LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Thuiswerk

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
arthur1511

Thuiswerk

Ongelezen bericht door arthur1511 »

In de zoektocht naar thuiswerk lijkt het dat men alleen de zaak wil belazeren. Zo heeft mijn vrouw gereageerd op een advertentie waarin men thuiswerk aanbood. Voor een postzegel was het geregeld. Kort nadat zij haar brief had opgestuurd werd zij welkom geheten en tegen betaling van 10 euro contant zou zij een handleiding opgestuurd krijgen. Tegen beter weten in heeft ze dit gedaan. De handleiding was een enkel A4-tje met daarop het advies om een advertentie te zetten waarin thuiswerk werd aangeboden. Vervolgens de mensen om 10 euro vragen als bijdrage in de administratie. Dit waren dan de inkomsten.
Volgens mij is dit je reinste oplichting en ik wil graag actie hier tegen ondernemen, maar een aangifte voor oplichting van 10 euro levert alleen maar lachende politieagenten op.
Heeft iemand al eens hiermee te maken gehad?

Misschien dat RADAR de mensen kan mobiliseren, zodat we als groep tegen dit soort zaken optreden? Ik kan me namelijk heel kwaad maken om dit soort walgelijke praktijken
Ik sta ook ergens met dezelfde tekst als Gast. Sorry daarvoor...

Gast

Re: Thuiswerk

Ongelezen bericht door Gast »

Dit is al zoooooo vaak in hetnieuws geweest. Ook bij RADAR en OPGELICHT en noem maar op. Trap hier toch niet in. Je gaat toch geen geld betalen om te mogen werken?? Als je dit toch doet is het misschien wel een beetje je eigen schuld. Ook al is het schandalig.

Gast

Sluit me aan bij bovenstaande Gast, maar....

Waarom 2x dezelfde topic starten op dezelfde dag???????????
(exact dezelfde tekst/onderwerp zie Nieuw Forum 11:29 uur)

Gast

Dat vroeg ik me ook af en toch heb ik maar 2x hetzelfde antwoord gegeven...

arthur1511

De reden dat ik twee dezelfde berichten startte is puur per ongeluk. Ik had hem hier bedoeld, maar zat ineens ergens anders. Maar dat doet er niet toe.

Toegegeven, ik ben er zelf bij, en misschien is het niet handig. Maar bekijk het eens van een andere kant. Ik ben niet in de financiele positie om kinderopvang te regelen. Zou dat wel, dan had ik wel een gewone baan gezocht. Thuiswerk zou een aantal problemen op kunnen lossen. Ik besef wel dat ik niet de eerste ben die dit overkomt, maar ik verbaas me, met welk gemak we dit blijkbaar als maatschappelijk aanvaard beschouwen. Immers we doen er niets aan.

Kijk die 10 euro maken het niet de moeite waard, maar stel nu dat dit duizend mensen hebben gedaan. Ik noem maar iets, dan praat je toch over andere bedragen...Of niet?

Gast

Arthur, dat thuiswerken begrijp ik wel. Zou mooi zijn als je daar iets in zou kunnen vinden. Alleen begrijp ik nooit dat mensen geld gaan betalen om te mogen werken. Ook al is het maar 10 euro. Het is wel heel erg dat dit gebeurd en dat er waarschijnlijk heel veel mensen in trappen.

arthur1511

Het is gewoon misbruik maken van mensen. Ik vind het dan ook interessant om ze gewoon aan te pakken. Als je bij de politie komt lachen ze je uit (werkelijk). Geen rechtbijstand die het de moeite vind.

In de advertentie spreken ze van 400 reacties op een advertentie in een landelijk dagblad. Of dat waar is, daarover kun je discussieren natuurlijk, maar neem het nu eens voor waar aan. Dan verdient zo'n persoon 4000 euro minus de advertentiekosten. Stel nu dat ie dat een keer per maand doet.

Als je deze persoon weet te achterhalen, dan heb je vast wel wat wettelijke gronden om iemand even het leven heel zuur te maken. Het lijkt mij bijvoorbeeld tamelijk onwaarschijnlijk dat hij zijn "inkomsten" opgeeft aan de belastingen....Om zomaar een voorbeeldje te noemen.

Ik hoop dan ook dat steeds meer mensen zich gaan melden. Immers dit lijkt mij typisch zo'n geval waarbij men als groep wel gehoord word en sterker staat. We moeten de schaamte voorbij...

arthur1511

O ja en dat zou ik bijna vergeten...

Ik ben nog steeds op zoek naar thuiswerk...Weet iemand of dat dat nog bestaat? Arbeidsbureau's en uitzendbureau's lijken me niet verder te kunnen helpen...

gast500

Ongelezen bericht door gast500 »

Kijk eens bij www.google.nl en tik dan in thuiswerk, daar staan veel mogelijkheden maar is moeilijk na te gaan of het wat is.
Mijn ervaring is de meeste thuiswerkmogelijkheden zijn nep.
Succes

gast500

Ik zou wel thuiswerk willen doen, maar waar vind je iets?
BV. op administratief gebied.
Als iemand tips heeft zijn ze welkom.

Gast

Geplaatst op 29 Jul 2004 13:34 door Gast

--------------------------------------------------------------------------------

Jij bent bent toch pas 53 jaar geworden ??En dat is meer voor mensen die het echt hard nodig hebben. Denk daar maar eens over.
:evil: Mmmmm, alweer zo'n topicverzieker, denk dáár maar eens over na!

gast500

Zeg Gast van 12.34 uur hoe bedoel je.
Je opmerking slaat werkelijk nergens op.
Ik wil tenminste werken en dan mag ik toch alle mogelijkheden die er zijn benutten?
Of niet soms?
:wink:

gast500

Moet zijn Gast van 13.34 uur.

En schrijf eens goed.
Je bent volgens mij een woordje vergeten :!: :!: :!:

arthur1511

Wat raar dat mensen die hetzelfde nastreven (wat doe je anders op deze site) hier nu bezig zijn om een serieus topic om zeep te helpen. Eerst met een ranzige URL en nu met een discussie die kant nog wal raakt, in ieder geval niets te maken heeft met mijn vraag of stelling. Dat vind ik toch wel een teleurstelling...

gast500

Ja zeer ranzig voor een consumentenforum.
Hoort hier niet thuis.
Maar ja je zou toch iets anders verwachten onder de noemer
van Uitzendbureau.
Wat ik weet is dat het erg tegen valt om werk te vinden of je nu op zoek bent naar thuiswerk of ander werk.
Vacatures genoeg, maar ja ook enorm veel werkzoekenden.
Nou Arthur en alle werkzoekenden veel succes.

arthur1511

Een klein succesje wil ik jullie niet onthouden. Ik heb een brief geschreven waarin ik mijn geld terug eiste, inclusief het geld van de gemaakte onkosten en dergelijke. Een 12 euro. Als zij daaraan geen gehoor zouden geven dan zou ik polite en belasting inlichten. (alsof die zich daar druk om zouden maken)

Maar goed. Vandaag een aangetekende brief terug van het bewuste "bedrijf" dat zij een niet goed, geld terug garantie hadden. Mijn 12 euro zaten bijgevoegd.

Een beetje formele blabla van mijn kant bevestigde wat ik eigenlijk al wist: Mijn brief was gericht aan iemand die totaal niet wordt gehinderd door enige vorm van intelligentie..

Gast

Gefeliciteerd, Arthur. Goed gedaan!

Gast

Als ik het goed begrijp is het dus opgelost??

Mooi, dan kan hier een slotje op voordat Nel, Louis en AK het ontdekken. Anders gaan ze deze topic gebruiken om te chatten.

Sherlock

Ongelezen bericht door Sherlock »

BLIJFT DAT GE.ZEI.K NU TOT IN DE EEUWIGHEID VOORTDUREN??

Gast je lokt het zelf uit op die manier en wees nu eens zo fair en verschuil je niet achter de naam Gast.
Dan weten we tenminste met wie we te doen hebben. Of ben je soms zelf een van de gasten die je noemt? Hou nou toch eens op met die kinderachtigheid.

Voor Arthur1511: Goed gedaan. Bluffen kan wel eens helpen.

Gast

Heeeeeeee, Sherlock. Alsof jij met je eigen naam hier bezig bent.

Dus hou je grote smoel dicht en ga lekker boeven vangen ofzo, eikel!
Maar als JIJ lekkerder slaapt vannacht teken ik toch gewoon met m'n naam. Kun je verder toch niets mee.

gr.
Louis2

Gesloten