Service/professionaliteit KPN
Geplaatst: 06 nov 2019 21:10
Hi all,
Ik ben al 3 weken bezig een abonnement te verlengen met toestel bij KPN.
Ik heb op 19 oktober gebeld met de klantenservice van KPN om mijn abb te verlengen. Ik heb gekozen voor een abb met toestel, de refurbished IPhone 7. Alles was in orde volgens mevrouw en ik zou mijn toestel maandag ontvangen.
Dinsdag ben ik gaan bellen ( de wachttijden zijn belachelijk lang) want ik had nog niets ontvangen. Bleek dat de verlenging er niet doorheen was gekomen ivm nieuwe systemen. Kan gebeuren. Direct een nieuwe verlenging geregeld met toestel met desbetreffende collega. Ook dit toestel bleek, na 2 dagen niet leverbaar. Of ik weer een ander toestel wilde. Prima, als het maar geregeld wordt. Echter werd ik 's avonds gebeld dat ook dit toestel niet leverbaar was. Of ik een ander toestel wilde. Wederom niet moeilijk gedaan.
Nadat ik eindelijk in bezit was van een nieuw toestel, heb ik de gehele avond met de klantenservice aan de tel gezeten om het toestel werkend te krijgen. Eindconclusie was dat het toestel defect is, waarschijnlijk de antenne. de nieuwe simkaart werkt wel in mijn oude tel maar de nieuwe blijft steeds zoeken naar signaal en geeft uiteindelijk geen service.
Toen ik de volgende dag direct contact had opgenomen met de klantenservice (de wachttijd was wederom buitenproportioneel) om aan te geven dat mijn toestel defect was, is mij aangeraden om naar de KPN winkel te gaan om te checken of zij nog iets konden betekenen en anders zou ik een nieuw toestel krijgen en kon ik het defecte toestel achterlaten. Ik gaf aan de voorkeur te hebben het toestel op te sturen gezien de pogingen van de avond ervoor met de technische dient, maar liet me overhalen. Daar aangekomen (in werktijd) werd mij, na checken toestel, aangeraden het toestel op te sturen!! Ook werd er door de medewerkers aldaar aangegeven dat de refurbished toestellen vaak niet goed zijn en 80 procent defect retour komt.
Ik heb wederom de klantenservice gebeld met deze mededeling en wilde een adres waar ik het toestel naartoe kon sturen. Echter gaf deze medewerker aan dat ik beter het toestel via de winkel kon laten verzenden ivm veiligheid aankomst pakket.
Ik ben zondag weer naar de KPN winkel in Utrecht gefietst om zowel mijn abb te laten annuleren en het toestel terug te laten sturen. Het bleek niet mogelijk mijn abb te annuleren omdat de systemen niet werkten en had ook niet de mogelijkheid mijn telefoon achter te laten voor verzending. Dit moest alsnog via de post.
Ik heb een klacht ingediend betreft de gang van zaken, de producten die aangeboden worden en de service die niet verleend is in dit geval. Ik ben herhaaldelijk verkeerd ingelicht en er was geen beweging richting enige hulpvaardigheid. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik ben gebeld door KPN om mijn klacht te bespreken. Ik werd direct aanvallend bejegend alsof ik hier de fouten had gemaakt. Mij werd niet eens gevraagd hoe alles precies verlopen is.Hier heb ik wat van gezegd en kreeg een excuus van meneer. Na een gesprek over de situatie ben ik begonnen over de oplossing. Ik vroeg een coulance aan voor deze gang van zaken. Ik heb aangegeven dat ik een nieuwe IPhone 7 voor hetzelfde bedrag als de refurbished een prima oplossing zou vinden op een abb van 2 jaar. Mnr gaf aan dit te gaan bespreken. Mnr belde later terug met het aanbod van een eenmalig bedrag van 30 euro. Hier ga ik niet mee akkoord.
Ik vind de handelswijze van KPN buitengewoon onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd, herhaaldelijk verkeerd geïnformeerd, hang veel te lang in de wacht en krijg defecte producten opgestuurd. Ik heb de nieuwe telefoon niet eens kunnen gebruiken. Tevens heb ik niet het gevoel serieus genomen te worden door KPN.
Heeft iemand nog tips buiten een geschillencommissie? Ben ik de enige die dit schandalig vind?
Alvast dank voor het lezen en de reacties.
Met dank en hartelijke groet,
Mandy Schriekenberg
Ik ben al 3 weken bezig een abonnement te verlengen met toestel bij KPN.
Ik heb op 19 oktober gebeld met de klantenservice van KPN om mijn abb te verlengen. Ik heb gekozen voor een abb met toestel, de refurbished IPhone 7. Alles was in orde volgens mevrouw en ik zou mijn toestel maandag ontvangen.
Dinsdag ben ik gaan bellen ( de wachttijden zijn belachelijk lang) want ik had nog niets ontvangen. Bleek dat de verlenging er niet doorheen was gekomen ivm nieuwe systemen. Kan gebeuren. Direct een nieuwe verlenging geregeld met toestel met desbetreffende collega. Ook dit toestel bleek, na 2 dagen niet leverbaar. Of ik weer een ander toestel wilde. Prima, als het maar geregeld wordt. Echter werd ik 's avonds gebeld dat ook dit toestel niet leverbaar was. Of ik een ander toestel wilde. Wederom niet moeilijk gedaan.
Nadat ik eindelijk in bezit was van een nieuw toestel, heb ik de gehele avond met de klantenservice aan de tel gezeten om het toestel werkend te krijgen. Eindconclusie was dat het toestel defect is, waarschijnlijk de antenne. de nieuwe simkaart werkt wel in mijn oude tel maar de nieuwe blijft steeds zoeken naar signaal en geeft uiteindelijk geen service.
Toen ik de volgende dag direct contact had opgenomen met de klantenservice (de wachttijd was wederom buitenproportioneel) om aan te geven dat mijn toestel defect was, is mij aangeraden om naar de KPN winkel te gaan om te checken of zij nog iets konden betekenen en anders zou ik een nieuw toestel krijgen en kon ik het defecte toestel achterlaten. Ik gaf aan de voorkeur te hebben het toestel op te sturen gezien de pogingen van de avond ervoor met de technische dient, maar liet me overhalen. Daar aangekomen (in werktijd) werd mij, na checken toestel, aangeraden het toestel op te sturen!! Ook werd er door de medewerkers aldaar aangegeven dat de refurbished toestellen vaak niet goed zijn en 80 procent defect retour komt.
Ik heb wederom de klantenservice gebeld met deze mededeling en wilde een adres waar ik het toestel naartoe kon sturen. Echter gaf deze medewerker aan dat ik beter het toestel via de winkel kon laten verzenden ivm veiligheid aankomst pakket.
Ik ben zondag weer naar de KPN winkel in Utrecht gefietst om zowel mijn abb te laten annuleren en het toestel terug te laten sturen. Het bleek niet mogelijk mijn abb te annuleren omdat de systemen niet werkten en had ook niet de mogelijkheid mijn telefoon achter te laten voor verzending. Dit moest alsnog via de post.
Ik heb een klacht ingediend betreft de gang van zaken, de producten die aangeboden worden en de service die niet verleend is in dit geval. Ik ben herhaaldelijk verkeerd ingelicht en er was geen beweging richting enige hulpvaardigheid. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik ben gebeld door KPN om mijn klacht te bespreken. Ik werd direct aanvallend bejegend alsof ik hier de fouten had gemaakt. Mij werd niet eens gevraagd hoe alles precies verlopen is.Hier heb ik wat van gezegd en kreeg een excuus van meneer. Na een gesprek over de situatie ben ik begonnen over de oplossing. Ik vroeg een coulance aan voor deze gang van zaken. Ik heb aangegeven dat ik een nieuwe IPhone 7 voor hetzelfde bedrag als de refurbished een prima oplossing zou vinden op een abb van 2 jaar. Mnr gaf aan dit te gaan bespreken. Mnr belde later terug met het aanbod van een eenmalig bedrag van 30 euro. Hier ga ik niet mee akkoord.
Ik vind de handelswijze van KPN buitengewoon onprofessioneel en niet klantvriendelijk. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd, herhaaldelijk verkeerd geïnformeerd, hang veel te lang in de wacht en krijg defecte producten opgestuurd. Ik heb de nieuwe telefoon niet eens kunnen gebruiken. Tevens heb ik niet het gevoel serieus genomen te worden door KPN.
Heeft iemand nog tips buiten een geschillencommissie? Ben ik de enige die dit schandalig vind?
Alvast dank voor het lezen en de reacties.
Met dank en hartelijke groet,
Mandy Schriekenberg