Pagina 1 van 1

Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 14 dec 2019 12:50
door mervinrasquinha
Mijn bejaarde ouders hebben al jaren hetzelfde (Amerikaanse) telefoonnummer thuis, en dat is wat al onze familieleden gebruiken om contact met hen op te nemen. Ze gebruiken ook geen mobiele telefoons als primaire telefoons.

Op dit moment hebben ze telefoon en internet via Optimum. Het is een "digitale stem" -pakket waar ze niet kunnen bellen of gebeld worden als de router uitvalt of als er een stroomstoring is.

Is wat zij "VOIP" hebben? Of wordt het nog steeds als een "vaste lijn" beschouwd?

Optimum rekent> $ 100 per maand, wat een beetje veel is ... Dus ik ben op zoek naar een abonnement voor alleen internet (misschien van Verizon) en een afzonderlijke telefoondienst.

De vereisten zijn

Moet in staat zijn om hun thuisnummer te porten (FWIW, ik heb geprobeerd het te porteren naar Google Voice, maar GV zei dat het de provider niet ondersteunde ...)

Moet het kunnen gebruiken met handtelefoons door het hele huis, evenals met VTech draadloze handsets, en zonder computer (zijn er meerdere adapters nodig?)

Bellen naar nummers in de VS en Canada, en af ​​en toe Europa / Azië (lange afstand)

In staat zijn om alles te doen wat hun telefoon momenteel kan (bijv. Nummerherkenning, voicemail) zonder afname van audio of verbindingskwaliteit

Nog steeds in staat zijn om te bellen in het geval van een storing of geen internet zou ook een groot pluspunt zijn.

Ze kennen alleen de grote telefoonaanbieders zoals AT&T, Verizon, Optimum, T-Mobile.

Ik heb hier suggesties gezien zoals Obihai, MagicJack, Ooma, Voip.ms, enzovoort, maar ik ken ze niet. Wat raden jullie aan?

En als ze hun telefoonnummer thuis porteren maar later naar iets anders willen verhuizen (zelfs terug naar een "vaste dienst"), hoe is het dan elk om dat nummer te porteren?

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 14 dec 2019 19:49
door Bob Schurkjens
Wat u omschrijft is inderdaad VOIP. Aan de achterkant van de router wordt dan de vaste telefoon ingeplugd. Meestal heb je twee poorten aan de achterkant, TEL1 en TEL2.

Voip betekent: voice over internet protocol. Als er een internetstoring is of stroomstoring dan is de abonnee onbereikbaar en kan deze ook niet bellen. Of wanneer de router stuk is.

Ouderwets analoog bellen PSTN werkt zonder router en ook wanneer er een stroomstoring is. Als je deze techniek wil gebruiken in combinatie met internet over de telefoonlijn, dan moet er een splitter voor de router worden geplaatst. Deze splitst het analoge en digitale signaal om storing te voorkomen. Vanaf de splitter gaat er dan een kabeltje naar de router en eentje naar de telefoon. Het kan zijn dat de analoge telefoon niet meer ondersteund wordt. In Nederland is dit afgeschaft zodat alleen voip overblijft.
https://www.bellen.com/nieuws/einde-isd ... ngekondigd

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 14 dec 2019 20:58
door Revoked
mervinrasquinha schreef:
14 dec 2019 12:50


Ik heb hier suggesties gezien zoals Obihai, MagicJack, Ooma, Voip.ms, enzovoort, ...
Da's knap. Die suggesties staan namelijk nìet op dit forum.
Verder is Nederlandse wetgeving omtrent nummerportatie niet van toepassing op US-residents.

[Passage verwijderd door moderator]

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 14 dec 2019 21:10
door Theotrucker
Vermoedelijk krijg je die in de USA. Dus daar proberen.

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 15 dec 2019 15:10
door renewouters
Als dat US nummer gebruikt moet blijven worden ontkom je niet aan hoge kosten. Dat nummer is van een Amerikaanse CSP en die wil daar uiteraard geld voor hebben.

Maar waarom niet gewoon een NL abonnement afsluiten, met een Nederlands nummer en dat nummer doorgeven aan hun contacten? Dat zullen toch ook geen duizenden mensen zijn.

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 03:50
door GuusW
Wonen je ouders nu in nederland of in de usa ??

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 09:51
door Komkommertijd
Vermoedelijk daar nog.....
.Anders is het voor beide erg duur

En google is wel wereldwijde organisatie maar vanuit USA krijg je andere resultaten dan hier!
Probleem maar eens voor de verhuizing te zoeken naar Vlaamse bedrijven, kom je steeds hier uit.
Dat is alleen vanuit België goed mogelijk.

Ook via google.be kreeg ik dus gewoon de NL resultaten!

Omdat mijn zoon vlak over de grens woonde, NL grens paal in de tuin maar Vlaamse aansluiting kreeg ik daar de BE resultaten en moest naar biep in Zundert voor de NL dingen te vinden!

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 10:17
door scontra
snuffel1 schreef:
15 dec 2019 08:28
KPN biedt als enige een abonnement voor een vaste telefoonlijn aan en die lijn blijft ook actief als internet wegvalt.
@snuffel1,

Over welk KPN abonnement met "vaste" telefoonlijn heeft u het.
Heb al vele jaren KPN via glasvezel met "vaste" telefoonlijn, maar al het internet uitvalt dan valt ook de TV en de vaste telefoonlijn uit.
Krijg je de handel niet zelf weer aan de praat, dan heb je wel een mobieltje nodig om contact op te nemen met KPN (zonder belkosten).

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 10:51
door scontra
snuffel1 schreef:
26 dec 2019 10:35
https://www.kpn.com/bellen.htm en voor als los abonnement kiezen maar om dat abonnement af te sluiten dient wel een aanvraag bij de klantenservice gedaan te worden. In een grijs verleden betaalde je voor het in standhouden van de telefoonlijn en separaat voor de belkosten die achteraf in rekening werden gebracht en dat zou nu ook zo kunnen zijn.

Ik heb nu Kpn hussel en daarvoor 'alles in een', maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat Kpn veel kan beloven, maar dat echt niet kan waarmaken.
Valt het internet uit, ook met de belofte die KPN doet.
Geen internetverbinding, dan vallen ook alle andere diensten uit, zo ook de vaste telefoonlijn aangezien de vaste telefoonlijn ook een digitale lijn is (een 06 verbinding met daaraan een ander nummer gekoppeld)
Dit 'sprookje' van altijd bereikbaar via de vaste lijn kan echt naar het land van de fabeltjes worden gestuurd.

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 11:00
door Lady1234
Er zullen nog genoeg mensen zijn die het doodgewone “ouderwetse” telefoon abonnement hebben van KPN via de koperdraad, zonder verder wat dan ook.

Dus dat werkt echt gewoon, ook al zou internet uitvallen.

Dus de telefoonstekker rechtstreeks in de contactdoos van KPN.

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 11:34
door Theotrucker
Dus, anders gezegd als die ouderwetse analoge lijn van KPN actief is kun je geen andere providers via de telefoonlijn gebruiken. Dan blijft alleen de Ziggo kabel of fiber over.

Re: Verward over vaste en VOIP-telefoondiensten (en aanbevelingen)

Geplaatst: 26 dec 2019 11:53
door Komkommertijd
Topic starter voor voor USA nummer, geen KPN lijn.

Helaas geen reactie maar alle bovenstaande KPN is wel een probleem maar daarvoor graag een nieuwe starten!