Pagina 1 van 1

Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 08:57
door Caro_Thuis
Ik heb in december een Ikea keuken laten plaatsen. Hierbij is veel misgegaan. Dit is per email bevestigd door Ikea. Hier zijn overigens veel telefoontjes en emails door mij over gepleegd. Ikea biedt steeds excuses aan maar na tien excuses heeft dit niet zoveel waarde meer voor mij.
Door de verkeerde en te laat geleverde keuken onderdelen heeft het bouwbedrijf extra kosten (verletkosten) in rekening gebracht. 1700 euro. Zij moesten tussen kerst en oud en nieuw (hun vakantie) de keuken bij mij afmaken. Die kosten zouden in redelijkheid vergoed worden door Ikea. Het eerste voorstel was 200 euro. Ik was verbijsterd! Uiteindelijk werd het 800 euro. Ik heb hierbij schriftelijk aangegeven dat deze klacht wat mij betreft niet naar tevreden Heid was opgelost. Het bedrag zou, eind december snel overgemaakt worden, binnen 14 dagen. Inmiddels heb ik al weer een aantal malen gebeld en een klachtenformulier ingevuld... Het bedrag is nl.tot op heden niet overgemaakt. Ik heb hiervan allemaal emails. Kom echter geen stap verder. Wat kan ik nog doen?

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 10:10
door Kolibrie
Zet uw klacht ook op klacht.nl, hoeft niet zo uitgebreid als u hier gedaan hebt.
Hopelijk wordt u daar snel geholpen door IKEA webcare.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 11:45
door Jefdus
Maar bent u wel akkoord gegaan met de 800 euro vergoeding? Als dat niet het geval is, lijkt het me niet zo raar dat het niet uitgekeerd wordt...

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 15:20
door crazyme
Jefdus schreef:
31 jan 2020 11:45
Maar bent u wel akkoord gegaan met de 800 euro vergoeding? Als dat niet het geval is, lijkt het me niet zo raar dat het niet uitgekeerd wordt...
Er is toegezegd dat het geld zou worden overgemaakt.

Dan moet je dat natuurlijk ook doen. Ook het hier zo geliefde Ikea.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:31
door Jefdus
crazyme schreef:
31 jan 2020 15:20


Er is toegezegd dat het geld zou worden overgemaakt.

Dan moet je dat natuurlijk ook doen. Ook het hier zo geliefde Ikea.
Zoals ik het lees, is er een aanbod gedaan om 800 euro te vergoeden, wat binnen twee weken zou worden uitbetaald. TS heeft vervolgens schriftelijk aangegeven dat volgens hem/haar de klacht hiermee niet naar tevredenheid was opgelost. Met andere woorden; TS heeft het aanbod niet geaccepteerd, wat logischerwijs betekent dat er geen 800 euro binnen twee weken wordt uitbetaald.

Maar goed, dat is zoals ik het lees. Zonder de precieze communicatie te kennen, blijft het koffiedik kijken.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:35
door berndv
Caro_Thuis schreef:
31 jan 2020 08:57
Uiteindelijk werd het 800 euro. Ik heb hierbij schriftelijk aangegeven dat deze klacht wat mij betreft niet naar tevreden Heid was opgelost.
Maar u heeft dus niet aangegeven dat u akkoord ging met die 800 euro, omdat u aangaf dat de klacht niet naar tevredenheid opgelost was. Dan vind ik het persoonlijk ook niet heel raar dat ze nog niet uitbetaald hebben.

Wanneer heeft u voor het laatst contact gehad met hen? En konden ze toen iets zien over de status?

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:42
door crazyme
Jefdus schreef:
31 jan 2020 16:31
crazyme schreef:
31 jan 2020 15:20


Er is toegezegd dat het geld zou worden overgemaakt.

Dan moet je dat natuurlijk ook doen. Ook het hier zo geliefde Ikea.
Zoals ik het lees, is er een aanbod gedaan om 800 euro te vergoeden, wat binnen twee weken zou worden uitbetaald. TS heeft vervolgens schriftelijk aangegeven dat volgens hem/haar de klacht hiermee niet naar tevredenheid was opgelost. Met andere woorden; TS heeft het aanbod niet geaccepteerd, wat logischerwijs betekent dat er geen 800 euro binnen twee weken wordt uitbetaald.

Maar goed, dat is zoals ik het lees. Zonder de precieze communicatie te kennen, blijft het koffiedik kijken.
Uiteindelijk werd het 800 euro. Ik heb hierbij schriftelijk aangegeven dat deze klacht wat mij betreft niet naar tevreden Heid was opgelost. Het bedrag zou, eind december snel overgemaakt worden, binnen 14 dagen.
In deze volgorde lees ik dat het bedrag in elk geval overgemaakt zou worden. Dat was Ikea bereid te betalen, dan kun je dat natuurlijk ook gewoon overmaken, of de klant dat voldoende vind of niet.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:50
door sylvesterb
EUR 1700 extra kosten vind ik persoonlijk ook niet redelijk klinken voor een Ikea keuken die geplaatst moet worden. Stel dat het niet de fout van Ikea was geweest en ze hadden dit gerekend had u het dan redelijk gevonden als extra bedrag? Hoeveel heeft u nu betaald bij elkaar voor het plaatsen van de keuken?

Wanneer ze u EUR 800 aanbieden en u geeft aan niet tevreden te zijn dan wordt er logische gezien natuurlijk niets overgemaakt. Je gaat niet uit coulance geld overmaken als bedrijf om daarna alsnog met een ontevreden klant te zitten.

De vraag is of u recht heeft op de coulance van Ikea.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:53
door Jefdus
crazyme schreef:
31 jan 2020 16:42

In deze volgorde lees ik dat het bedrag in elk geval overgemaakt zou worden. Dat was Ikea bereid te betalen, dan kun je dat natuurlijk ook gewoon overmaken, of de klant dat voldoende vind of niet.
Nou nee. Een vergoeding betaal je natuurlijk om daarna een situatie te hebben waarbij beide partijen tevreden zijn met de oplossing. Met andere waarden, om 'van het gezeur af te zijn'. Het betalen van een vergoeding zonder dat het feitelijk iets verandert aan de situatie (de klant is nog steeds niet tevreden), zal niet snel gebeuren.

Re: Beloofde compensatie problematische Ikea-keuken wordt niet uitgekeerd

Geplaatst: 31 jan 2020 16:55
door sylvesterb
Kolibrie schreef:
31 jan 2020 10:10
Zet uw klacht ook op klacht.nl, hoeft niet zo uitgebreid als u hier gedaan hebt.
Hopelijk wordt u daar snel geholpen door IKEA webcare.
Beetje zinloos, net zoals veel bedrijven is Ikea niet actief op de commerciële klachten website klacht.nl. Bij klacht.nl moet je als bedrijf betalen om te kunnen reageren (als je betaald kun je klachten ook verwijderen 8) ).

https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond is dan een beter alternatief, maar ook hier is Ikea niet actief. Je klacht plaatsen op 1 van de 2 is compleet zinloos je zal nooit een reactie krijgen.