Mijn rijbewijs is geldig tot 15-07-2020 omdat er lange wachttijden zijn, heb ik 08-08-2019 besloten om de verlenging van mijn rijbewijs te starten. Op 15-07-2020 hoop ik 75 te worden. Mijn zieke partner moet vaak naar het ziekenhuis en is afhankelijk van mij.
Inmiddels alle stappen doorlopen en ontving de uitslag vandaag ik moet voor eind februari a.s. mijn rijbewijs verlengen omdat mijn huidige rijbewijs dan ongeldig is. Ik word in juli a.s. pas 75 .
Waar het mij omgaat is dat verlenging pas voor 15-07-2020 in moet gaan of mis ik iets. Zo boren ze me toch 5 maanden door de neus
Niet je 75 verjaardag maar verval datum op rijbewijs zelf is bepalende of en wanneer je moet verlengen!
Als dat in feb. 2020 is krijg je vermoedelijk het jaartje extra wegens de file bij CBR, kijk eens naar Max programma Meldpunt, hadden er enkele uitzendingen over!
U zal van maximaal 10 jaren naar 5 jaren met keuringen gaan!
Niet je 75 verjaardag maar verval datum op rijbewijs zelf is bepalende of en wanneer je moet verlengen!
Als dat in feb. 2020 is krijg je vermoedelijk het jaartje extra wegens de file bij CBR, kijk eens naar Max programma Meldpunt, hadden er enkele uitzendingen over!
U zal van maximaal 10 jaren naar 5 jaren met keuringen gaan!
Er staat 'Mijn rijbewijs is geldig tot 15-07-2020 "
Vervaldatum komt altijd overeen met 75e verjaardag als het rijbewijs eigenlijk geldig zou zijn tot na die verjaardag. Maar dan het rijbewijs maar wat eerder afhalen. Ik heb een paar maanden geen rijbewijs gehad. Dat is toch iets erger.
Als de datum van afgifte rijbewijs in februari 2010 heeft plaats gevonden dan is het rijbewijs tot februari 2020 geldig en na die datum niet meer.
snuffel1, dat was niet het geval. Het rijbewijs was (en is!) geldig tot juli 2020.
TS betaalt hier gewoon 'de prijs' voor het rijkelijk vroeg in gang zetten van het proces tot verlenging. Alle problemen en vertraging bij het CBR ten spijt, één jaar tevoren aanvragen is wat overdreven (en werd sowieso afgeraden; 4/5 maanden tevoren zou prima zijn geweest).
De medische keuring, een momentopname, is geweest en het is logisch dat dan binnen een bepaalde termijn het rijbewijs verlengd moet worden. Het keuringsresultaat heeft kennelijk ook een 'beperkte geldigheid'.
De geldigheid van het verlengde rijbewijs zal gaan lopen vanaf de aanvraagdatum.
Mijn rijbewijs is geldig tot 15-07-2020 omdat er lange wachttijden zijn, heb ik 08-08-2019 besloten om de verlenging van mijn rijbewijs te starten
(...)
Waar het mij omgaat is dat verlenging pas voor 15-07-2020 in moet gaan of mis ik iets. Zo boren ze me toch 5 maanden door de neus
Gezien de chaos bij het CBR en de lange wachttijden heeft u besloten om de verlengingsprocedure ruim vóór de vervaldatum aan te gaan.
Wellicht is 11 maanden geleden íets te vroeg geweest , maar de nieuwe geldigheidsdatum gaat nu ook eerder van start.
Beter te vroeg dan te laat, toch? Zo zit u geen moment zonder rijbewijs hetgeen voor velen wél het geval is.
Gezien de leeftijd van TS zal het vernieuwde rijbewijs maar 5 jaar geldig zijn, geen 10.
Dus, uitgaande van ongeveer de gemiddelde kosten van een verlenging, wel degelijk het dubbele.
ik moet voor eind februari a.s. mijn rijbewijs verlengen omdat mijn huidige rijbewijs dan ongeldig is.
Ik word in juli a.s. pas 75 .
Waar het mij omgaat is dat verlenging pas voor 15-07-2020 in moet gaan of mis ik iets.
Zo boren ze me toch 5 maanden door de neus
Dus eind februari is je rijbewijs ongeldig? Dat is kennelijk omdat er dan 10 jaar op zit? Je mag het van mij prima op 15-07 verlengen als je je er beter door voelt, maar gezien je leeftijd weet ik niet of die 5 maanden uiteindelijk wat uit gaat maken, enne... had je vrouw jouw stuurmanskunsten niet nodig?
mijn rijbewijs is geldig tot 15-07-2020
(...)
ontving de uitslag vandaag ik moet voor eind februari a.s mijn rijbewijs verlengen omdat mijn huidige rijbewijs dan ongeldig is .
(...)
Doordat TS de procedure eerder heeft opgestart is het ' oude' rijbewijs nu ( nog maar ) geldig tot eind februari i.p.v tot 15 juli. En kan hij het ' nieuwe ' rijbewijs al eind februari krijgen.
Nu worden hem dus zoals hij zegt 5 maanden door de neus geboord.
Ik zie geen probleem.
Eerder verlenging aangevraagd en ja dus ook eerder het oude rijbewijs ongeldig, dus 5 maanden eerder.
Zo lees ik het.
Dus straks rond zijn 80e moet het tóch weer verlengd worden ( als je dan nog wilt autorijden )
In ieder geval zit TS geen dag zonder geldig rijbewijs, da's óók fijn!
Laatst gewijzigd door moederslink op 02 feb 2020 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dan is het in feite net zoiets als de APK. Als je een keuring aanvraagt binnen de laatste 2 maanden van de geldigheid van de oude APK, dan wordt het verlengd met een jaar vanaf de oude APK-datum. In principe kun je dus 14 maanden APK krijgen. Vraag je het eerder aan, dat is prima, dat mag best, maar dan krijg je een verlenging met een jaar vanaf de datum van de keuring. Dan heb je 'gewoon' 12 maanden, en doe je in feite jezelf tekort.
Misschien is het bij de TS inderdaad een kwestie van timing.
Ik denk dat het juist is WA .
Als hij ruim vóór zijn 80e weer voor hetzelfde komt te staan en hij er weer zo (te) vroeg bij is , scheelt dat wellicht wéér wat ' verloren ' maanden.
Het zal niet om een mega bedrag gaan toch? Je rijdt lekker en op tijd met een geldig rijbewijs .
Misschien had hij anders wel een paar maanden zónder rijbewijs gezeten en dat is niet gunstig voor hem én zijn eega.
Zo kan het helaas gaan. Ik was vijf maanden tot afloop rijbewijs. Te laat. Ik heb maanden zonder rijbewijs gezeten. TS was te vroeg, daarom de volgende keer ook vijf maanden eerder. Maar hij heeft tenminste niet zonder gezeten. Je doet het toch nooit goed.
75 jaar worden en je hier dan druk om maken, ik begrijp sommige mensen niet.
Deze opmerking werkt als een spiegel voor me waarin ik keek. U heeft gelijk eigenlijk mag ik blij zijn en dat ben ik ook dat mijn rijbewijs verlengd is