Scammed door auto garage
Geplaatst: 18 dec 2019 12:55
Beste forum,
Het spijt me zeer dat ik je niet in het Nederlands kan schrijven.
Ik ben een expat uit Utrecht en had nog geen kans om Nederlands te leren. Maar ik zal google translate gebruiken voor mijn geschiedenis hieronder
Ik kocht een auto uit een garage in Utrecht.
In juli zag ik de auto eerst op de marktplaast, later bezocht ik de garage, de garage liet me weten dat ze deel uitmaken van Bovag (ze hebben een Bovag-sticker op de ramen), we hebben een bedrag voor de auto en ze hebben me laten weten dat ze 1 nodig hebben dag om de auto voor te bereiden en ook nieuwe APK te doen. Ik betaalde mijn aanbetaling 300 euro en verliet de garage. De volgende dag was de auto klaar, ik ging naar bed en stuurde de rest naar zijn rekening via overschrijving en ik was klaar om te kopen. Eerst zei de garage dat het RDQ-systeem verdwenen was, en we kunnen de auto op het postkantoor overbrengen. we reden naar het postkantoor en brachten de auto op mijn naam over (later hoorde ik dat ze de auto op mijn naam overzetten als een persoon die niet van gezelschap houdt). Eerst had de auto een groot probleem met het lpg-systeem, de sensoren misten enz. En ik moest 700 euro uitgeven om het te repareren. in 4 weken was de automatische transmissie volledig kapot en het verhaal begon daarna. MIJN hulp op de weg helpt me en we brengen de auto naar de garage, maar voordat we de auto afgeven, gaf garage ons een transmissiespecialistadres en vertelde me dat ze het niet kunnen repareren, we moeten naar de transmissiespecialist gaan. We reden daarheen en ontdekten dat het probleem met de auto-overdracht enorm en duurder is dan de waarde van de auto.
Op dat moment adviseert de garage hun sleepdienstpartner om de auto op te halen en hun adres over te dragen. De volgende dag pakte de sleepdienst de auto op, reed naar de garage en kreeg een telefoontje van de garage. Ze bieden me aan om mijn auto voor 1000 euro te verkopen aan de chauffeur van de slaapdienst (hij wilde de kapotte auto kopen) en ze zullen de rest van het bedrag dekken inclusief mijn lpg-kosten (ca. 2000 euro).
het was Bovag en RDW goedgekeurde garage voor mij. Met garage adviseert ik het.
Na die dag kreeg ik geen betaling meer, sleepdienst heeft nooit een bedrag betaald. half september vroeg ik mijn geld of de auto terug en ze vroegen 1000 extra betalingen om mijn kapotte auto terug te krijgen. Ik heb de politie rechtstreeks geïnformeerd b. De politie heeft me laten weten dat het een civiel probleem is omdat ik toestemming heb gegeven.
Daarna sturen we met mijn juridische bijstand alle officiële e-mails en brieven. Ik nam ook contact op met Bovag, maar ik hoorde dat de garage geen onderdeel is van Bovag.
Na alle officiële brieven accepteert de politie mijn probleem en verandert de autosituatie in Donkerder.
Na 2 maanden nam de koper contact op met mijn advocaat en liet ons weten dat hij de auto wil retourneren en dat ik de auto van zijn adres moet ophalen.
tegelijkertijd stuurde de politie mijn zaak door naar een ander politiebureau in Utrecht. Ik werd gisteren gebeld, de politie adviseert me ook om de auto zelf op te halen.
1e: Ik vertrouw deze mensen niet en de auto staat niet ergens in de buurt van Utrecht en in de openbare ruimte, ik ben niet zeker van mijn veiligheid. Ik ga er alleen heen om de auto op te halen. mag ik het politie-aanbod negeren en wat veiligheidshulp vragen?
2e: ik weet niet wat hij tot op de dag van vandaag met mijn auto heeft gedaan, misschien al is veranderd of belangrijke onderdelen heeft genomen
3e: ik moet opnieuw betalen voor het transport en de auto werkt niet, ik kan het niet plaatsen.
Na 5 maanden heb ik geen bescherming of ondersteuning van de politie en moet ik alle kosten voor transport betalen en de schrootautobedrijven bieden slechts 200 euro voor de auto. Ze kunnen de auto ophalen, maar eerst moet de autosituatie veranderen door de politie.
Het is een zeer gecompliceerde en stressvolle situatie voor mij.
Heb je advies of ervaring over dat soort situaties?
vriendelijke groeten
Het spijt me zeer dat ik je niet in het Nederlands kan schrijven.
Ik ben een expat uit Utrecht en had nog geen kans om Nederlands te leren. Maar ik zal google translate gebruiken voor mijn geschiedenis hieronder
Ik kocht een auto uit een garage in Utrecht.
In juli zag ik de auto eerst op de marktplaast, later bezocht ik de garage, de garage liet me weten dat ze deel uitmaken van Bovag (ze hebben een Bovag-sticker op de ramen), we hebben een bedrag voor de auto en ze hebben me laten weten dat ze 1 nodig hebben dag om de auto voor te bereiden en ook nieuwe APK te doen. Ik betaalde mijn aanbetaling 300 euro en verliet de garage. De volgende dag was de auto klaar, ik ging naar bed en stuurde de rest naar zijn rekening via overschrijving en ik was klaar om te kopen. Eerst zei de garage dat het RDQ-systeem verdwenen was, en we kunnen de auto op het postkantoor overbrengen. we reden naar het postkantoor en brachten de auto op mijn naam over (later hoorde ik dat ze de auto op mijn naam overzetten als een persoon die niet van gezelschap houdt). Eerst had de auto een groot probleem met het lpg-systeem, de sensoren misten enz. En ik moest 700 euro uitgeven om het te repareren. in 4 weken was de automatische transmissie volledig kapot en het verhaal begon daarna. MIJN hulp op de weg helpt me en we brengen de auto naar de garage, maar voordat we de auto afgeven, gaf garage ons een transmissiespecialistadres en vertelde me dat ze het niet kunnen repareren, we moeten naar de transmissiespecialist gaan. We reden daarheen en ontdekten dat het probleem met de auto-overdracht enorm en duurder is dan de waarde van de auto.
Op dat moment adviseert de garage hun sleepdienstpartner om de auto op te halen en hun adres over te dragen. De volgende dag pakte de sleepdienst de auto op, reed naar de garage en kreeg een telefoontje van de garage. Ze bieden me aan om mijn auto voor 1000 euro te verkopen aan de chauffeur van de slaapdienst (hij wilde de kapotte auto kopen) en ze zullen de rest van het bedrag dekken inclusief mijn lpg-kosten (ca. 2000 euro).
het was Bovag en RDW goedgekeurde garage voor mij. Met garage adviseert ik het.
Na die dag kreeg ik geen betaling meer, sleepdienst heeft nooit een bedrag betaald. half september vroeg ik mijn geld of de auto terug en ze vroegen 1000 extra betalingen om mijn kapotte auto terug te krijgen. Ik heb de politie rechtstreeks geïnformeerd b. De politie heeft me laten weten dat het een civiel probleem is omdat ik toestemming heb gegeven.
Daarna sturen we met mijn juridische bijstand alle officiële e-mails en brieven. Ik nam ook contact op met Bovag, maar ik hoorde dat de garage geen onderdeel is van Bovag.
Na alle officiële brieven accepteert de politie mijn probleem en verandert de autosituatie in Donkerder.
Na 2 maanden nam de koper contact op met mijn advocaat en liet ons weten dat hij de auto wil retourneren en dat ik de auto van zijn adres moet ophalen.
tegelijkertijd stuurde de politie mijn zaak door naar een ander politiebureau in Utrecht. Ik werd gisteren gebeld, de politie adviseert me ook om de auto zelf op te halen.
1e: Ik vertrouw deze mensen niet en de auto staat niet ergens in de buurt van Utrecht en in de openbare ruimte, ik ben niet zeker van mijn veiligheid. Ik ga er alleen heen om de auto op te halen. mag ik het politie-aanbod negeren en wat veiligheidshulp vragen?
2e: ik weet niet wat hij tot op de dag van vandaag met mijn auto heeft gedaan, misschien al is veranderd of belangrijke onderdelen heeft genomen
3e: ik moet opnieuw betalen voor het transport en de auto werkt niet, ik kan het niet plaatsen.
Na 5 maanden heb ik geen bescherming of ondersteuning van de politie en moet ik alle kosten voor transport betalen en de schrootautobedrijven bieden slechts 200 euro voor de auto. Ze kunnen de auto ophalen, maar eerst moet de autosituatie veranderen door de politie.
Het is een zeer gecompliceerde en stressvolle situatie voor mij.
Heb je advies of ervaring over dat soort situaties?
vriendelijke groeten