DVD recordables - matige kwaliteit, geen garantie
Geplaatst: 27 jul 2004 15:11
Sinds de tijd dat ik een DVD brander heb ben ik mij steeds meer zorgen gaan maken over de kwaliteit van beschrijfbare DVDs.
Ik heb diverse merken geprobeerd, en zelfs verschillende branders.
De vraag naar recordable DVD schijfjes is erg groot. Dat leidt tot druk op de fabrikanten om toch vooral snel te leveren. Komt de kwaliteit hierdoor onder druk te staan? En wat zijn mijn rechten als consument?
Mijn ervaring is dat schijfjes lang niet altijd betrouwbaar zijn. Ik heb in mijn brandprogramma datacontrole na branden altijd AAN staan.
Bij verificatie gingen er tien schijfjes van een spindle goed, maar een week later hadden negen (!) van deze schijfjes leesfouten.
Dat is niet wat ik van een product mag verwachten, maar garantie, ho maar.
Ik zou in dit geval de hele spindle (50 euro!) terug willen brengen, maar de winkelier zegt: "eigen schuld" en geeft vanwege het eenmalig karakter van de DVD's geen garantie.
Nogmaals: Het gaat hier niet om de allergoedkoopste naamloze schijfjes, en het ligt niet aan computerproblemen.
Het ligt hier aan het product, en de winkelier maakt zich er heel gemakkelijk van af.
Geen fabrieksgarantie dus geven wij ook geen garantie (mag dat?), zal wel aan uzelf liggen (9 keer?), enzovoorts.
Hebben andere mensen vergelijkbare ervaringen?
Hoe zit het eigenlijk met het recht dat je als consument hebt? Dit is toch niet wat je in redelijkheid van een product mag verwachten?
Gerben
Ik heb diverse merken geprobeerd, en zelfs verschillende branders.
De vraag naar recordable DVD schijfjes is erg groot. Dat leidt tot druk op de fabrikanten om toch vooral snel te leveren. Komt de kwaliteit hierdoor onder druk te staan? En wat zijn mijn rechten als consument?
Mijn ervaring is dat schijfjes lang niet altijd betrouwbaar zijn. Ik heb in mijn brandprogramma datacontrole na branden altijd AAN staan.
Bij verificatie gingen er tien schijfjes van een spindle goed, maar een week later hadden negen (!) van deze schijfjes leesfouten.
Dat is niet wat ik van een product mag verwachten, maar garantie, ho maar.
Ik zou in dit geval de hele spindle (50 euro!) terug willen brengen, maar de winkelier zegt: "eigen schuld" en geeft vanwege het eenmalig karakter van de DVD's geen garantie.
Nogmaals: Het gaat hier niet om de allergoedkoopste naamloze schijfjes, en het ligt niet aan computerproblemen.
Het ligt hier aan het product, en de winkelier maakt zich er heel gemakkelijk van af.
Geen fabrieksgarantie dus geven wij ook geen garantie (mag dat?), zal wel aan uzelf liggen (9 keer?), enzovoorts.
Hebben andere mensen vergelijkbare ervaringen?
Hoe zit het eigenlijk met het recht dat je als consument hebt? Dit is toch niet wat je in redelijkheid van een product mag verwachten?
Gerben