Pagina 1 van 1

Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account

Geplaatst: 30 okt 2019 22:23
door Mirandavdh
Ik heb in 2018 een online account proberen aan te maken bij weightwatchers.com.
Bij het aanmaken van het eerste account heb ik per ongeluk een verkeerd emailadres ingevoerd.
Een niet bestaand emailadres, wat ik ook nooit heb kunnen bevestigen dat hierop een account is aangemaakt.

Omdat ik niet kon inloggen (heb natuurlijk geen bevestiging ontvangen) heb ik de dag erna nogmaals een account aangemaakt.

Een aantal maanden heb ik dus 2 accounts gehad, waarvan ik er maar 1 in gebruik had.

De kosten van deze 2 accounts zijn ook maandenlang automatisch geïncasseerd.
via chase payments, dus opvallen doet t niet op de afschriften.
Bij het opzeggen van mijn werkende account viel het op dat er nog steeds maandelijks kosten werden ingehouden.

Deze automatische afschrijving hebben we teruggeboekt en telefonisch contact opgenomen met WeightWatchers.
Zij gaven aan dat de cursist ‘zelf verantwoordelijk is voor het invoeren van het email adres’.

mijn eerste vraag:
Ik heb nooit mijn overeenkomst met WeightWatchers kunnen bevestigen, heb dan ook nooit een inlog gekregen.

Kunnen zij stellen dat ik hiervoor verantwoordelijk ben aangezien ik niet kan weten dat dit loopt?


Daarna maanden niets vernomen en in juli 2019 een sms van Intrum, incassobureau.

Na telefonisch contact werd mij geadviseerd een mail te sturen waarin ik uitleg dat ik NOOIT een aanmaning heb ontvangen, aanmaning is verzonden aan het dus verkeerd ingevoerde emailadres.

Het emailadres wat dus niet in gebruik is, nooit geverifieerd is door mij!

Tweede vraag:
Ik heb de aanmaning nooit ontvangen. Intrum geeft toe dat dit naar het verkeerde emailadres is gestuurd, waar ik dus ook helemaal niet bij kan!!!

Is het rechtsgeldig om te stellen van Intrum en Weightwatchers dat ik de aanmaning ontvangen moet hebben?

Nu word ik geacht binnen 8 dagen het openstaande bedrag voor de niet werkende account +incassokosten te betalen. Zowel weightwatchers als intrum kunnen me niet fatsoenlijk te woord staan. Heel kinderachtig en zeer onprofessioneel krijg ik telkens hetzelfde antwoord: de cursist is zelf aansprakelijk voor het opgegeven emailadres. Ik vind dit erg onrechtvaardig aangezien ik nooit een bevestiging heb gegeven, nooit heb ingelogd op de tweede account en Zo voor 5 maanden online app gebruik ruim 200 euro kwijt ben.

Wie kan en wil mij helpen? Officiele klacht helpt ook niet bij weightwatchers.

Re: Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account

Geplaatst: 31 okt 2019 16:30
door NeoDutchio
U bent een overeenkomst aangegaan met WW. Dat u daarbij een verkeerd mailadres hebt ingevoerd is niet de fout van WW geweest. Op dat moment had u aan de bel moeten trekken en dit laten aanpassen. U hebt er zelf voor gekozen om een tweede overeenkomst aan te gaan. Ook dat is WW niet aan te rekenen. Beide overeenkomsten lopen door totdat deze opgezegd worden. De tweede hebt u opgezegd, maar de eerste nooit. Na het storneren zijn daar herinneringen heengestuurd, dis hebt u dus niet kunnen ontvangen. Hoe dat juridisch zit kunnen anderen wel vertellen, maar het is niet de fout van WW dat u dat niet kan lezen.

Een bevestiging hebt u al gegeven bij de aanmelding, daar hebt u immers ook al uw betaal en naw gegevens doorgegeven. Dat u nooit ingelogd hebt is ook geen reden. Ik kan een huis huren en er niet in gaan wonen, maar dan moet ik gewoon huur betalen.

Het enige dat u kunt doen is hand in eigen boezem steken en voorstellen om de achterstand alsnog te betalen. En vergeet vooral niet op te zeggen.

Re: Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account

Geplaatst: 31 okt 2019 16:48
door berndv
Mirandavdh schreef:
30 okt 2019 22:23
mijn eerste vraag:
Ik heb nooit mijn overeenkomst met WeightWatchers kunnen bevestigen, heb dan ook nooit een inlog gekregen.
U bevestigt niet de overeenkomst, u bevestigt het mailadres. U heeft daarvoor al akkoord gegeven voor de voorwaarden en het automatisch incasseren.
Mirandavdh schreef:
30 okt 2019 22:23
Kunnen zij stellen dat ik hiervoor verantwoordelijk ben aangezien ik niet kan weten dat dit loopt?
Mirandavdh schreef:
30 okt 2019 22:23
De kosten van deze 2 accounts zijn ook maandenlang automatisch geïncasseerd.
via chase payments, dus opvallen doet t niet op de afschriften.
U kon het wel weten, als u de afschriften wat beter had bekeken.
Mirandavdh schreef:
30 okt 2019 22:23
Na telefonisch contact werd mij geadviseerd een mail te sturen waarin ik uitleg dat ik NOOIT een aanmaning heb ontvangen, aanmaning is verzonden aan het dus verkeerd ingevoerde emailadres.
Hier heeft u mogelijk wel wat aan. WW had kunnen weten dat het mailadres niet correct was, want ze hadden wel kunnen zien dat er niet geverifieerd was.

Re: Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account

Geplaatst: 31 okt 2019 17:05
door Theotrucker
Het is dan ook niet de schuld van WW dat het mailadres verkeerd was. Dus ook niet dat die aanmaning misschien wel aankomt op een verkeerd adres maar dus niet gezien wordt.

Re: Weightwatchers: Rekening voor nooit gebruikte of bevestigde account

Geplaatst: 31 okt 2019 17:49
door alfatrion
Weigthwatchers had natuurlijk een activatiemail kunnen sturen, maar u heeft twee overeenkomsten afgesloten. U heeft geen rechten en kan alleen de situatie uitlehgen en hopen op coulance.