Reparatie robotstofzuiger Samsung valt niet (meer) binnen garantie
Geplaatst: 10 dec 2019 13:33
In het kort: Ik heb een robotstofzuiger van Samsung. Deze had problemen en daarvoor heb ik hem opgestuurd naar het reparatiebedrijf van Samsung, Servilux in Belgie. Deze hebben hem tot twee keer toe in behandeling genomen, maar de apparaten die ze hebben gestuurd werkten niet. Inmiddels is de garantie verstreken en geeft Samsung aan dat het toestel niet meer binnen de garantie valt. Samsung kan zelf in haar systeem vinden dat ik hem binnen de garantie heb opgestuurd, maar houdt nu de laatste keer dat ik hem heb teruggestuurd aan als datum van problemen. Na veelvuldig bellen en het opsturen van bewijs, blijven zij bij hun punt dat het apparaat nu buiten de garantie valt. En hoeveel ik ook klaag, ze blijven bij hun punt.
Wat kan ik doen?
Wat uitgebreidere uitleg:
Ik heb mijn product in juli 2019 telefonisch aangeleverd vanwege een fout met de WiFi. Verder goed werkend. Apparaat in overleg met klantenservice binnen garantie opgestuurd naar servilux in België. Daarna een ander tweedehands toestel teruggekregen, zonder productcode of serienummer.
Dit werkte niet. Gemeld aan Samsung, en daarna opnieuw opgestuurd naar Servilux. Servilux wil het niet repareren omdat er geen serienummer op staat. Na veel gedoe toch een stap verder. Maar nu accepteer servilux de bon die ik heb aangeleverd niet meer en vraagt 280euro. Na weer vele mails, vele telefoontjes, en twee maanden verder, nog steeds geen apparaat terug.
Na weer heel veel overleg heeft Samsung besloten te betalen voor de nieuwe reparatie. Weer een apparaat gekregen. Totaal niet werkend.
Weer vele vele mailtjes, telefoontjes, te horen gekregen dat ik deze moet opsturen naar servilux. Derde keer. Dan zou ik een nieuwe krijgen. Nu te horen gekregen van exchange, na al twee keer intern beraad dat ik 308euro moet betalen omdat het buiten de garantie valt. Daar weer over geklaagd en de situatie uitgelegd. Weer te horen gekregen dat ik 308 euro moet betalen omdat het buiten garantie valt.
- 11 augustus 2017 robotstofzuiger aangeschaft intern bij Samsung
- Begin juli 2019 gebeld met samsung vanwege aanhoudend probleem met WiFi connectie
- 14 juli opgestuurd binnen garantie
- Eind juli teruggekregen van servilux - niet werkend
- Begin augustus weer opgestuurd
- Midden september weer een ontvangen - totaal niet werkend
- Eind oktober weer opgestuurd naar servilux
Wat kan ik doen?
Wat uitgebreidere uitleg:
Ik heb mijn product in juli 2019 telefonisch aangeleverd vanwege een fout met de WiFi. Verder goed werkend. Apparaat in overleg met klantenservice binnen garantie opgestuurd naar servilux in België. Daarna een ander tweedehands toestel teruggekregen, zonder productcode of serienummer.
Dit werkte niet. Gemeld aan Samsung, en daarna opnieuw opgestuurd naar Servilux. Servilux wil het niet repareren omdat er geen serienummer op staat. Na veel gedoe toch een stap verder. Maar nu accepteer servilux de bon die ik heb aangeleverd niet meer en vraagt 280euro. Na weer vele mails, vele telefoontjes, en twee maanden verder, nog steeds geen apparaat terug.
Na weer heel veel overleg heeft Samsung besloten te betalen voor de nieuwe reparatie. Weer een apparaat gekregen. Totaal niet werkend.
Weer vele vele mailtjes, telefoontjes, te horen gekregen dat ik deze moet opsturen naar servilux. Derde keer. Dan zou ik een nieuwe krijgen. Nu te horen gekregen van exchange, na al twee keer intern beraad dat ik 308euro moet betalen omdat het buiten de garantie valt. Daar weer over geklaagd en de situatie uitgelegd. Weer te horen gekregen dat ik 308 euro moet betalen omdat het buiten garantie valt.
- 11 augustus 2017 robotstofzuiger aangeschaft intern bij Samsung
- Begin juli 2019 gebeld met samsung vanwege aanhoudend probleem met WiFi connectie
- 14 juli opgestuurd binnen garantie
- Eind juli teruggekregen van servilux - niet werkend
- Begin augustus weer opgestuurd
- Midden september weer een ontvangen - totaal niet werkend
- Eind oktober weer opgestuurd naar servilux