Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account
Geplaatst: 30 okt 2019 22:23
Ik heb in 2018 een online account proberen aan te maken bij weightwatchers.com.
Bij het aanmaken van het eerste account heb ik per ongeluk een verkeerd emailadres ingevoerd.
Een niet bestaand emailadres, wat ik ook nooit heb kunnen bevestigen dat hierop een account is aangemaakt.
Omdat ik niet kon inloggen (heb natuurlijk geen bevestiging ontvangen) heb ik de dag erna nogmaals een account aangemaakt.
Een aantal maanden heb ik dus 2 accounts gehad, waarvan ik er maar 1 in gebruik had.
De kosten van deze 2 accounts zijn ook maandenlang automatisch geïncasseerd.
via chase payments, dus opvallen doet t niet op de afschriften.
Bij het opzeggen van mijn werkende account viel het op dat er nog steeds maandelijks kosten werden ingehouden.
Deze automatische afschrijving hebben we teruggeboekt en telefonisch contact opgenomen met WeightWatchers.
Zij gaven aan dat de cursist ‘zelf verantwoordelijk is voor het invoeren van het email adres’.
mijn eerste vraag:
Ik heb nooit mijn overeenkomst met WeightWatchers kunnen bevestigen, heb dan ook nooit een inlog gekregen.
Kunnen zij stellen dat ik hiervoor verantwoordelijk ben aangezien ik niet kan weten dat dit loopt?
Daarna maanden niets vernomen en in juli 2019 een sms van Intrum, incassobureau.
Na telefonisch contact werd mij geadviseerd een mail te sturen waarin ik uitleg dat ik NOOIT een aanmaning heb ontvangen, aanmaning is verzonden aan het dus verkeerd ingevoerde emailadres.
Het emailadres wat dus niet in gebruik is, nooit geverifieerd is door mij!
Tweede vraag:
Ik heb de aanmaning nooit ontvangen. Intrum geeft toe dat dit naar het verkeerde emailadres is gestuurd, waar ik dus ook helemaal niet bij kan!!!
Is het rechtsgeldig om te stellen van Intrum en Weightwatchers dat ik de aanmaning ontvangen moet hebben?
Nu word ik geacht binnen 8 dagen het openstaande bedrag voor de niet werkende account +incassokosten te betalen. Zowel weightwatchers als intrum kunnen me niet fatsoenlijk te woord staan. Heel kinderachtig en zeer onprofessioneel krijg ik telkens hetzelfde antwoord: de cursist is zelf aansprakelijk voor het opgegeven emailadres. Ik vind dit erg onrechtvaardig aangezien ik nooit een bevestiging heb gegeven, nooit heb ingelogd op de tweede account en Zo voor 5 maanden online app gebruik ruim 200 euro kwijt ben.
Wie kan en wil mij helpen? Officiele klacht helpt ook niet bij weightwatchers.
Bij het aanmaken van het eerste account heb ik per ongeluk een verkeerd emailadres ingevoerd.
Een niet bestaand emailadres, wat ik ook nooit heb kunnen bevestigen dat hierop een account is aangemaakt.
Omdat ik niet kon inloggen (heb natuurlijk geen bevestiging ontvangen) heb ik de dag erna nogmaals een account aangemaakt.
Een aantal maanden heb ik dus 2 accounts gehad, waarvan ik er maar 1 in gebruik had.
De kosten van deze 2 accounts zijn ook maandenlang automatisch geïncasseerd.
via chase payments, dus opvallen doet t niet op de afschriften.
Bij het opzeggen van mijn werkende account viel het op dat er nog steeds maandelijks kosten werden ingehouden.
Deze automatische afschrijving hebben we teruggeboekt en telefonisch contact opgenomen met WeightWatchers.
Zij gaven aan dat de cursist ‘zelf verantwoordelijk is voor het invoeren van het email adres’.
mijn eerste vraag:
Ik heb nooit mijn overeenkomst met WeightWatchers kunnen bevestigen, heb dan ook nooit een inlog gekregen.
Kunnen zij stellen dat ik hiervoor verantwoordelijk ben aangezien ik niet kan weten dat dit loopt?
Daarna maanden niets vernomen en in juli 2019 een sms van Intrum, incassobureau.
Na telefonisch contact werd mij geadviseerd een mail te sturen waarin ik uitleg dat ik NOOIT een aanmaning heb ontvangen, aanmaning is verzonden aan het dus verkeerd ingevoerde emailadres.
Het emailadres wat dus niet in gebruik is, nooit geverifieerd is door mij!
Tweede vraag:
Ik heb de aanmaning nooit ontvangen. Intrum geeft toe dat dit naar het verkeerde emailadres is gestuurd, waar ik dus ook helemaal niet bij kan!!!
Is het rechtsgeldig om te stellen van Intrum en Weightwatchers dat ik de aanmaning ontvangen moet hebben?
Nu word ik geacht binnen 8 dagen het openstaande bedrag voor de niet werkende account +incassokosten te betalen. Zowel weightwatchers als intrum kunnen me niet fatsoenlijk te woord staan. Heel kinderachtig en zeer onprofessioneel krijg ik telkens hetzelfde antwoord: de cursist is zelf aansprakelijk voor het opgegeven emailadres. Ik vind dit erg onrechtvaardig aangezien ik nooit een bevestiging heb gegeven, nooit heb ingelogd op de tweede account en Zo voor 5 maanden online app gebruik ruim 200 euro kwijt ben.
Wie kan en wil mij helpen? Officiele klacht helpt ook niet bij weightwatchers.