesten gebruiken. We hebben alle stappen volgens het boekje bij gehouden en we hebben de starters onderhoudsset van bestway gebruikt en wekelijks het water getest.Het water was altijd goed volgends de test strips en we hebben het onderhoud gedaan volgens de instructies van het boekje.
Op 15 juli kwamen we er achter dat het drijvertje die bij de set hoort niet is blijven drijven waardoor hij naar de bodem gezakt is. Hierdoor is er plaatselijk op de plek waar hij is gaan zakken een verkleuring ontstaan.
Ik ben toen terug gegaan naar de gamma en heb om advies gevraagd.
Gamma gaf aan dat bestway hier verantwoordelijk voor is en adviseerde om contact met jullie hier over op te nemen. Op 15 juli heb ik telefonisch contact met jullie gehad hier over en kreeg ik te horen dat ik een mail moest versturen met het aankoop bewijs en gegevens naar [email protected]
Dit heb ik gelijk verstuurd alleen had de medewerker telefonisch een verkeerd mail adres gegeven waardoor hij niet is aangekomen.Wij zaten dus te wachten op reactie maar kregen niks terug omdat er door een medewerker van jullie een onjuist mail adres gegeven was. Op 22 juli heb ik nogmaals contact opgenomen omdat we niks hoorde en toen kreeg ik te horen dat het mail adres onjuist was en de vraag of ik het nogmaals kon versturen naar [email protected]
Dezelfde mail heb ik toen als nog verstuurd naar jullie en kreeg hier op onderstaande reactie op 24 juli:
Beste,
We hebben uw bericht goed ontvangen.
De verkleuring veroorzaakt door een te hoge chloorconcentratie kan echter niet aangehaald worden als een productiefout.
Het spijt ons mee te delen dat wij hiervoor uw bad ook niet mogen vervangen onder garantie.
Deze verkleuring heeft echter geen negatief effect op het gebruik van het bad, u kan het bad normaal blijven gebruiken.
Met vriendelijke groeten
Bestway Customer Service
In de reactie staat dat er een te hoge chloorconcentratie is wat niet zo is want we hebben het water wekelijks getest en er was geen sprake van een te hoog chloorconcentratie. Daarnaast lijkt het mij dan ook wanneer er een te hoog chloorconcentratie is dat het gehele bad verkleurd had moeten zijn wat niet het geval is. Hij is plaatselijk verkleurd waar de drijver gezakt is en niet het gehele bad. Daarbij hebben we alle instructies volgens het boekje gevolgd waardoor er ook geen te hoog chloorconcentratie zou kunnen zijn.
Aan de hand van de mail waar ik het niet mee eens was heb ik opnieuw telefonisch contact gehad met jullie hier over en gaf de medewerker telefonisch aan dat het hele bad dan ook verkleurd had moeten zijn en kon zich vinden in mijn verhaal. De medewerker gaf aan dat ze de melding door zou sturen en dat ik hier over nog uitleg zou krijgen.
Op 29 juli kreeg ik onderstaande mail binnen:
Beste klant,
Zoals eerder vermeld kunnen wij u niet onder garantie verder helpen.
Uw dossier wordt afgesloten.
Met vriendelijke Groeten,
Ik was behoorlijk boos en teleur gesteld in jullie reactie omdat ik juist om uitleg had gevraagd tijdens het telefonisch gesprek en dan als nog een mail krijg met geen duidelijk uitleg / antwoord dan wat ik al eerder te horen had gekregen. Duur jullie reactie voel ik mijn melding niet serieus genomen.
Terwijl ik heel wat tijd en energie heb gestopt in het langs gaan bij de gamma om informatie te vragen, jullie meerdere keren bellen en mailen door een foutief mail adres en dan wordt er geen tijd genomen om fatsoenlijk reactie en uitleg terug te geven.
En omdat ik meerdere keren heb aangegeven dat de verkleuring komt omdat het drijvertje niet blijft drijven en dat het niet om een verkleuring gaat van het gehele bad.
Wij kunnen er niks aan doen dat hij niet is blijven drijven en mogen verwachten dat wat jullie er bij leveren naar behoren werkt maar dit was niet het geval. We hebben in totaal meer dan € 500 euro uit gegeven aan de jaquzzi en bij behordende producten dus voor dat geld lijkt het me op ze minst dat er een normale reactie en uitleg terug gegeven kan worden en er gekeken kan worden naar een oplossing maar ook dit beiden is niet gebeurd. Daarnaast staat er in alle instructie/ onderhoudsboekjes die geleverd zat bij de jaquzzi totaal geen informatie over welke producten je moet gebruiken voor het onderhoud van het water. Er staat alleen maar aan gegeven dat het water tussen bepaalde waardes moet zitten en heel veel over producten die je nodig hebt voor onderhoud maar er staat niks over welke producten je in het water moet doen, hoeveel miligram de tabletten moeten zijn. Deze informatie is nergens terug te vinden in de instructies dus vindt ik het ergens ook best raar dat jullie dit er niet bij zetten maar wel de verantwoordelijkheid neerleggen bij de koper.
Ik koop daar nooit meer iets!!!!!!