Pagina 1 van 1
Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 18 dec 2019 14:36
door DenvdW
Wij hebben begin dit jaar een vakantie geboekt bij Thomas Cook. Een paar dagen voor vertrek is Thomas Cook failliet gegaan en hebben wij via een andere touroperator een vakantie geboekt en dus dubbele kosten gemaakt.
Het SGR gaf aan dat wanneer we alle gegevens zo snel mogelijk naar hun toe zouden sturen, we een van de eerste zouden zijn die ons geld terug zouden krijgen. Nu hebben we laatst een mail ontvangen waarin is aangegeven dat het nog een aantal maanden gaat duren omdat het faillissement van TravelBird nog niet afgerond is.
Wij zijn heel erg benieuwd of het toegestaan is dat wij zo lang op ons geld moeten wachten of dat er een mogelijkheid is, dat we dit eerder retour krijgen.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 18 dec 2019 15:58
door Moneyman
Wat staat hierover in de toepasselijke SGR-voorwaarden?
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 18 dec 2019 20:06
door Theotrucker
Kun je via de ANVR misschien de SGR onder druk zetten?
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 19 dec 2019 09:05
door renewouters
DenvdW schreef: ↑18 dec 2019 14:36
Nu hebben we laatst een mail ontvangen waarin is aangegeven dat het nog een aantal maanden gaat duren omdat het faillissement van TravelBird nog niet afgerond is.
Wij zijn heel erg benieuwd of het toegestaan is dat wij zo lang op ons geld moeten wachten of dat er een mogelijkheid is, dat we dit eerder retour krijgen.
SGR kan ook geen ijzer met handen breken. Als het druk is, is het druk. En ze hebben nu even pech dat er in dezelfde tijd 2 groten om zijn gevallen. Je schroeft niet zomaar even een blik medewerkers open die claims kunnen gaan afhandelen.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 19 dec 2019 09:11
door renewouters
Theotrucker schreef: ↑18 dec 2019 20:06
Kun je via de ANVR misschien de SGR onder druk zetten?
Waardoor andere claims van mensen die misschien al langer wachten weer later worden verwerkt.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 19 dec 2019 09:25
door JozJan
Ik denk dat je vooral heel blij moet zijn dát je nog geld terug krijgt. Niet iedere klant van een failliet bedrijf heeft het geluk van een vangnet als het SGR.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 19 dec 2019 09:48
door Theotrucker
Waarom hebben ze niet omgeboekt? Normaal gaat dan de vakantie verder. Als het niet via ANVR lukt dan naar de ombudsman. Twee maanden geleden heeft de SGR in de uitzending van Radar toegezegd om die oude zaken snel af te handelen. Druk hier beneden op het knopje contact, misschien wil de redactie er in de uitzending op terug komen.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 19 dec 2019 10:13
door geengast
Heeft u rechtstreeks bij Thomas Cook geboekt? Ik weet dat iedereen die via een reisbureau heeft geboekt en een alternatieve reis nam bij een andere touroperator, de kosten niet hoefde voor te schieten.
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 22 dec 2019 14:23
door j.de.ridder26
Hoelang gaat het ongeveer nog duren voordat wij ons geld terugkrijgen van Neckerman reizen
Re: Faillissement Thomas Cook, nog geen geld terug
Geplaatst: 22 dec 2019 16:36
door Theotrucker
Je kunt die vraag beter aan de SGR stellen tenminste als je via een reisbureau aangesloten bij de SGR geboekt hebt. Bij Radar weet dat niemand.