Heeft Eneco mijn handtekening vervalst?
Geplaatst: 27 sep 2019 12:45
Goedemiddag,
Ik ben opzoek naar jullie advies:
Enige tijd geleden kreeg ik tot mijn verrassing bericht van Nuon met 'wat jammer dat u weggaat'. Zeer verrast bel ik ze op om te vragen waarom ik dan weg ga. Zij vertellen mij dat ik bij Eneco nu een contract heb. Ik weet van niks dus bel met Eneco. En om een lang slepend verhaal kort te maken (want Eneco heeft de administratie niet helemaal op orde dus kon mij in eerste instantie ook niet vinden als klant) weten zij me te vertellen dat ik een contract heb afgesloten op mijn zakelijke gegevens. Gezien ik nooit contact heb gehad (telefonisch, fysiek of per mail) vraag ik het contract op. Enkele weken later krijg ik het contract toegestuurd, met tot mijn grote verbazing in het vak waar mijn handtekening zou moeten staan mijn naam gekrabbeld. niet mijn handtekening en ook niet mijn handschrift, gewoon valsheid in geschrifte dus. Inmiddels middels mijn rechtsbijstand alles laten terugdraaien, maar Eneco heeft nog niet het fatsoen gehad om uitleg te geven waarom dit heeft plaatsgevonden of zelfs maar excuses aan te bieden voor dit gedrag en de overlast hiervan. Het schijnt ook vaker voor te komen, hun 'tussenpersoon' DirectSafe staat bekend om zulke praktijken hoewel Eneco zelf beweerd alleen met 'betrouwbare tussenpersonen' te werken.
Mijn vraag is nu: zijn er stappen die ik kan ondernemen om te zorgen dat Eneco stopt met zulke praktijken? Gezien er momenteel geen gevolgen hangen aan hun actie (alleen terugdraaien dus wat administratief werk) verwacht ik dat ze op dezelfde voet verder gaan...
Ik ben opzoek naar jullie advies:
Enige tijd geleden kreeg ik tot mijn verrassing bericht van Nuon met 'wat jammer dat u weggaat'. Zeer verrast bel ik ze op om te vragen waarom ik dan weg ga. Zij vertellen mij dat ik bij Eneco nu een contract heb. Ik weet van niks dus bel met Eneco. En om een lang slepend verhaal kort te maken (want Eneco heeft de administratie niet helemaal op orde dus kon mij in eerste instantie ook niet vinden als klant) weten zij me te vertellen dat ik een contract heb afgesloten op mijn zakelijke gegevens. Gezien ik nooit contact heb gehad (telefonisch, fysiek of per mail) vraag ik het contract op. Enkele weken later krijg ik het contract toegestuurd, met tot mijn grote verbazing in het vak waar mijn handtekening zou moeten staan mijn naam gekrabbeld. niet mijn handtekening en ook niet mijn handschrift, gewoon valsheid in geschrifte dus. Inmiddels middels mijn rechtsbijstand alles laten terugdraaien, maar Eneco heeft nog niet het fatsoen gehad om uitleg te geven waarom dit heeft plaatsgevonden of zelfs maar excuses aan te bieden voor dit gedrag en de overlast hiervan. Het schijnt ook vaker voor te komen, hun 'tussenpersoon' DirectSafe staat bekend om zulke praktijken hoewel Eneco zelf beweerd alleen met 'betrouwbare tussenpersonen' te werken.
Mijn vraag is nu: zijn er stappen die ik kan ondernemen om te zorgen dat Eneco stopt met zulke praktijken? Gezien er momenteel geen gevolgen hangen aan hun actie (alleen terugdraaien dus wat administratief werk) verwacht ik dat ze op dezelfde voet verder gaan...