Pagina 1 van 1

Garantie screenprotector?

Geplaatst: 20 sep 2019 16:21
door arkadeck
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling. Bij de service winkel van Samsung willen ze deze dan ook vervangen maar dan direct mijn hele telefoon diagnosticeren. Dit vind ik heel vreemd en heb het geweigerd. Zij vervangen dan ook niet de screenprotector. Mag dat. De screenprotector is een plasticje aan de buitenkant en heeft dus totaal niets met de telefoon te maken. Ik heb garantie. Hebben zij dan het recht om in mijn hele telefoon te gluren.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 20 sep 2019 22:29
door Arizonakid
Zelf voor een euro een nieuwe er op plakken? Garantie op een stukje plastic van een duppie inkoop, kom op.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 20 sep 2019 23:20
door alfatrion
arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling.
Wat is er gebeurt?

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 00:24
door Justmeagain
Die protectors beschadigen niet vanzelf. Waarop denkt u garantie te hebben.
Ik koop die dingen per 10 in China voor minder als 9 euro. Plak er regelmatig een nieuwe op. Maar krassen of breuken zijn toch echt mijn eigen schuld.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 09:33
door Icasheb
Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 09:45
door Theotrucker
Daarom willen ze natuurlijk over de telefoon een diagnose stellen.
Beschadigd door eigen schuld dus geen garantie in de toekomst.
Kunnen ze die IMEI wegstrepen.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 09:50
door Kolibrie
Zal wel zijn omdat ze zeker willen weten dat de telefoon niets mankeert waar u ze achteraf verantwoordelijk voor houdt door b.v. te zeggen dat ze teveel druk op het toestel uitgeoefend hebben.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 11:14
door Komkommertijd
Zelf weet ik dat je ze in 3 soorten kunt indelen;

1 De zachte plastic, krasvast en taai maar worden minder mooi na jaren en breken nooit...
Als lelijk geworden een nieuwe plakken. Kosten nihil en beschermen iets tegen krassen, breuk kan niet, dan is het scherm zelf kapot... eronder.

2 De hard plastic en die zijn harder, blijven langer mooi en iets duurder als 1e.
Moeilijker te verwijderen en dan breken ze in scherven, vermoedelijk ook bij Topic starter erop gezet.

3 Echt hard glas, breekbaar en gaan lang mee, moeilijk verwijderbaar zonder sporen en je kreeg een soort dubbel glas, dit zijn de duurdere die tot 4 jaren mooi bleven. Ik hoef ze niet wegens breek kans en lastig verwijderen.


Ja, ik ga voor de harde plastic onder Nr2 genoemde, prijs en kwaliteit tussen 1 & 3 in.
Zelf bij Ali Express of Action nieuwe kopen, winkels of markt zijn duurder
maar op de Markt vervangen ze het soms voor je zonder Extra kosten, €10,- tot €20, afhankelijk
kraam en merk & type telefoon mits voorradig!

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 12:39
door alfatrion
Icasheb schreef:
21 sep 2019 09:33
Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf
Ook een screen protector kan ondeugdelijk zijn en dan vanzelf barsten.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 12:47
door sake1987
Die dingen koop je in Nederland voor 5 euro, zitten er 2 in. Problemen kan je ook zoeken. Maar goed als het product niet conform is, maak er een zaak van. Misschien rijdende rechter?

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 13:33
door kokka
Hoe bedoel je ondeugdelijk.. als je screenprotector beschadigd is en je scherm niet, dan heeft hij precies gedaan wat hij moest doen. Je scherm beschermen. Anders had je een screenprotectorprotector gehad

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 14:57
door Icasheb
alfatrion schreef:
21 sep 2019 12:39
Icasheb schreef:
21 sep 2019 09:33
Geen enkele winkel geeft garantie op glas of screen protector als deze beschadigd is. Hij moet ergens door beschadigd zijn, gebeurd niet vanzelf
Ook een screen protector kan ondeugdelijk zijn en dan vanzelf barsten.
Nog nooit gezien in de 3 jaar dat ik in een telefoonwinkel werk. Als ik er 1 tegen kom, laat ik het je weten. Als je doorvraagt bij de klant komt altijd de aap uit de mauw.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 15:07
door olaf79
arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling. Bij de service winkel van Samsung willen ze deze dan ook vervangen maar dan direct mijn hele telefoon diagnosticeren. Dit vind ik heel vreemd en heb het geweigerd. Zij vervangen dan ook niet de screenprotector. Mag dat. De screenprotector is een plasticje aan de buitenkant en heeft dus totaal niets met de telefoon te maken. Ik heb garantie. Hebben zij dan het recht om in mijn hele telefoon te gluren.
In principe is dit absoluut niet toegestaan. Zoals je zelf al stelt de screenprotector is een losstaand product en heeft niks met de telefoon te maken. Voor een screenprotector geldt dezelfde wet als voor eender welk ander product. Tot 6 maanden na aanschaf ligt de bewijslast bij de verkoper. Deze moet dus bewijzen dat de screenprotector door onzorgvuldig gebruik is kapot gegaan.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 16:27
door alfatrion
kokka schreef:
21 sep 2019 13:33
Hoe bedoel je ondeugdelijk..
Er kan een onvolmaaktheid in het glas zitten waardoor deze breekt. Dit is natuurlijk zo goed als onbewijsbaar als het scherm eenmaal is gebroken.
Icasheb schreef:
21 sep 2019 14:57
Nog nooit gezien in de 3 jaar dat ik in een telefoonwinkel werk.
Dat betekend niet dat het onmogelijk is. Ik heb dit soort claims ook over het glas van televisie- of computerschermen gehoord alleen om er later achter te komen dat het toch kan.

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 21 sep 2019 16:58
door Erthanax
arkadeck schreef:
20 sep 2019 16:21
Mijn screenprotector is beschadigd van mijn Samsung s10 plus. Dit is binnen de 3 maanden en valt dus in de garantie regeling.
Wat is er beschadigd aan de screenprotector? Gaat het om een kras, een doffe plek, of iets dergelijks?
Hoe is de beschadiging ontstaan?
Staan er in de garantievoorwaarden ook uitsluitingen, bv normale slijtage?

Re: Garantie screenprotector?

Geplaatst: 23 sep 2019 14:33
door Aygulf
Een screenprotector is er om te beschermen. Dus als daar iets op zit dan heeft hij zijn taak volbracht want zonder was misschien het glas van de telefoon beschadigd. De telefoonwinkel wil zeker weten dat de telefoon in orde is, anders krijgen zij naderhand de schuld als er iets mee is. Ken TS niet maar lijkt me iemand die daar dan meteen weer op de stoep staat. Gewoon zelf even nieuwe er op "plakken". Die dingen kosten geen moer. Garantie op een screenprotector, hoe verzin je het...