Ketelonderhoudscontract Feiken installateurs
Geplaatst: 27 sep 2019 09:28
Dag, we hebben 4 jaar geleden een nieuwe ketel aangeschaft bij Feiken installateurs. Na het einde van de garantieperiode een onderhoudscontract afgesloten, waar alles wordt vergoed behalve de onderdelen voor € 7,50 per maand. We dachten van nieuwe ketel dus dat zal zo'n vaart niet lopen.
Voor de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt onder het contract deze maand bleken er toch onderdelen kapot te zijn. Zodanig kapot dat als we niet voor vervanging zouden kiezen we binnen 3 maanden ketelproblemen zouden krijgen. Ok, we vonden dit erg snel, maar hebben besloten uit te gaan van de kennis en kunde van de monteur. Niet fijn, maar het is niet anders. Onderdelen vervangen en de onderhoudsbeurt afgerond, na 20 minuten was de onderhoudsmonteur weer vertrokken.
Binnen 1 dag hadden we een factuur van € 113 binnen voor de onderdelen. Vond dat best veel geld voor wat ijzer en een rubberen ring. Na wat onderzoek bij andere installatiebureaus bleken de gangbare prijzen bijna de helft lager te liggen, voor € 60 kon ik ze bestellen.
Op basis van het verschil in prijs contact gezocht met Feiken installateurs en daarin aangegeven dat we een onderhoudscontract met arbeidsuren hebben en dat we niet € 55 hoeven te betalen voor de kosten van arbeid. Antwoord terug gehad dat het houden van voorraad erg duur is en dat daarom dit soort opslagen van toepassing zijn op hun onderdelen. Om ons tegemoet te komen willen ze ons 20 % korting geven....dat ging wel heel gemakkelijk.
Vertrouw het dus niet en denk dat ze op deze wijze meer klanten zouden kunnen duperen. Daarnaast heb ik het idee dat het vervangen van de onderdelen ook wel heel gemakkelijk is gegaan. De man was amper boven en kwam met de mededeling dat er twee onderdelen vervangen moesten worden....
Al met al niet fijn, dus let op bij de aanvullende rekeningen als u een onderhoudscontract heeft.
Voor de eerste jaarlijkse onderhoudsbeurt onder het contract deze maand bleken er toch onderdelen kapot te zijn. Zodanig kapot dat als we niet voor vervanging zouden kiezen we binnen 3 maanden ketelproblemen zouden krijgen. Ok, we vonden dit erg snel, maar hebben besloten uit te gaan van de kennis en kunde van de monteur. Niet fijn, maar het is niet anders. Onderdelen vervangen en de onderhoudsbeurt afgerond, na 20 minuten was de onderhoudsmonteur weer vertrokken.
Binnen 1 dag hadden we een factuur van € 113 binnen voor de onderdelen. Vond dat best veel geld voor wat ijzer en een rubberen ring. Na wat onderzoek bij andere installatiebureaus bleken de gangbare prijzen bijna de helft lager te liggen, voor € 60 kon ik ze bestellen.
Op basis van het verschil in prijs contact gezocht met Feiken installateurs en daarin aangegeven dat we een onderhoudscontract met arbeidsuren hebben en dat we niet € 55 hoeven te betalen voor de kosten van arbeid. Antwoord terug gehad dat het houden van voorraad erg duur is en dat daarom dit soort opslagen van toepassing zijn op hun onderdelen. Om ons tegemoet te komen willen ze ons 20 % korting geven....dat ging wel heel gemakkelijk.
Vertrouw het dus niet en denk dat ze op deze wijze meer klanten zouden kunnen duperen. Daarnaast heb ik het idee dat het vervangen van de onderdelen ook wel heel gemakkelijk is gegaan. De man was amper boven en kwam met de mededeling dat er twee onderdelen vervangen moesten worden....
Al met al niet fijn, dus let op bij de aanvullende rekeningen als u een onderhoudscontract heeft.