Pagina 1 van 14
BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 11 okt 2019 21:55
door Ruben123
Hallo allemaal,
Wat kan ik doen ? Ik heb een auto gekocht bij Volkswagen. via Volkswagen bank (financeal lease) maar Ze hebben 1ste en 2e termijn betaling (factuur) naar verkeerde adres genoteerd en gestuurd. Omdat deze 2 termijnen laat was, hebben ze bij BKR negatief gemeld.
Volgens BKR, dat is onterecht, maar Volkswagen bank (financeal lease) willen niet afhalen.
Wat kan ik doen ?
Dus uit kijken als jij een auto kopen bij Volkswagen, SKODA, of Audi via Volkswagen bank
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 15:20
door NeoDutchio
Maar hoe komen ze dan aan het foutieve adres? Er wordt een contract gemaakt waar uw adres in staat en de auto wordt op uw naam gezet waarbij uw adres bekend is.
U weet dat u moet betalen, maar een auto leasen en dan 2 maanden 'vergeten' dat u een rekening zou moeten krijgen kan er bij mij ook niet in. Overigens lijkt het mij sterk dat het al meteen na 2 maanden is. Normaal komt er een herinnering, dus is het al langer dan 2 maanden.
U geeft nu af op VW, maar zelf gaat u ook niet vrijuit.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 15:46
door Ruben123
Dat weet ik ook niet, Ze hadden mijn telefoon nr, E-mail adres, Prive adres. Ze kunnen telefoneren of email kunnen sturen voordat melding doen bij BKR, Maar na 2 manden hebben ze een e-mail gestuurd en na e-mail ik heb gelijk betaald.
Volkswagen bank heb geen reden om bij BKR een negatieve melding doen. Het is maar 301 euro.
Volgens regels van BKR :
Een negatieve registratie ontstaat pas nadat er een betalingsachterstand van
enkele maanden is en er meerdere betalingsherinneringen, aanmaningen en een
vooraankondiging van registratie zijn verstuurd
Ik had geen achterstand, na een mail ik had gelijk betaald. Ik weet niet wat ik moet doen? Ik weet niet waar ik moet gaan.
BKR of consumentenbond of geschillencommissie of AFM (autoriteit financiele markten).
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 15:49
door Lady1234
Vond u het dan niet wonderlijk dat er na een maand geen nota kwam? En ook niet na de tweede maand?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 15:52
door Theotrucker
Ik weet er weinig van, misschien kifid?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 15:59
door Lady1234
En staat er dan nu weer een H achter de melding? En stond er eerst een A?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 17:27
door dmv
Welk postadres staat er op de overeenkomst?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 17:54
door Ruben123
Er stond A dan hebben ze omgezet na H, maar ik kan niks doen tot 5 jaar. Als het post adres niet klopt, ze kunnen me bellen of mailen, Dat hebben ze niet gedaan, maar gelijk bij BKR gemeld, dan via email contact gehad, dan heb ik gelijk betaald, Dan hebben ze hersteld, maar ik heb BKR gebeld, BKR gaf aan dat zoo snel dat Volkswagen bank mag niet doen.
Een negatieve registratie ontstaat pas nadat er een betalingsachterstand van
enkele maanden is en er meerdere betalingsherinneringen, aanmaningen en een
vooraankondiging van registratie zijn verstuurd.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 18:08
door NeoDutchio
Ruben123 schreef: ↑12 okt 2019 17:54
Als het post adres niet klopt, ze kunnen me bellen of mailen, Dat hebben ze niet gedaan, maar gelijk bij BKR gemeld, dan via email contact gehad, dan heb ik gelijk betaald, Dan hebben ze hersteld, maar ik heb BKR gebeld, BKR gaf aan dat zoo snel dat Volkswagen bank mag niet doen.
En hoe moeten zij weten dat het om een foutief adres gaat en u geen wanbetaler bent? En waarom neemt u zelf geen contact op als blijkt dat u de eerste maand geen factuur ontvangen heeft? En na de tweede factuur ook niet? Herinneren kunnen naar het foutieve adres gestuurd zijn, maar er wordt echt niet meteen een BKR notering gemaakt. Bedrijven gaan echt geen laat/wanbetalers bellen, alles gaat per post.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 18:26
door Lady1234
Maar al die post zal dan wel naar dat andere adres gestuurd zijn.
En wat voor adres was dat dan. En na hoeveel tijd hebt u uiteindelijk betaald?
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:17
door Ruben123
Ze hebben zelf verkeerde adres gestuurd, Ik heb op de contract goede adres gezet. De moeite wat ze gedaan hebben om BKR te melden, hadden ze mij kunnen bellen of e-mailen voordat ze melding maken bij BKR. Dus ze brengen me nu in probleem, uit dit ervaring, ik zou nooit iemand aanraden Volkswagen.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:19
door NeoDutchio
Ruben123 schreef: ↑12 okt 2019 20:17
Ze hebben zelf verkeerde adres gestuurd, Ik heb op de contract goede adres gezet. De moeite wat ze gedaan hebben om BKR te melden, hadden ze mij kunnen bellen of e-mailen voordat ze melding maken bij BKR. Dus ze brengen me nu in probleem, uit dit ervaring, ik zou nooit iemand aanraden Volkswagen.
U hebt zelf het contract gemaakt die zij verkeerd hebben overgenomen?
Waarom reageert u niet op de vraag waarom u zelf niet aan de bel hebt getrokken toen u de eerste maand al geen factuur kreeg? U blijft VW maar zwart maken, maar u gaat zelf ook niet vrijuit.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:21
door Lady1234
Als het allemaal waar is wat u schrijft, dus dat zij de fout gemaakt hebben, moet u een schriftelijke klacht indienen. Wordt het niet tot tevredenheid opgelost, dan kunt u naar het Kifid.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:22
door Ruben123
Contract in gegaan per 1 april, maar ik heb in begin juni email gekregen dat ik binnen 5 dagen vervallen termijnen moeten betalen. Dat heb ik gedaan (Het was in 2016). Toen ik had niet door dat ze bij BKR gemeld had, maar nu pas kom achter dat ik bij BKR gemeld staat. Het ging om 2x 301 euro = 602+6 administratie kost = 608 euro. Ik weet niet wat ik moet doen met Volkswagen Bank.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:24
door Moneyman
NeoDutchio schreef: ↑12 okt 2019 18:08
Herinneren kunnen naar het foutieve adres gestuurd zijn, maar er wordt echt niet meteen een BKR notering gemaakt.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
NeoDutchio schreef: ↑12 okt 2019 18:08
Bedrijven gaan echt geen laat/wanbetalers bellen, alles gaat per post.
Onzin. Er wordt juist steeds vaker gebeld en gemaild, simpelweg... omdat het werkt!
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:26
door Lady1234
Nou, dan zijn die vijf jaar haast om.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:31
door Ruben123
Moneyman,
Ik heb met BKR gesproken, Ik heb bewijzen dat nooit een brief of email of telefoon gepleegd zijn.
BKR zegt, dat ik moet klacht indienen bij consumentenbond of geschillencommissie of AFM (autoriteit financiele markten).
Ik ga doen, Onvriendelijke medewerkers van Volkswagen bank gaan zeker dit horen via AFM of andere.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:33
door NeoDutchio
Moneyman schreef: ↑12 okt 2019 20:24
NeoDutchio schreef: ↑12 okt 2019 18:08
Herinneren kunnen naar het foutieve adres gestuurd zijn, maar er wordt echt niet meteen een BKR notering gemaakt.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Wilt u eens stoppen met gedeeltes te quoten zodat een incomplete reactie overblijft. Heel irritant en vervelend dat ik mijzelf zou moeten verdedigen terwijl het in de oorspronkelijke reactie gewoon staat. En mocht u dat niet begrijpen kunt u ook gewoon op een normale manier vragen wat ik bedoel met een herinnering die normaal gesproken gestuurd is. Dan hoeft u mij niet eerst een stempel te geven. Oftewel, stop gewoon eens met deze stemmingmakerij.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:39
door NeoDutchio
Ruben123 schreef: ↑12 okt 2019 20:31
Moneyman,
Ik heb met BKR gesproken, Ik heb bewijzen dat nooit een brief of email of telefoon gepleegd zijn.
BKR zegt, dat ik moet klacht indienen bij consumentenbond of geschillencommissie of AFM (autoriteit financiele markten).
Ik ga doen, Onvriendelijke medewerkers van Volkswagen bank gaan zeker dit horen via AFM of andere.
Heeft u dan wel de foutief verstuurde facturen ontvangen dan? Heeft u zich gemeld bij het adres waar de facturen heen gestuurd zijn? Hoe weet u dan dat er geen herinneringen verstuurd zijn?
Het lijkt mij namelijk sterk dat VW (waar ik zelf zakelijk lease) geen herinnering, aanmaning en de vooraankondiging gestuurd heeft.
Re: BKR-registratie door fout van Volkswagen Bank
Geplaatst: 12 okt 2019 20:45
door Moneyman
NeoDutchio schreef: ↑12 okt 2019 20:33
Moneyman schreef: ↑12 okt 2019 20:24
NeoDutchio schreef: ↑12 okt 2019 18:08
Herinneren kunnen naar het foutieve adres gestuurd zijn, maar er wordt echt niet meteen een BKR notering gemaakt.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Wilt u eens stoppen met gedeeltes te quoten zodat een incomplete reactie overblijft. Heel irritant en vervelend dat ik mijzelf zou moeten verdedigen terwijl het in de oorspronkelijke reactie gewoon staat. En mocht u dat niet begrijpen kunt u ook gewoon op een normale manier vragen wat ik bedoel met een herinnering die normaal gesproken gestuurd is. Dan hoeft u mij niet eerst een stempel te geven. Oftewel, stop gewoon eens met deze stemmingmakerij.
Zeker niet. Je mist volledig het punt, want jij schrijft letterlijk “er wordt echt niet meteen een bkr notering gemaakt”, terwijl dat nu juist wél is wat er gebeurde. De niet-gequote delen van je post doen daar niets aan af.
Dat is geen stemmingmakerij, dat is het corrigeren van onjuiste reacties.