Pagina 1 van 1

Treinreis geannuleerd door staking, Thalys betaalt ticket niet terug

Geplaatst: 14 dec 2019 19:00
door EliceElliot
Voor 5 december had ik een reis geboekt met de Thalys van Schiphol naar Paris Nord, ik zou meteen na een vlucht van 12 uur de trein direct naar huis nemen. Echter aangekomen op Schiphol kwam ik erachter dat Thalys de laatste trein naar Parijs had geannuleerd ivm de staking in Frankrijk. Ik had de klantenservice van Thalys onmiddellijk gebeld en zij konden mij niet omboeken naar een trein die de volgende dag zou vertrekken omdat de treinen vol zaten. Ik heb een hotel gezocht in Amsterdam, op Schiphol zaten de hotels vol. De volgende dag heb ik een flixbus genomen om weer naar huis te gaan. Ik heb Thalys een email gestuurd met het verzoek om enkel mijn treinkaartje terug te betalen, het ongemak en de extra gemaakte kosten om een nacht in Amsterdam te blijven heb ik niet eens geprobeerd te claimen. Aan de telefoon en via de email weigeren ze een terugbetaling te regelen, men moet een telefoonnummer bellen dat 30 cent per minuut kost en zij geven duidelijk aan dat de wachttijden heel lang duren. Is er een instantie aan wie men dit kan melden? Bij voorbaat dank.

Re: Treinreis geannuleerd door staking, Thalys betaalt ticket niet terug

Geplaatst: 15 dec 2019 11:12
door Har45

Re: Treinreis geannuleerd door staking, Thalys betaalt ticket niet terug

Geplaatst: 15 dec 2019 15:17
door Bob Schurkjens
Bij de geschillencommissie OV kunt u ook terecht.

Re: Treinreis geannuleerd door staking, Thalys betaalt ticket niet terug

Geplaatst: 15 dec 2019 16:27
door Beertje1975
Op de website van NS Internationaal staat i.v.m. de OV stakingen in Frankrijk en Belgi"de het volgende. Indien je Thalys is geannuleerd i.v.m. je ticket kosteloos om boeken voor een andere datum of tijd of je ontvangt je geld terug. Er staat tevens bij, je dient di te doen bij het verkooppunt waar je de ticket van de Thalys hebt geboekt.
Ik weet niet bij welk verkooppunt je de ticket van de Thalys hebt geboekt. Misschien dat je voor meer informatie het kunt navragen bij NS International.

Re: Treinreis geannuleerd door staking, Thalys betaalt ticket niet terug

Geplaatst: 15 dec 2019 17:30
door BL2
EliceElliot schreef:
14 dec 2019 19:00
het ongemak en de extra gemaakte kosten om een nacht in Amsterdam te blijven heb ik niet eens geprobeerd te claimen.
Dit soort kosten (bv ook taxi) krijg je nooit vergoed, ook niet bij binnenlandse reizen bij NS of andere treinvervoerder.
Ga naar de instantie waar je het ticket hebt geboekt, voor geld terug.