Opgelicht op Catawiki, site neemt verkoper in bescherming
Geplaatst: 09 jan 2020 19:28
Hallo,
Ik heb nu een maand het te doen met oplichting via het 'veilings-platform' Catawiki en ben nu op het punt gekomen waar ik het verhaal kwijt moet; en hopelijk zorgt het er ook voor dat ik anderen waarschuw voor het gebruik van deze site.
Afin.
Op 04/12/2019 heb ik het hoogste bod op een kavel op Catawiki en heb het meteen samen met de bijkomende kosten betaald.
Het gaat om een Nintendo Entertainment Systeem met twee controllers, kabels, zapper pistool en Mario 1 spel.
Bij bieden op het product zit een foto van het item en een beschrijving; op de foto is een zeer net systeem te zien die verders volledig aan de beschrijving voldoet.
De verkoper markeert het object als verzonden op 06/12/2019
Echter komt het pakket niet aan en ik besluit op 11/12/2019 contact op te nemen met de verkoper met de vraag waar mijn pakket blijft.
Op dezelfde dag geeft de verkoper aan dat het die dag verzonden was; hij had last van buikgriep en kon de deur niet uit. (let: dit is meerdere dagen NA de deadline die catawiki aangeeft dat de verkoper het product moet verzenden).
Prima dacht ik, kan gebeuren. Ik wacht het af.
Uiteindelijk komt het 12/12/2019 aan, en toen begonnen de ECHTE problemen pas.
Na het open maken van het pakket komt tot mijn grote schrik niet het nette systeem waar ik op geboden had uit de doos, maar een vergeeld lelijk exemplaar.
Daarnaast zijn de controllers die bijgevoegd waren niet de officiële zoals op de foto's maar goedkope replica's.
Ik neem meteen contact op met de verkoper.
Ik geef aan dat het systeem en controllers die ik ontvangen heb niet hetzelfde zijn als op de foto; en vraag ook onmiddellijk of de verkoper het probleem samen met mij op zal lossen.
Op 13/12/2019 neem ik nogmaals met de verkoper contact op, wederom vraag ik tot actie.
Op 14/12/2019 doe ik hetzelfde, ditmaal dreig ik ook om contact op te nemen met Catawiki om het probleem met hun hulp op te lossen.
Uiteindelijk krijg ik op 15/12/2019 bericht van de verkoper.
Hij zegt dat hij nog steeds ziek is en als ik niet tevreden ben ik alles retour mag sturen of dat ik financieel tegemoet gekomen kan worden voor het product.
Onmiddellijk stuur ik een bericht terug; Ik geef de verkoper aan dat ik niet tevreden ben om zomaar het product terug te sturen.
- Ik heb in de tijd dat ik geen bericht terug krijg onderzoek gedaan en gekeken naar de recensies dat deze verkoper heeft ontvangen en in veel van zijn negatieve recensies komt hetzelfde probleem voor 'niet als beschreven' dus daardoor heb ik het gevoel gekregen dat als ik het zomaar terug zou sturen dat ik er voor zorg dat hij een ander op deze manier zal proberen op te lichten.
In het bericht dat ik hem terug stuur geef ik aan dat ik de producten wil die ik gekocht heb, waar ik op geboden heb - dus dat hij mij een correct gekleurde console zal sturen en de echte controllers zoals op foto en niet zomaar alles af te schepen als 'niet tevreden, geld terug' want dat is absoluut niet de bedoeling.
In mijn optiek weet de verkoper precies waar hij mee bezig is.
Wederom geen bericht waardoor ik op 16/12/2019 contact op zoek met Catawiki; via een telefoongesprek met een medewerker leg ik het probleem voor en vertel ik van de oplichting.
Ik word gevraagd om foto's door te sturen wat er niet klopt met een beschrijving.
Op 18/12/2019 krijg ik bericht van de verkoper simpelweg geeft hij aan 'laat het dan maar aan catawiki'
Op 19/12/2019 krijg ik bericht van catawiki dat ze de verkoper hebben gesproken en hem gevraagd hebben om tot een gezamenlijke oplossing te komen met mij.
Echter, geven ze mij wel een datum; als ze geen reactie ontvangen voor 24/12/2019 zullen ze de koop annuleren.
Ik reageer direct via de email op dit bericht en geef nogmaals aan dat ik niet tevreden ben met de manier van oplossen en dat ik wil dat de producten worden verzonden waar ik op bied.
En niet zomaar het laten gaan als een klacht en dat hij de spullen terug krijgt om een ander op te lichten.
Ik heb nu een maand het te doen met oplichting via het 'veilings-platform' Catawiki en ben nu op het punt gekomen waar ik het verhaal kwijt moet; en hopelijk zorgt het er ook voor dat ik anderen waarschuw voor het gebruik van deze site.
Afin.
Op 04/12/2019 heb ik het hoogste bod op een kavel op Catawiki en heb het meteen samen met de bijkomende kosten betaald.
Het gaat om een Nintendo Entertainment Systeem met twee controllers, kabels, zapper pistool en Mario 1 spel.
Bij bieden op het product zit een foto van het item en een beschrijving; op de foto is een zeer net systeem te zien die verders volledig aan de beschrijving voldoet.
De verkoper markeert het object als verzonden op 06/12/2019
Echter komt het pakket niet aan en ik besluit op 11/12/2019 contact op te nemen met de verkoper met de vraag waar mijn pakket blijft.
Op dezelfde dag geeft de verkoper aan dat het die dag verzonden was; hij had last van buikgriep en kon de deur niet uit. (let: dit is meerdere dagen NA de deadline die catawiki aangeeft dat de verkoper het product moet verzenden).
Prima dacht ik, kan gebeuren. Ik wacht het af.
Uiteindelijk komt het 12/12/2019 aan, en toen begonnen de ECHTE problemen pas.
Na het open maken van het pakket komt tot mijn grote schrik niet het nette systeem waar ik op geboden had uit de doos, maar een vergeeld lelijk exemplaar.
Daarnaast zijn de controllers die bijgevoegd waren niet de officiële zoals op de foto's maar goedkope replica's.
Ik neem meteen contact op met de verkoper.
Ik geef aan dat het systeem en controllers die ik ontvangen heb niet hetzelfde zijn als op de foto; en vraag ook onmiddellijk of de verkoper het probleem samen met mij op zal lossen.
Op 13/12/2019 neem ik nogmaals met de verkoper contact op, wederom vraag ik tot actie.
Op 14/12/2019 doe ik hetzelfde, ditmaal dreig ik ook om contact op te nemen met Catawiki om het probleem met hun hulp op te lossen.
Uiteindelijk krijg ik op 15/12/2019 bericht van de verkoper.
Hij zegt dat hij nog steeds ziek is en als ik niet tevreden ben ik alles retour mag sturen of dat ik financieel tegemoet gekomen kan worden voor het product.
Onmiddellijk stuur ik een bericht terug; Ik geef de verkoper aan dat ik niet tevreden ben om zomaar het product terug te sturen.
- Ik heb in de tijd dat ik geen bericht terug krijg onderzoek gedaan en gekeken naar de recensies dat deze verkoper heeft ontvangen en in veel van zijn negatieve recensies komt hetzelfde probleem voor 'niet als beschreven' dus daardoor heb ik het gevoel gekregen dat als ik het zomaar terug zou sturen dat ik er voor zorg dat hij een ander op deze manier zal proberen op te lichten.
In het bericht dat ik hem terug stuur geef ik aan dat ik de producten wil die ik gekocht heb, waar ik op geboden heb - dus dat hij mij een correct gekleurde console zal sturen en de echte controllers zoals op foto en niet zomaar alles af te schepen als 'niet tevreden, geld terug' want dat is absoluut niet de bedoeling.
In mijn optiek weet de verkoper precies waar hij mee bezig is.
Wederom geen bericht waardoor ik op 16/12/2019 contact op zoek met Catawiki; via een telefoongesprek met een medewerker leg ik het probleem voor en vertel ik van de oplichting.
Ik word gevraagd om foto's door te sturen wat er niet klopt met een beschrijving.
Op 18/12/2019 krijg ik bericht van de verkoper simpelweg geeft hij aan 'laat het dan maar aan catawiki'
Op 19/12/2019 krijg ik bericht van catawiki dat ze de verkoper hebben gesproken en hem gevraagd hebben om tot een gezamenlijke oplossing te komen met mij.
Echter, geven ze mij wel een datum; als ze geen reactie ontvangen voor 24/12/2019 zullen ze de koop annuleren.
Ik reageer direct via de email op dit bericht en geef nogmaals aan dat ik niet tevreden ben met de manier van oplossen en dat ik wil dat de producten worden verzonden waar ik op bied.
En niet zomaar het laten gaan als een klacht en dat hij de spullen terug krijgt om een ander op te lichten.