Aanbieding van Essent blijkt achteraf niet te kloppen
Geplaatst: 03 feb 2020 21:31
Hallo, ik werd in september 2018 gebeld door een bedrijf dat ingehuurd is door Essent. Zij vertelde mij dat ze mij een aanbieding konden doen zodat ik de helft korting zou krijgen op mijn huidige energierekening bij Nuon. Dit kwam neer op 62 euro per maand. De telefonische verkoper vertelde mij dat dit komt omdat de Nederlandse regering zzp'ers die huiswerken (zoals ik) stimuleren en daarom deze aanbieding kunnen doen. Dit klonk natuurlijk als muziek in mijn oren en ben, na 10 keer gebeld te hebben met deze beste man, in gegaan op deze aanbieding.
Maar nu komt het: in september 2019 kreeg ik ineens een jaarrekening van 500 euro, of ik deze even wilde betalen. Dit wilde ik natuurlijk niet en belde direct met Essent. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze een klacht in het systeem zou zetten en dat ik na een week teruggebeld zou worden. Ook vertelde ze mij dat ik de rekening niet hoefde te betalen.
4 weken later... Nog steeds geen belletje gehad, maar wel 500 euro van m'n rekening.
Ik bellen: Sorry meneer, we gaan het uitzoeken en bellen je zo snel mogelijk terug!
3 weken later: Hallo meneer, we hebben u inderdaad genaaid en de aanbieding klopte niet, maar we kunnen dit niet terugdraaien. En uit coulance kunnen we u 150 euro teruggeven.
Ik heb dit bedrag aangenomen, maar vraag me wel af waar de andere 350 euro is gebleven en ik wil er alles aan doen om dit terug te krijgen, want ik voel me opgelicht.
Wat kan ik het beste doen?
Maar nu komt het: in september 2019 kreeg ik ineens een jaarrekening van 500 euro, of ik deze even wilde betalen. Dit wilde ik natuurlijk niet en belde direct met Essent. De mevrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze een klacht in het systeem zou zetten en dat ik na een week teruggebeld zou worden. Ook vertelde ze mij dat ik de rekening niet hoefde te betalen.
4 weken later... Nog steeds geen belletje gehad, maar wel 500 euro van m'n rekening.
Ik bellen: Sorry meneer, we gaan het uitzoeken en bellen je zo snel mogelijk terug!
3 weken later: Hallo meneer, we hebben u inderdaad genaaid en de aanbieding klopte niet, maar we kunnen dit niet terugdraaien. En uit coulance kunnen we u 150 euro teruggeven.
Ik heb dit bedrag aangenomen, maar vraag me wel af waar de andere 350 euro is gebleven en ik wil er alles aan doen om dit terug te krijgen, want ik voel me opgelicht.
Wat kan ik het beste doen?