Pagina 1 van 1
IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:07
door sobat2014
Jammer dat Ikea zo consument-onvriendelijk is, v.w.b. de bezorgservice!
Vorige week kocht ik een twee-pers. bed plus een bureau.
Die worden geleverd op 20 december inclusief bezorgkosten (logisch)
Een week later kocht ik een grote kledingkast incl. montage kosten.
Dit wil ik uiteraard tegelijkertijd met de andere artikelen geleverd hebben.
Dat betekent 1 x bezorgkosten, plus 1 x vrachtauto.
Maar wat schetst mijn verbazing? bij de verkoopster (afd. kasten) kon dat niet geregeld worden.
Daar moet ik klanten service voor bellen.
Enfin eenmaal thuis klantenservice gebeld. Nee helaas is dat niet te regelen kreeg ik te horen.
En een heel verhaal waarom niet, echt flauwekul met een beetje meer moeite zou dat moeten kunnen.
M.a.w. er komen 2 vrachtauto's op 20 december. En voor mij 2 x bezorgkosten!!
Hoezo we doen allemaal iets voor het milieu??? uitstoot van gassen!!!
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:24
door Lowieze
“Dit wil ik uiteraard tegelijkertijd met de andere artikelen geleverd hebben.
Dat betekent 1 x bezorgkosten, plus 1 x vrachtauto.“
Uiteraard, de klant is koning, maar alleen als hij zich ook als een koning gedraagt, niet als een verwende kleuter.
Dus bij Ikea moeten ze alles, wat u binnen bv. 14 dagen bestelt bewaren, totdat u besloten hebt verder niets meer te bestellen? En dan “mogen” ze het versturen in één bezorgronde?
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:32
door thecure
Ik weet niet of je wel eens bij een ikea geweest bent, maar daar zijn immense magazijnen waar alles op voorraad ligt.
Dus ze hoeven niet iets apart te leggen. Ze hoeven het alleen maar in een keer uit de stellingen te halen.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:35
door witte angora
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
M.a.w. er komen 2 vrachtauto's op 20 december. En voor mij 2 x bezorgkosten!!
Hoezo we doen allemaal iets voor het milieu??? uitstoot van gassen!!!
Gevoelsmatig zou de logistiek dus slimmer kunnen. Maar.... kan het zijn dat de eerste vrachtauto al helemaal volgepland zit, dat die kast er niet meer bij kan, en dat ze om die reden een tweede vrachtauto sturen? Dan kun je zeggen: deel alles opnieuw in, maar met andere klanten staan nu eenmaal ook allerhande afspraken. Die tegelijkertijd met jouw eerste afspraak zijn gemaakt.
Misschien is het handiger om, ongeacht de winkel, bij een volgende gelegenheid alles in één keer te bestellen?
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:36
door Lowieze
thecure schreef: ↑26 nov 2019 12:32
Ik weet niet of je wel eens bij een ikea geweest bent, maar daar zijn immense magazijnen waar alles op voorraad ligt.
Dus ze hoeven niet iets apart te leggen. Ze hoeven het alleen maar in een keer uit de stellingen te halen.
Ik weet niet of u het tegen mij hebt, maar je bestelling wordt door Ikea verzameld en soms bij een ander filiaal vandaan gehaald. Dus niet alles wordt uit een stelling bij één winkel gehaald.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:36
door ZeerPrivé
Hoezo we doen allemaal iets voor het milieu??? uitstoot van gassen!!!
Tja, en wie is daar verantwoordelijk voor? Ikea of jij, die in etappes gaat bestellen? Dat kun je misschien doen bij de meubelwinkel om de hoek, niet bij een megastore als Ikea.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:42
door thecure
Lowieze schreef: ↑26 nov 2019 12:36
thecure schreef: ↑26 nov 2019 12:32
Ik weet niet of je wel eens bij een ikea geweest bent, maar daar zijn immense magazijnen waar alles op voorraad ligt.
Dus ze hoeven niet iets apart te leggen. Ze hoeven het alleen maar in een keer uit de stellingen te halen.
Ik weet niet of u het tegen mij hebt, maar je bestelling wordt door Ikea verzameld en soms bij een ander filiaal vandaan gehaald. Dus niet alles wordt uit een stelling bij één winkel gehaald.
Ja had het tegen jou.
Dan verzamelen ze toch alles 14 dagen later... ik zie het probleem niet
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:43
door juliomariner
In het systeem kunnen waarschijnlijk geen 2 bestellingen worden samengevoegd. Wat soms heel simpel lijkt kan in de praktijk knap ingewikkeld zijn.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:49
door Erthanax
Vergelijk het maar met de tekst aan de binnenzijde van enveloppen van bv banken en verzekeraars. Daar staat vaak de mededeling dat het duurder is om brieven in één envelop te combineren.
Sommige processen zijn zeer efficiënt ingericht. Een afwijking daarvan is dan relatief kostbaar, ingewikkeld en foutgevoelig.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 12:50
door Teunbosseman
juliomariner schreef: ↑26 nov 2019 12:43
In het systeem kunnen waarschijnlijk geen 2 bestellingen worden samengevoegd. Wat soms heel simpel lijkt kan in de praktijk knap ingewikkeld zijn.
Kan wel maar niet na 1 week. Dan zijn de bezorg wagens al vol gepland.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 13:00
door NeoDutchio
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
Jammer dat Ikea zo consument-onvriendelijk is, v.w.b. de bezorgservice!
Gelukkig dat Ikea tegenwoordig een bezorgservice heeft. Meer klantvriendelijk dan een aanhanger huren bij hun die ook nog eens terug gebracht moet worden. Dus 2 keer rijden.
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
Vorige week kocht ik een twee-pers. bed plus een bureau.
Die worden geleverd op 20 december inclusief bezorgkosten (logisch)
Een week later kocht ik een grote kledingkast incl. montage kosten.
Dit wil ik uiteraard tegelijkertijd met de andere artikelen geleverd hebben.
Dat betekent 1 x bezorgkosten, plus 1 x vrachtauto.
...
Enfin eenmaal thuis klantenservice gebeld. Nee helaas is dat niet te regelen kreeg ik te horen.
En een heel verhaal waarom niet, echt flauwekul met een beetje meer moeite zou dat moeten kunnen.
M.a.w. er komen 2 vrachtauto's op 20 december. En voor mij 2 x bezorgkosten!!
Hoezo we doen allemaal iets voor het milieu??? uitstoot van gassen!!!
Uw eerste order staat al klaar en is ingepland. Deze zal geannuleerd moeten worden en weer opnieuw ingegeven moeten worden. Eerste order moeten de bonnen weer vanaf en weer terug gelegd worden in de stelling. Nieuwe order is ingegeven en dezelfde artikelen moeten weer uit het schap gehaald worden, nieuwe bonnen er op. De eerste order wordt geannuleerd uit de vrachtwagen, nu maar hopen dat er plek is voor meer artikelen in die vrachtwagen. Ze kunnen niet zomaar een andere bestelling er uit halen omdat ze over het maximum laadvermogen komen.
Het lijkt wel zo eenvoudig om even een kast extra ergens bij te zetten, maar administratief is dat gewoon niet mogelijk.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 13:37
door Lady1234
Wees blij dat alles wel op dezelfde dag bezorgd kan worden. Hoeft u maar één kaar vrij te nemen.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 14:01
door moederslink
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
Jammer dat Ikea zo consument-onvriendelijk is, v.w.b. de bezorgservice!
(...
Een week later kocht ik een grote kledingkast incl. montage kosten.
Dit wil ik uiteraard tegelijkertijd met de andere artikelen geleverd hebben.
(...)
Ze zijn niet klant onvriendelijk vind ik.
Ikea is een miljoenenbedrijf met duizenden orders en alles staat strak ingepland.
Begrijpelijk dat u het in 1x bezorgd wilt hebben, maar voor het monteren vd kast is natuurlijk ook een bepaalde tijd ingepland .
In die 2e vrachtwagen zullen monteurs of 1 monteur zitten.
Niet iedere chauffeur is tegelijkertijd een monteur natuurlijk.
U kunt ook alles zelf ophalen met een aanhanger en zelf monteren , dan ben je nergens van afhankelijk.
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 14:09
door juliomariner
Als het mogelijk was zou Ikea het liefst in 1 zending leveren want 35 euro vrachtkosten is echt niet kostendekkend. Nu moet er dus 2 x geld bij i.p.v. 1 keer
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 14:30
door Komkommertijd
1e bezorgen 2 goederen. dat gaat met vrachtwagen....
2e bezorgen + montage, daar is mannetje nodig die meer tijd nodig heeft voor in elkaar zetten dus totaal andere persoon en tarief is dan normaal...
Als je dit in 1x had willen bestellen, hadden ze 3 pakken bezorgd en later 1 in elkaar gezet!
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 14:34
door juliomariner
Spreekt u uit errvaring kkt of doet u nu een aanname?
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 21:42
door renewouters
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
Jammer dat Ikea zo consument-onvriendelijk is, v.w.b. de bezorgservice!
Vorige week kocht ik een twee-pers. bed plus een bureau.
Die worden geleverd op 20 december inclusief bezorgkosten (logisch)
Een week later kocht ik een grote kledingkast incl. montage kosten.
Dit wil ik
uiteraard tegelijkertijd met de andere artikelen geleverd hebben.
Hoezo uiteraard? Dit zijn 2 aparte bestellingen en worden onafhankelijk van elkaar afgehandeld. Of moet IKEA gaan wachten tot het u behaagt om nog iets te bestellen? En als ze dan te lang wachten komt u hier zeuren dat de eerste bestelling te laat komt?
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 21:45
door crazyme
sobat2014 schreef: ↑26 nov 2019 12:07
Daar moet ik klanten service voor bellen.
Enfin eenmaal thuis klantenservice gebeld. Nee helaas is dat niet te regelen kreeg ik te horen.
En een heel verhaal waarom niet, echt flauwekul met een beetje meer moeite zou dat moeten kunnen.
Grappig dat iedereen het hier probeert uit te leggen, maar ts wil het niet horen.
Wat was nu precies het hele verhaal en op welke punten is dat verhaal precies flauwekul ?
Re: IKEA
Geplaatst: 26 nov 2019 22:09
door moederslink
Bij die 2e order zal een monteur in die vrachtauto zitten om de kast te monteren, zoals afgesproken.
Het zou ook nog eens zó kunnen zijn dat die monteur voor de hele dag staat ingepland met een vrachtauto met alléén spullen die hij dié dag allemaal moet monteren.