LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Geluk1
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 okt 2017 16:44

Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door Geluk1 »

Beste Allemaal,
Wij verblijven in Benidorm,
Via onderzoek bij de huisarts word er trombose geconstateerd.
En door verwezen naar het ziekenhuis,
Na onderzoeken in het ziekenhuis krijgen we de ANWB alarmcentrale aan de lijn.
Want de VGZ zorgverzekering besteed voor controle uit aan de ANWB buitenland alarm centrale.
De ANWB onderworp ons aan een zeer onpersoonlijk kruisverhoor.
Nu de vraag :
telefoongesprekken worden opgenomen voor training doeleinde.
Dus het word ook door andere personen gebruikt om de band af te luisteren.
Om een klacht in te dienen willen wij de opgenomen band afluisteren.
Wat krijgen we te horen dat is privacy u krijgt de opnamen niet.
Dat is toch niet uit te leggen
Wie heeft zoiets ook eens mee gemaakt?
Met vriendelijke groet

witte angora
Berichten: 32490
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door witte angora »

Beste Wij,

Hoe is het intussen met de trombose?

Dat van de ANWB heb ik niet zo meegemaakt. Maar een klacht indienen kan natuurlijk altijd, daar hoef je dat bandje toch niet voor af te luisteren?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar waarom zou u die band af willen luisteren en waarover zou u dan willen klagen?

NeoDutchio
Berichten: 12835
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gesprekken kunnen worden opgenomen. Dit wordt anoniem gebruikt als voorbeeld hoe te reageren op bijvoorbeeld agressie of andere zaken. Het is dus niet zo dat altijd en het hele gesprek opgenomen wordt.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Deze met persoonlijke info worden altijd gewist en niet voor opleiding bewaard.
Of ze knippen de namen en zo eruit.

Vele Callcenters doen dit vaker en dan kijken ze naar het gesprek, 1 klik en weg.... slechts een enkele gesprek , minder dan 1% is bruikbaar voor wat ze melden, en nog minder gesprekken nodig.

Vooral als iets fout ging luisteren ze terug om de service te verbeteren.
Dat VGZ dit uitbesteed, ze weten daar de regels in de zorg niet zo goed, en ANWB is plaatselijk beter op de hoogte, ze werken vaak voor vele verzekeraars, want je kunt niet in 200 landen iemand hebben zitten.

Zou het gewoon vergeten en doen zij ook vermoedelijk.

16again
Berichten: 16578
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door 16again »

Geluk1 schreef:
30 nov 2019 16:59
Wat krijgen we te horen dat is privacy u krijgt de opnamen niet.
Dat lijkt me een complete onzin argument.
Het was je eigen gesprek, op grond van AVG heb je juist recht op inzage eigen persoonsgegevens, waar dit gesprek natuurlijk onder valt.

Voelt meer als een kluitje in het riet.

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
01 dec 2019 13:45
Geluk1 schreef:
30 nov 2019 16:59
Wat krijgen we te horen dat is privacy u krijgt de opnamen niet.
Dat lijkt me een complete onzin argument.
Het was je eigen gesprek, op grond van AVG heb je juist recht op inzage eigen persoonsgegevens, waar dit gesprek natuurlijk onder valt.

Voelt meer als een kluitje in het riet.
Je vergeet de privacy van de werknemer, die enkel toestemming heeft gegeven dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Daarnaast maken de gesprekken geen onderdeel uit van je klantdossier en worden ze veelal maar kort bewaard. Er is geen enkel recht dat je deze opnames kunt claimen.

Wel kon TS natuurlijk vooraf zelf opnames maken van het gesprek.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat moet ik mij voorstellen bij een zeer onpersoonlijk kruisverhoor?

16again
Berichten: 16578
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
01 dec 2019 14:46
Je vergeet de privacy van de werknemer, die enkel toestemming heeft gegeven dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Onzin argument. Die werknemer zijn gegevens komen toch niet ter sprake. Hooguit noemt hij zijn naam, voor zover dat al gebeurt.
sylvesterb schreef:
01 dec 2019 14:46
Daarnaast maken de gesprekken geen onderdeel uit van je klantdossier en worden ze veelal maar kort bewaard.
ANWB kan inderdaad plenty betere redenen bedenken, om het gesprek niet ter beschikking stellen. Mijn punt is dat schuilen achter AVG een drogreden is.

Moneyman
Berichten: 31849
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 dec 2019 15:15
Wat moet ik mij voorstellen bij een zeer onpersoonlijk kruisverhoor?
Een gesprek waarop de AVG dus juist niet van toepassing is?

sylvesterb
Berichten: 5056
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Telefoongesprek word opgenomen voor training doeleinde

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
01 dec 2019 15:54
sylvesterb schreef:
01 dec 2019 14:46
Je vergeet de privacy van de werknemer, die enkel toestemming heeft gegeven dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.
Onzin argument. Die werknemer zijn gegevens komen toch niet ter sprake. Hooguit noemt hij zijn naam, voor zover dat al gebeurt.
Volgens mij voer je het gesprek met de medewerker en privacy bestaat uit meer dan enkel je naam noemen. Maar los daarvan worden de gesprekken opgenomen voor trainingsdoeleinden en niet voor klachtafhandeling.

Als de ANWB alle gesprekken opneemt voor dit soort zaken (klachten) dan moeten ze dit vooraf aangeven als je belt en moet de opslag ook voldoen aan de AVG regels.

Dus je kunt het een drogreden noemen maar aan opnemen van gesprekken zitten nou eenmaal regels.

Gesloten