LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Samsung kiest voor ongevraagde reclame op je TV
-
Samsung kiest voor ongevraagde reclame op je TV
Wij hebben al een tijdje een Samsung UE49MU7000 televisie.
Sinds vandaag toont Samsung ongevraagd reclame voor diverse on-line diensten van derden in het Home-menu van onze televisie. Zo kwam er een advertentie voor Canal Digital voorbij, en een advertentie voor Disney+.
Vanzelfsprekend zit ik hier niet op te wachten en ik kan met grote zekerheid zeggen dat ik NOOIT meer een Samsung product zal aanschaffen. Als ik mijn TV al niet meer kan starten zonder een reclame opgedrongen te krijgen, dan gaat die kast gewoon bij het grof vuil.
Sinds vandaag toont Samsung ongevraagd reclame voor diverse on-line diensten van derden in het Home-menu van onze televisie. Zo kwam er een advertentie voor Canal Digital voorbij, en een advertentie voor Disney+.
Vanzelfsprekend zit ik hier niet op te wachten en ik kan met grote zekerheid zeggen dat ik NOOIT meer een Samsung product zal aanschaffen. Als ik mijn TV al niet meer kan starten zonder een reclame opgedrongen te krijgen, dan gaat die kast gewoon bij het grof vuil.
-
Re: Samsung kiest voor ongevraagde reclame op je TV
Mijn LG had dat ook. Noemen ze plus menu.. Maar bij LG kun je het simpel uitschakelen na even zoeken.
-
Na wat zoekwerk heb ik ontdekt dat Samsung onder het menu ‘Ondersteuning’ ->’Voorwaarden en beleid’ het één en ander heeft toegevoegd en een aantal instellingen ongevraagd op ‘Ja’ heeft gezet, zoals het verzamelen van informatie met betrekking tot bekeken videostreams, ‘op interesse gebaseerde reclame’, spraakherkenning en ‘remote management’. Ongevraagd geïnstalleerd en zonder enige notificatie alles op ‘Ja’ gezet. Dit betekent dat Samsung op afstand met je TV mag morrelen, geluid mag registreren en ongevraagd reclame mag tonen.
Uitzetten van de ongevraagde reclame is echter nutteloos...
Uitzetten van de ongevraagde reclame is echter nutteloos...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Op mijn LG was het plotseling aanwezig na een update over internet. Maar uitschakelbaar. Natuurlijk kunnen ze alles op afstand aanpassen uitschakelen of veranderen. De sleutel hiervoor ligt bij de fabrikant. Of je moet updaten uitschakelen.
Zelfs als het updaten handmatig is uitgeschakeld kunnen ze firmware gewoon pushen. Van het internet afhalen en analoog kijken , zou de enige remedie hiertegen zijn.Theotrucker schreef: ↑23 jan 2020 00:53Op mijn LG was het plotseling aanwezig na een update over internet. Maar uitschakelbaar. Natuurlijk kunnen ze alles op afstand aanpassen uitschakelen of veranderen. De sleutel hiervoor ligt bij de fabrikant. Of je moet updaten uitschakelen.
James Orwell had een vooruitziende blik....
Lady1234
, Bob Schurkjens
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
Gelukkig een Made in China van het Nederlandse merk Philips,
alleen bij Jou Troep films kijken kreeg ik dit, ik denk dat ongewenst dit installeren wel eens omzet in de toekomst kan kosten.
Nu ik dit weet zal ik geen LG of Samsung meer kopen!
Dus voor vergoeding reclame kunnen ze omzet kwijt raken.
alleen bij Jou Troep films kijken kreeg ik dit, ik denk dat ongewenst dit installeren wel eens omzet in de toekomst kan kosten.
Nu ik dit weet zal ik geen LG of Samsung meer kopen!
Dus voor vergoeding reclame kunnen ze omzet kwijt raken.
-
O, niet onbelangrijk:
Samsung heeft gereageerd op mijn informatieverzoek.
In het kort:
"Je moet niet zeuren, TV zenders zenden veel meer reclame uit en op een beeldvullend formaat.
De door ons getoonde reclame is klein en bescheiden."
Waar de reactie aan voorbij gaat is dat ik over die reclame -moet- klikken/swipen als ik bijvoorbeeld Netflix wil starten. Zodra ik over de bedoelde advertentie swipe, heb ik ineens een advertentie op mijn scherm staan die in de breedte 60% van mijn beeldscherm vult...
(Ik had graag een voorbeeld toegevoegd, maar dat gaat helaas niet)
Samsung heeft gereageerd op mijn informatieverzoek.
In het kort:
"Je moet niet zeuren, TV zenders zenden veel meer reclame uit en op een beeldvullend formaat.
De door ons getoonde reclame is klein en bescheiden."
Waar de reactie aan voorbij gaat is dat ik over die reclame -moet- klikken/swipen als ik bijvoorbeeld Netflix wil starten. Zodra ik over de bedoelde advertentie swipe, heb ik ineens een advertentie op mijn scherm staan die in de breedte 60% van mijn beeldscherm vult...
(Ik had graag een voorbeeld toegevoegd, maar dat gaat helaas niet)
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Is dit de oplossing? https://youtu.be/_SHjhvtKjwU
Dat is nou grappig. Een jaartje geleden werd ik voor achterlijk versleten omdat ik lineaire tv nog steeds analoog kijk. Nu wordt het zelfs geadviseerd .
(Overigens heette de schrijver George, en niet James, Orwell, pseudoniem van Eric Blair.)
Hoe lang blijft die Samsung trouwens snart werken? De mijne is een jaar of zes oud, krijgt nog wel updates (geen idee waarvan), maar is bepaald niet smart meer. Nuttige apps als Netflix of NPO werken niet of zijn er helemaal niet meer. Voor het streamen gebruik ik een Chromecast. Het smart deel van de tv zelf gebruik ik eigenlijk nooit.
(Overigens heette de schrijver George, en niet James, Orwell, pseudoniem van Eric Blair.)
Hoe lang blijft die Samsung trouwens snart werken? De mijne is een jaar of zes oud, krijgt nog wel updates (geen idee waarvan), maar is bepaald niet smart meer. Nuttige apps als Netflix of NPO werken niet of zijn er helemaal niet meer. Voor het streamen gebruik ik een Chromecast. Het smart deel van de tv zelf gebruik ik eigenlijk nooit.
-
De huidige vraagt om zwaardere processor en vrijwel elke Smart TV is te kleine budget versie ooit gemonteerd!
De Chroomcast is makkelijker en goedkoper te vervangen, een kale TV kopen en deze erbij,
maar ik heb oude Desktop met Linux draaien, staat er achter en dan gelijk Mailen en deze berichten op 50"Tv lezen en beantwoorden met draadloos toetsenbordje!
Helaas weet vrijwel geen enkele verkoper welke processor en hoeveel geheugen erin zit!
Dus TV verkopers weten alleen hun provisie blijkbaar... Nu mooie perfect werkende ,maar hoe lang en waar te vinden?
Mijn goedkope Philips was ook zoeken naar schema voor monteurs en ja hoor, ik heb ook een Budget versie die over enkele jaren zal stoppen en deze zal als monitor doorgaan!
De Chroomcast is makkelijker en goedkoper te vervangen, een kale TV kopen en deze erbij,
maar ik heb oude Desktop met Linux draaien, staat er achter en dan gelijk Mailen en deze berichten op 50"Tv lezen en beantwoorden met draadloos toetsenbordje!
Helaas weet vrijwel geen enkele verkoper welke processor en hoeveel geheugen erin zit!
Dus TV verkopers weten alleen hun provisie blijkbaar... Nu mooie perfect werkende ,maar hoe lang en waar te vinden?
Mijn goedkope Philips was ook zoeken naar schema voor monteurs en ja hoor, ik heb ook een Budget versie die over enkele jaren zal stoppen en deze zal als monitor doorgaan!
Dan denk ik dat je al snel geen TV meer zult hebben.FiberTouch schreef: ↑23 jan 2020 00:13Als ik mijn TV al niet meer kan starten zonder een reclame opgedrongen te krijgen, dan gaat die kast gewoon bij het grof vuil.
Je kunt ook overwegen het smart gedeelte niet te gebruiken eb zelf vanaf een tablet oid te streamen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Een Chromecast (Google-rommel) zorgt er voor dat alles in je netwerk in de gaten gehouden wordt en doorgeseind wordt naar Google. Ik ben er (met Netsnoop) achter gekomen dat mijn Chromecast met onze Nest-thermostaat en Sonos speakers communiceerde en er vervolgens data richting Amerika verzonden werd. Zowel de Chromecast als de Nest zijn het huis uit
Komkommertijd
vindt dit leuk
@FiberTouch Maar die reclame is toch uit te vinken bij je t.v. instellingen? Zo niet, zou ik het ook zwaar irritant vinden reclame rommel te zien als ik Netflix wil gaan kijken.
Andere fabrikanten zullen ongetwijfeld dezelfde trukendoos (gaan) hanteren.
Andere fabrikanten zullen ongetwijfeld dezelfde trukendoos (gaan) hanteren.
-
Heb je een foto van die reclame want ik heb geen flauw idee waar je het over hebt. Ja, er zijn een aantal voor geinstalleerde apps op mijne (uit de zelfde serie) maar die beschouw ik niet als reclame want dat heeft elke Smart TV. Ik kan me er op dit moment even geen voorstelling van maken. Daarnaast werk ik als app tester met een paar honderd smart tv's waaronder Samsung en ook daar heb ik dit nooit ervaren.
OK, dat zijn duidelijke keuzes dan kijk je binnenkort geen TV meer, denk ik.FiberTouch schreef: ↑23 jan 2020 11:11Een Chromecast (Google-rommel) zorgt er voor dat alles in je netwerk in de gaten gehouden wordt en doorgeseind wordt naar Google. Ik ben er (met Netsnoop) achter gekomen dat mijn Chromecast met onze Nest-thermostaat en Sonos speakers communiceerde en er vervolgens data richting Amerika verzonden werd. Zowel de Chromecast als de Nest zijn het huis uit
-
FT is vergeten de Sonos te deporteren.
terwijl dat niet onbelangrijk is .
viewtopic.php?f=139&t=192329&p=2725315& ... s#p2725315
viewtopic.php?f=139&t=192329&p=2725315& ... s#p2725315
-
In dit geval wil ik graag hele dag Anti Trump filmpjes kijken, als ze het toch doorsturen.....FiberTouch schreef: ↑23 jan 2020 11:11Een Chromecast (Google-rommel) zorgt er voor dat alles in je netwerk in de gaten gehouden wordt en doorgeseind wordt naar Google. Ik ben er (met Netsnoop) achter gekomen dat mijn Chromecast met onze Nest-thermostaat en Sonos speakers communiceerde en er vervolgens data richting Amerika verzonden werd. Zowel de Chromecast als de Nest zijn het huis uit