Pagina 1 van 2

Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 25 nov 2019 19:05
door Remcovet
Beste lezer,

Begin oktober hebben wij een wasmachine bij Samsung gekocht. Echter was deze al na 1 uur stuk. Hij was niet goed geïnstalleerd. Deze werd opgehaald en eigenlijk meteen besloten om geen Samsung wasmachine te kopen, vanaf het begin is de service namelijk een drama. We worden van het kastje naar de muur gestuurd en wij wachten nog steeds op ons geld. Ruim 500 euro. Iedere dag hebben wij contact en elke werknemer zegt hetzelfde. De werknemers beloven van alles maar komen niks na. U wordt terug gebeld maar er gebeurd helemaal niks. Wij worden gewoon in de **** genomen en het wordt nu zo erg dat wij dat geld nodig hebben om kadootjes te kopen voor onze tweeling van 2 jaar.
Hoe moeten wij nu verder ?? We weten het gewoon niet meer en dat geld hebben we echt hard nodig in deze tijd.

Mocht iemand ons willen helpen met deze kwestie dan horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet, Remco.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 11:38
door sake1987
Waar heeft u de wasmachine gekocht ? Online of in een stenen winkel?
Als u in een stenen winkel hebt gekocht, hoeft er geen geld retour maar een deugdelijk product worden geleverd.
Wat zijn de voorwaarden van dit bedrijf. Bieden ze u een ander merk aan ?

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 11:43
door taxikemperman
Wie heeft hem geïnstalleerd?
Een monteur van de verkoper of uzelf?

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 11:49
door NeoDutchio
U besteld een wasmachine, die gaat helaas defect en dan wilt u geen nieuwe Samsung meer omdat de service vanaf het begin al drama was? Dus nog voordat er service geleverd werd was deze al slecht?

Maar goed, u hebt recht op een deugdelijk product en bij een online aankoop ook recht op herroepingsrecht. U geeft niet aan wat u allemaal al gedaan hebt, maar u kunt Samsung in gebreke stellen en binnen 14 dagen een passende oplossing eisen. Hierna de koop ontbinden en binnen 14 dagen laten terug betalen. Daarna kunt u een incassobureau inschakelen.
Dit er van uitgaande dat de verkoper de machine ook geïnstalleerd heeft. Als u dit zelf hebt gedaan of zelf hebt uitbesteed ligt het er maar aan wat de oorzaak is geweest en of dat Samsung aangerekend kan worden.

Overigens is Samsung er niet verantwoordelijk voor dat u geen kado’s kunt kopen.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 12:55
door thecure
Geld om cadeaus te kopen?? Is er geen nieuwe wasmachine nodig dan??
Als je zo weinig geld is, is het verstandiger een spaarbuffer op te bouwen....

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 13:05
door tttlocke
Remcovet schreef:
25 nov 2019 19:05
Wij worden gewoon in de **** genomen.
Volgens mij is het 'bij de **** genomen' en niet 'in de **** genomen'. :mrgreen:

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 13:15
door ZeerPrivé
tttlocke schreef:
26 nov 2019 13:05
Remcovet schreef:
25 nov 2019 19:05
Wij worden gewoon in de **** genomen.
Volgens mij is het 'bij de **** genomen' en niet 'in de **** genomen'. :mrgreen:

Nee, het is 'bij de ****** genomen worden' en 'in de **** genomen worden'.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 13:52
door Lady1234
Nee, nee, het is bij de **** genomen en in de ****** genomen.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 14:20
door Komkommertijd
Bij Samsung gekocht.... volgens mijn alleen via winkels, steen of online maar nooit direct.

Bij slechte service moet je bij de verkoper klagen en ik lees niet wat er stuk was.
ik heb wel vaker gehad dat ze aansluiten en gebruiken zonder boekje lezen en de transport beveiliging er nog in zat.

Graag eerst meer info wat er stuk was of fout ging.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 14:39
door tttlocke
Lady1234 schreef:
26 nov 2019 13:52
Nee, nee, het is bij de **** genomen en in de ****** genomen.
Volgens mij kunt u, zonder problemen, de '****' en '******' gewoon vervangen door de letters in kwestie. :lol:

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 14:46
door NeoDutchio
Komkommertijd schreef:
26 nov 2019 14:20
Bij Samsung gekocht.... volgens mijn alleen via winkels, steen of online maar nooit direct.
Je kan ook rechtstreeks kopen bij Samsung.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 18:08
door Bob Schurkjens
Het zijn tegenwoordig altijd de wasmashines van Samsung waar klachten over zijn op dit forum. Dat is toch wel het voordeel van zo'n forum. Dat je weet wat je nooit moet kopen. Vroeger had je Indes(h)it wasmasmachines die niet zo goed waren.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 20:49
door Moneyman
Bob Schurkjens schreef:
26 nov 2019 18:08
Het zijn tegenwoordig altijd de wasmashines van Samsung waar klachten over zijn op dit forum. Dat is toch wel het voordeel van zo'n forum. Dat je weet wat je nooit moet kopen. Vroeger had je Indes(h)it wasmasmachines die niet zo goed waren.
Ach. Mijn Samsung wasmachine en droger doen het al jaren prima. Om echt iets te weten, zou je moeten welk type problemen geeft.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 22:34
door moederslink
Remcovet schreef:
25 nov 2019 19:05

Begin oktober hebben wij een wasmachine bij Samsung gekocht. Echter was deze al na 1 uur stuk. Hij was niet goed geïnstalleerd. Deze werd opgehaald en eigenlijk meteen besloten om geen Samsung wasmachine te kopen, vanaf het begin is de service namelijk een drama.
(...)
Ik snap het niet zo goed, de wasmachine was al na een uur stuk , al tijdens het wassen??
Heeft u de wasmachine dan gelijk gebruikt? Deze moet toch eerst even " tot rust komen " , net als bij een koelkast of vriezer.
Heeft u de gebruiksaanwijzing wel goed gelezen?
En hoezo was de service vanaf het begin een drama ? De machine is toch opgehaald ter reparatie?
En we zijn nu bijna 2 maanden verder , wat is er gedaan, aangeboden en wel of niet gerepareerd?
Waar is die machine nu dan?

En nu wilt u sowieso ineens uw geld terug om Sinterklaascadeautjes van dat geld te kopen ...
Het ligt vast aan mij, maar ik snap deze redenering helemaal niét 🤔

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 23:15
door Dorfje
@Moederslink Een wasmachine hoeft niet eerst "tot rust" te komen. Wél moeten de transportbouten verwijderd worden voordat je een wasje draait.
Voor de rest ben ik het eens met de reactie.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 23:42
door Lady1234
Tot rust komen heeft betrekking op een koelkast of vriezer.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 26 nov 2019 23:54
door Bob Schurkjens
U kunt uw klacht indienen bij Thuiswinkel.org. De Samsung webwinkel is daar bij aangesloten.

https://www.thuiswinkel.org/consumenten ... nformulier

https://www.thuiswinkel.org/leden/samsung-shop

Geef aan dat u een geschil aanspant bij de Geschillencommissie als u uw geld niet snel terugktijgt.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 27 nov 2019 00:05
door moederslink
Lady1234 schreef:
26 nov 2019 23:42
Tot rust komen heeft betrekking op een koelkast of vriezer.
Ok, ik dacht ook dat dat geldt voor een wasmachine.
Maar het tot rust komen geldt zeker voor mij nu :lol: .

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 27 nov 2019 09:57
door Komkommertijd
NeoDutchio schreef:
26 nov 2019 14:46
Komkommertijd schreef:
26 nov 2019 14:20
Bij Samsung gekocht.... volgens mijn alleen via winkels, steen of online maar nooit direct.
Je kan ook rechtstreeks kopen bij Samsung.
Klopt toch niet;
Zag een goedkope wasmachine van adviesprijs €399,- en kreeg online BCC en Wehkamp, of na invoeren plaatsnaam
de 3 plaatselijke winkels, zag geen mogelijkheid bij Samsung zelf te kopen!

Wel geven ze erkende verkopers aan... dus niet alle winkels.
Er zijn meerdere die wel Samsung leveren via groothandel en daarom niet op hun site komen.

Maar Samsung zelf? Kan er niet rechtstreeks kopen, hoewel ze natuurlijk wel ten behoeve van Webwinkels rechtstreeks van Importeur zouden kunnen leveren.

Re: Zeer slechte service Samsung na kapotte wasmachine

Geplaatst: 27 nov 2019 10:07
door Moneyman
Eén blik op de website had je laten zien dat je verhaal weer eens onzinnig is.
https://www.samsung.com/nl/washing-machines/