Dronereparatie: vreemde gang van zaken bij Repair Service Nederland
Geplaatst: 03 nov 2019 22:30
Laat je drone niet repareren door dit bedrijf!
Voordat ik mijn drone opstuurde, heb ik contact met ze gezocht en hen het probleem van mijn drone voorgelegd. Ze zeiden ervaring met dit probleem te hebben en konden dit repareren. Ik dacht mooi, dan stuur ik hem op. Nadat ik na een aantal dagen de offerte had gekregen, besloot ik om mijn drone ongerepareerd terug te laten sturen. Er stond namelijk in de offerte dat de left rear arm en de gimbal control board vervangen dienden te worden. Kosten: €320. De arm had niets met mijn probleem te maken, dus vroeg ik wat het zou kosten om alleen de gimbal control board te vervangen. Dit was echter niet mogelijk aangezien ze een totaalvoorstel deden en hier niet van af konden wijken. Ze zouden mijn drone ongerepareerd terugsturen.
Toen ik mijn pakket opende viel me eerst op dat mijn sticker er was afgehaald. Vervolgens kwam ik tot de ontdekking dat deze drone een heel ander serienummer had. Oftewel, dit was helemaal niet mijn drone! De accu, propellers en brandplaatje zaten er wel bij, maar een stekker van de lader miste.
Ik nam weer contact met ze op en kreeg als antwoord: 'Zoals u waarschijnlijk al heeft ontdekt werkt uw Drone 100%. Uw Drone is namelijk door DJI gerepareerd dan wel vervangen. Hiervoor zijn geen kosten gerekend ivm een interne fout binnen ons bedrijf. De totale reparatiekosten van DJI hebben wij voor onze rekening genomen.'
Nogal vreemd. Ten eerste dacht ik dat Repair Service bekend was met dit probleem, ten tweede zou ik mijn drone ongerepareerd terugkrijgen en ten derde dacht ik: hoezo 'door DJI gerepareerd dan wel vervangen'? Je weet toch wel of hij gerepareerd of vervangen is teruggestuurd vanuit DJI?
Ik testte deze Platinum en direct hoorde ik al vreemde geluiden die ik bij mijn vorige Mavic Pro en Mavic Pro Platinum nog nooit had gehoord. Een ratelend geluid en wanneer de gimbal is opgestart maakt hij nog een snerpend geluid, welke echt niet goed klinkt. Ik heb er even mee gevlogen en hij lijkt het verder wel te doen, maar het is natuurlijk een belachelijk verhaal. Volgens Repair Service was dit een nieuw type ventilator.
Ik besloot dit probleem bij DJI voor te leggen. Zij adviseerden de drone terug naar DJI op te sturen. Echter moest dit dan wel via Repair Service, aangezien het allemaal via Repair Service was gegaan. Vervolgens kreeg ik de vraag van Repair Service hoeveel ik zou willen betalen om de drone 100% in orde te krijgen. PARDON?
Nogal vreemd dat er zonder overleg zomaar een andere drone wordt teruggestuurd terwijl ik in de veronderstelling ben dat ik gewoon mijn eigen drone ongerepareerd terugkrijg. Dan verwacht ik op z'n minst een juiste en redelijke terugkoppeling. Het is tenslotte mijn eigendom! Ik moest Repair Service maar dankbaar zijn dat ik nu kosteloos een 'nieuwe drone' heb gekregen.
De communicatie gaat naar mijn mening absoluut niet zoals je zou mogen verwachten van een bedrijf. Los van de algehele gang van zaken vind ik de toon van 'meneer de directeur' ook op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Deze man weet totaal niet hoe hij met zijn klanten moet communiceren. Transparantie is al helemaal ver te zoeken.
Omdat ik wilde weten hoe het nu met de garantie van deze drone zat kwam DJI als klap op de vuurpijl nog met een foto waarop te zien was dat mijn drone onder het gras zat en dat er beschadigingen op zaten die er echt nog niet op zaten toen ik hem naar Repair Service stuurde. Trek zelf je conclusie maar.
Ondanks dat Repair Service een jaar garantie zegt te geven op gerepareerde producten mag ik het nu zelf maar uitzoeken. Joe, bedankt! Ook heb ik na twee toezeggingen nog steeds mijn kabel niet mogen ontvangen.
Doe er je voordeel mee.
Voordat ik mijn drone opstuurde, heb ik contact met ze gezocht en hen het probleem van mijn drone voorgelegd. Ze zeiden ervaring met dit probleem te hebben en konden dit repareren. Ik dacht mooi, dan stuur ik hem op. Nadat ik na een aantal dagen de offerte had gekregen, besloot ik om mijn drone ongerepareerd terug te laten sturen. Er stond namelijk in de offerte dat de left rear arm en de gimbal control board vervangen dienden te worden. Kosten: €320. De arm had niets met mijn probleem te maken, dus vroeg ik wat het zou kosten om alleen de gimbal control board te vervangen. Dit was echter niet mogelijk aangezien ze een totaalvoorstel deden en hier niet van af konden wijken. Ze zouden mijn drone ongerepareerd terugsturen.
Toen ik mijn pakket opende viel me eerst op dat mijn sticker er was afgehaald. Vervolgens kwam ik tot de ontdekking dat deze drone een heel ander serienummer had. Oftewel, dit was helemaal niet mijn drone! De accu, propellers en brandplaatje zaten er wel bij, maar een stekker van de lader miste.
Ik nam weer contact met ze op en kreeg als antwoord: 'Zoals u waarschijnlijk al heeft ontdekt werkt uw Drone 100%. Uw Drone is namelijk door DJI gerepareerd dan wel vervangen. Hiervoor zijn geen kosten gerekend ivm een interne fout binnen ons bedrijf. De totale reparatiekosten van DJI hebben wij voor onze rekening genomen.'
Nogal vreemd. Ten eerste dacht ik dat Repair Service bekend was met dit probleem, ten tweede zou ik mijn drone ongerepareerd terugkrijgen en ten derde dacht ik: hoezo 'door DJI gerepareerd dan wel vervangen'? Je weet toch wel of hij gerepareerd of vervangen is teruggestuurd vanuit DJI?
Ik testte deze Platinum en direct hoorde ik al vreemde geluiden die ik bij mijn vorige Mavic Pro en Mavic Pro Platinum nog nooit had gehoord. Een ratelend geluid en wanneer de gimbal is opgestart maakt hij nog een snerpend geluid, welke echt niet goed klinkt. Ik heb er even mee gevlogen en hij lijkt het verder wel te doen, maar het is natuurlijk een belachelijk verhaal. Volgens Repair Service was dit een nieuw type ventilator.
Ik besloot dit probleem bij DJI voor te leggen. Zij adviseerden de drone terug naar DJI op te sturen. Echter moest dit dan wel via Repair Service, aangezien het allemaal via Repair Service was gegaan. Vervolgens kreeg ik de vraag van Repair Service hoeveel ik zou willen betalen om de drone 100% in orde te krijgen. PARDON?
Nogal vreemd dat er zonder overleg zomaar een andere drone wordt teruggestuurd terwijl ik in de veronderstelling ben dat ik gewoon mijn eigen drone ongerepareerd terugkrijg. Dan verwacht ik op z'n minst een juiste en redelijke terugkoppeling. Het is tenslotte mijn eigendom! Ik moest Repair Service maar dankbaar zijn dat ik nu kosteloos een 'nieuwe drone' heb gekregen.
De communicatie gaat naar mijn mening absoluut niet zoals je zou mogen verwachten van een bedrijf. Los van de algehele gang van zaken vind ik de toon van 'meneer de directeur' ook op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Deze man weet totaal niet hoe hij met zijn klanten moet communiceren. Transparantie is al helemaal ver te zoeken.
Omdat ik wilde weten hoe het nu met de garantie van deze drone zat kwam DJI als klap op de vuurpijl nog met een foto waarop te zien was dat mijn drone onder het gras zat en dat er beschadigingen op zaten die er echt nog niet op zaten toen ik hem naar Repair Service stuurde. Trek zelf je conclusie maar.
Ondanks dat Repair Service een jaar garantie zegt te geven op gerepareerde producten mag ik het nu zelf maar uitzoeken. Joe, bedankt! Ook heb ik na twee toezeggingen nog steeds mijn kabel niet mogen ontvangen.
Doe er je voordeel mee.