Pagina 1 van 1
Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 12:13
door sunset3
Begin 2019 een Volvo S80 gekocht bij deze garage. De banden waren vierkant omdat de auto lang had stilgestaan, maar dat zou worden opgelost. We konden gerust terugkomen als de auto bleef hobbelen. We werden vriendelijk ontvangen en de reviews waren goed, dus maakten wij ons geen zorgen. Hoe onterecht!
Vervolgens zijn we driekwart jaar aan het lijntje laten houden door deze garage. U kunt tien keer bellen, maar u wordt niet teruggebeld. Gemaakte afspraken worden niet nagekomen of uitgesteld in de hoop dat u er niet meer op terug komt. In oktober 2019 bleek in ons geval dat de garage helemaal niet meer van plan was om het probleem op te lossen. Ja, ze konden nog een paar tweedehands banden met een andere maat leveren die ze hadden liggen. Nou, dan is de "maat" wel vol.
Laat deze garage niet de steen zijn waaraan u zich een tweede keer stoot. En als u toch besluit hier een auto te kopen, regel dan alles in één keer, want als u hier eenmaal een auto hebt gekocht hoeft u, ondanks alle vriendelijke en mooie praatjes, geen naservice te verwachten.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 12:20
door kokka
Heb je dan niet proefgereden?
Een plat vlakje op de onderkant van een band is niet vreemd, zeker bij een band met een zacht compound is dat vaak het geval. Wat wel gek is, normaal is het na een half uurtje rijden wel weg.
Als dat niet zo is, dan is er wellicht iets anders mis
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 12:28
door sunset3
Beste Kokka,
Dank voor uw reactie. Zeker hebben we een proefrit gemaakt, alleen had de auto nagenoeg een jaar stil gestaan. We hebben de auto gekocht omdat gezegd werd dat als het niet over zou gaan, we dan terug konden komen en het opgelost zou worden. Nou, dat hebben we geweten.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 13:31
door kokka
Is de auto met garantie gekocht? Heb je de verkoper schrifelijk in gebreke gesteld? Als er helemaal geen schriftelijk of email contact is geweest heb je nu, na meer als 6 maanden, mogenlijk een bewijs probleem. Als je al wel bewijsbaar geklaagd heb, dan kan je wel eisen dat hij het probleem oplost. Geef hem een redelijke termijn om het op te lossen. Als hij hwt niet oplost, dan laat je de auto ergens anders herstellen en kan je deze kosten op hem verhalen. Hiervoor zal je dan waarschijnlijk wel naar de rechter moeten
Wat je zou kunnen proberen is kijken of je ergens een ruilset kan lenen, dan zet je die op je auto.
Als het probleem dan weg is, dan weet je in elk geval zeker dat het in de wielen zit.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 17:47
door sunset3
Dank voor de reactie en tijd beste Kokka. We hebben de auto zonder garantie gekocht en gingen op positieve ervaringen van anderen af dat het wel goed geregeld zou worden. Dat ging in de maanden daarna van: "We hebben het zo druk" tot: "Het is nog lang geen winter".
Wij zijn er inmiddels wel klaar mee, het gaat ons niet zozeer om het geld, maar meer de wijze waarop je wordt behandeld. Dat was eens, maar nooit weer.
Overigens onze ervaring ook nog op Google review gezet, maar dat is op de één of andere wijze niet openbaar terug te zien.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 18:46
door Arizonakid
Tja, niet om lullig te doen, maar kopen zonder garantie, betekent meestal dat je geen garantie hebt, en krijgt. Je neemt een zeker risico dan, ook als de handelaar aardig is.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 19:25
door sunset3
Beste Arizonakid,
Geeft niets hoor, gelijk heb je, dat was ook een risico. Maar als auto christiaan van het probleem op de hoogte is en aangeeft dat je kan terugkomen, dan ga je daar ook van uit.
In juli 2019 hebben we voorgesteld om 4 nieuwe 4-seizoenen banden eronder te zetten en dat wij dan 2 banden zouden betalen. Dan weet je immers zeker dat het zou zijn opgelost. Dat vond de verkoopmanager een goed plan. Hij zou ons te laten weten wat de prijs was. Daarna heeft hij niets meer van zich laten horen.
Toen ik in oktober 2019 via de secretaresse een afspraak had gemaakt (en daarvoor vrij had genomen) belde hij de dag daarvoor s'middags terug en vertelde doodleuk dat hij niets meer van die afspraak wist en dat hij niet van plan was om daarvoor te betalen.
Hij vertelde dat hij nog wel een paar andere tweedehands banden had liggen met een andere maat en die wilde hij er wel onder zetten. Dat kostte hem niets zei hij letterlijk.
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 20:12
door Komkommertijd
Het is een oplossing en een maatje kleiner is niet verboden.
Ze boden een oplossing dus helaas....
Verder zie ik geen bouwjaar en prijs dus was er garantie of zo meenemen?
Re: Ervaring Auto Christiaan Blokzijl
Geplaatst: 24 nov 2019 22:26
door Arizonakid
Ik zou zelf netjes 4 nieuwe banden kopen, en met de bon naar ze toe gaan om de helft terug te krijgen zoals toegezegd. Nee heb je, ja kan je krijgen. En misschien beloven de naam hier dan weg te halen, gewoon als zetje in de goede richting.....