Kaartjes voor een voorstelling niet naar verwachting..
Geplaatst: 11 dec 2019 16:24
Goedemiddag,
Mijn moeder en ik gaan graag naar voorstellingen, met voorkeur dansvoorstellingen. Dansliefhebbers onder jullie kunnen vast beamen dat Isabelle Beernaert altijd de meest fantastische dansen maakt, dus wij gaan hier al een aantal jaren heen. Dit jaar wilden we helemaal vooraan zitten, rij 1. De voorstelling speelde zich af op 4 maart in het AFAS Circustheater. Eenmaal op onze plaats, was het podium vrij hoog, waardoor we niks konden zien. We dachten: "Dit laten ze nog wel zakken." Maar nee, het podium bleef op anderhalve meter hoogte terwijl wij op rij 1 zaten en ècht NIKS hebben meegekregen van de hele show. We hebben een klacht ingediend bij het circustheater waarop ik dit antwoord kreeg:
Het spijt ons dat jouw plaatsen niet aan je verwachtingen hebben voldaan. De producent van de voorstelling Isabelle Beernaert - Le Temps Perdu heeft het stoelenplan en de rangindeling uiterst zorgvuldig vastgesteld.
Eén en ander is gebaseerd op de zichtlijnen ten opzichte van het toneel. Om verschillen in zicht te compenseren is er een prijsverschil tussen de diverse rangen. We adviseren je om eventuele toekomstige reserveringen telefonisch te maken. We zijn je graag van dienst op 0900-1001030 (45cpm). Onze medewerkers kunnen je dan adviseren over de plaatsen en met je meekijken welke plaatsen het beste aansluiten naar jou wensen. We vertrouwen erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en zullen je bemerkingen doorsturen naar de producent die het mee kan nemen in zijn eerste volgende interne evaluatie.
Ik heb nog weer een antwoord teruggestuurd, omdat ik hierin een aantal opmerking vrij raar vind... Want ik betaal het meest voor het kaartje (eerste rang), maar heb het minste zicht? Sinds wanneer werkt dat zo met rangen? En.. telefonisch reserveren? We leven in 2019 toch? Waarin steeds meer online wordt gedaan? Maargoed, verder geen antwoord meer van AFAS, dus geen shows voor mij meer daar...
Ik heb ook Isabelle en haar productie deze zelfde mail gestuurd, omdat ik het hier gewoon niet mee eens ben. Vervolgens krijg ik van Isabelle (haar productie) dit antwoord terug (op maandag 11-3):
Het spijt ons ontzettend dat dit zo heeft moeten lopen. Het is natuurlijk onze grootste wens dat alle mensen die een kaartje kopen (ongeacht de prijs) de volledige show op een aangename manier kunnen beleven. We zijn dan ook enorm aangedaan dat deze plaatsen door het theater verkocht worden.
Ik weet dat we de 'schade' niet helemaal kunnen goed maken, maar wij zijn bereid om 2 Plaatsen te regelen voor u en uw gezelschap nu donderdag in Almelo of vrijdag in Roermond. Uiteraard snap ik het als u andere zaken al gepland had, maar toch hoop dat dit de situatie een beetje beter maakt.
Wij zijn u ontzettend dankbaar dat u ons op de hoogte heeft gehouden. U zal waarschijnlijk ook niet de enigste zijn die dit probleem ondervonden heeft, hierdoor kunnen wij dit meenemen voor volgend seizoen als we terug in het Circustheater staan
Wij waren helemaal blij, want we hadden al in de planning om nog een keer te gaan , omdat we niks hadden gezien. Dus ik netjes terug gemaild dat ik blij was met het antwoord en dat we donderdag toch al wilden gaan, dus dat dit goed uit kwam. Vervolgens komen wij donderdag aan bij de voorstelling, geen kaartjes voor ons. Ik moest ze kopen. Dus nog een keer 80 euro uitgegeven.. Om vervolgens vrijdags (15 maart) een mailtje te krijgen met: Hoe was de show gisteren? ik realiseer me net dat u geen bevestiging had gekregen in verband met de tickets! Kunnen we nog iets regelen onderling? Indien u niet hebt kunnen komen is Maandag in Utrecht misschien nog een optie?
Ik terug gemaild dat ik de bonnetjes had bewaard dus dat ze het geld wel terug konden storten, maar ook ik snap dat ze liever kaartjes gratis weg geven dan geld, dus heb ik voorgesteld: misschien voor volgend seizoen?
Sindsdien is het stil.. Ik heb daarna nog een aantal keren gemaild, geen reactie. Ik krijg van ditzelfde mailadres wel de nieuwsbrieven en alle andere reclame van haar.. Maar een antwoord blijft uit. Daarnaast heb ik een keer openbaar op haar instagram gereageerd.. Kreeg ik een openbare reactie: Sorry, op welk mailadres? Want we reageren altijd en willen je graag te woord staan. Daar heb ik weer op gereageerd.. STIL...
Jullie merken vast wel dat het me dwars zit. Ik vind het gewoon super vervelend dat als ik ergens 80 euro voor neerleg en niet het gewenste krijg wat ik verwacht, dat er een compensatie aan vast zit. Ik werk in de horeca en als bij ons iets niet naar verwachting is, moet ik mensen daar ook in tegemoet komen. Wat totaal begrijpelijk is..
Wat ik dus in deze situatie niet begrijp is dat ze zo met hun klanten/toeschouwers omgaan. Zowel het AFAS Circustheater, als Isabelle en haar productie. Hoe zit dat dan eigenlijk met kaartverkoop? Als ik dus niks kan zien, heb ik maar gewoon pech gehad??
Mijn moeder en ik gaan graag naar voorstellingen, met voorkeur dansvoorstellingen. Dansliefhebbers onder jullie kunnen vast beamen dat Isabelle Beernaert altijd de meest fantastische dansen maakt, dus wij gaan hier al een aantal jaren heen. Dit jaar wilden we helemaal vooraan zitten, rij 1. De voorstelling speelde zich af op 4 maart in het AFAS Circustheater. Eenmaal op onze plaats, was het podium vrij hoog, waardoor we niks konden zien. We dachten: "Dit laten ze nog wel zakken." Maar nee, het podium bleef op anderhalve meter hoogte terwijl wij op rij 1 zaten en ècht NIKS hebben meegekregen van de hele show. We hebben een klacht ingediend bij het circustheater waarop ik dit antwoord kreeg:
Het spijt ons dat jouw plaatsen niet aan je verwachtingen hebben voldaan. De producent van de voorstelling Isabelle Beernaert - Le Temps Perdu heeft het stoelenplan en de rangindeling uiterst zorgvuldig vastgesteld.
Eén en ander is gebaseerd op de zichtlijnen ten opzichte van het toneel. Om verschillen in zicht te compenseren is er een prijsverschil tussen de diverse rangen. We adviseren je om eventuele toekomstige reserveringen telefonisch te maken. We zijn je graag van dienst op 0900-1001030 (45cpm). Onze medewerkers kunnen je dan adviseren over de plaatsen en met je meekijken welke plaatsen het beste aansluiten naar jou wensen. We vertrouwen erop je hierbij voldoende te hebben geïnformeerd en zullen je bemerkingen doorsturen naar de producent die het mee kan nemen in zijn eerste volgende interne evaluatie.
Ik heb nog weer een antwoord teruggestuurd, omdat ik hierin een aantal opmerking vrij raar vind... Want ik betaal het meest voor het kaartje (eerste rang), maar heb het minste zicht? Sinds wanneer werkt dat zo met rangen? En.. telefonisch reserveren? We leven in 2019 toch? Waarin steeds meer online wordt gedaan? Maargoed, verder geen antwoord meer van AFAS, dus geen shows voor mij meer daar...
Ik heb ook Isabelle en haar productie deze zelfde mail gestuurd, omdat ik het hier gewoon niet mee eens ben. Vervolgens krijg ik van Isabelle (haar productie) dit antwoord terug (op maandag 11-3):
Het spijt ons ontzettend dat dit zo heeft moeten lopen. Het is natuurlijk onze grootste wens dat alle mensen die een kaartje kopen (ongeacht de prijs) de volledige show op een aangename manier kunnen beleven. We zijn dan ook enorm aangedaan dat deze plaatsen door het theater verkocht worden.
Ik weet dat we de 'schade' niet helemaal kunnen goed maken, maar wij zijn bereid om 2 Plaatsen te regelen voor u en uw gezelschap nu donderdag in Almelo of vrijdag in Roermond. Uiteraard snap ik het als u andere zaken al gepland had, maar toch hoop dat dit de situatie een beetje beter maakt.
Wij zijn u ontzettend dankbaar dat u ons op de hoogte heeft gehouden. U zal waarschijnlijk ook niet de enigste zijn die dit probleem ondervonden heeft, hierdoor kunnen wij dit meenemen voor volgend seizoen als we terug in het Circustheater staan
Wij waren helemaal blij, want we hadden al in de planning om nog een keer te gaan , omdat we niks hadden gezien. Dus ik netjes terug gemaild dat ik blij was met het antwoord en dat we donderdag toch al wilden gaan, dus dat dit goed uit kwam. Vervolgens komen wij donderdag aan bij de voorstelling, geen kaartjes voor ons. Ik moest ze kopen. Dus nog een keer 80 euro uitgegeven.. Om vervolgens vrijdags (15 maart) een mailtje te krijgen met: Hoe was de show gisteren? ik realiseer me net dat u geen bevestiging had gekregen in verband met de tickets! Kunnen we nog iets regelen onderling? Indien u niet hebt kunnen komen is Maandag in Utrecht misschien nog een optie?
Ik terug gemaild dat ik de bonnetjes had bewaard dus dat ze het geld wel terug konden storten, maar ook ik snap dat ze liever kaartjes gratis weg geven dan geld, dus heb ik voorgesteld: misschien voor volgend seizoen?
Sindsdien is het stil.. Ik heb daarna nog een aantal keren gemaild, geen reactie. Ik krijg van ditzelfde mailadres wel de nieuwsbrieven en alle andere reclame van haar.. Maar een antwoord blijft uit. Daarnaast heb ik een keer openbaar op haar instagram gereageerd.. Kreeg ik een openbare reactie: Sorry, op welk mailadres? Want we reageren altijd en willen je graag te woord staan. Daar heb ik weer op gereageerd.. STIL...
Jullie merken vast wel dat het me dwars zit. Ik vind het gewoon super vervelend dat als ik ergens 80 euro voor neerleg en niet het gewenste krijg wat ik verwacht, dat er een compensatie aan vast zit. Ik werk in de horeca en als bij ons iets niet naar verwachting is, moet ik mensen daar ook in tegemoet komen. Wat totaal begrijpelijk is..
Wat ik dus in deze situatie niet begrijp is dat ze zo met hun klanten/toeschouwers omgaan. Zowel het AFAS Circustheater, als Isabelle en haar productie. Hoe zit dat dan eigenlijk met kaartverkoop? Als ik dus niks kan zien, heb ik maar gewoon pech gehad??