Ervaring: Goud Dakonderhoud Schijndel
Geplaatst: 04 feb 2020 13:38
Dit topic is bedoeld als verzamel en ervaring topic, betreffende het bedrijf Goud Dakonderhoud, te Schijndel.
Omstreeks begin oktober 2019 heb ik dit bedrijf ingehuurd vanwege een lekkage aan mijn dakraam/woning, via Workspot.nl. Zij waren de eerste die reageerden en konden direct te plaatse komen - want ze waren toevallig in de buurt van de Randstad -
Twee jonge heren belden aan; ene Maykel (de eigenaar) tezamen met een collega. Zij waren vriendelijk en konden, nadat zij het dak op waren geklommen (zonder valbescherming of iets dergelijks) het probleem al zien.
Direct repareren zou schelen in de voorrijkosten die niet opnieuw berekend hoefde te worden. Uiteraard heb ik het bedrijf nagekeken via internet, via hun website: https://www.gouddakonderhoud.nl/
Destijds functioneerde hun website naar behoren, tegenwoordig ziet de website er niet meer uit, vol met foute code.
Zij meenden na de reparatie dat alles perfect zou zijn. Ze hebben tijdens de reparatie een hoop foto's gemaakt van alles wat zij hadden gedaan; bitumen overal geplaatst en meer uit voorzorg om de lekkage te verhelpen.
Tijdens deze week regende het niet, dus was ook de reparatie niet direct te controleren of deze wel goed gedaan was. Goud Dakonderhoud beloofde dat ik '10 jaar garantie' zou hebben en dat 'als er zich problemen zouden voordoen, ik direct kon bellen voor hiervoor'.
Na de betaling gingen de heren weg. Nog geen drie dagen later begon het hard te regenen, waardoor duidelijk werd dat de reparatie niets had gedaan; de lekkage was nog steeds aanwezig. Hierop heb ik eerst gewacht; wellicht was er oud water blijven hangen dat nu eruit werd geperst - dat was mijn eerste ingeving -
De dagen erna bleef het regenen en zo ook bleef de lekkage doorgaan. Hierop heb ik getracht telefonisch contact op te nemen via het 'spoednummer' waarmee zij adverteren op hun website.
Geen gehoor. Via Google Reviews kwam ik op een tweede nummer, waar ik ook geen gehoor op kreeg. Toen begon ik ook wat reviews te lezen. Deze waren niet misselijk, waarbij de eigenaar van Goud Dakonderhoud fel tegengas op gaf om zijn reputatie te verdedigen.
Link: https://www.google.com/maps/place/Goud+ ... d5.4202642
Alle reviews hadden hetzelfde mee gemaakt zoals ik hierboven beschreef. Rond November heb ik besloten om mijn Rechtsbijstand in te schakelen, aangezien ik de hoop op reactie had verloren; ik heb het eerst netjes proberen te regelen. Ook door middel van Whatsapp berichten, met daarin een video van de lekkage.
Hierop kreeg ik ook geen gehoor.
Mijn Rechtsbijstand (DAS) is ermee aan de slag gegaan en heeft sindsdien de zaak in behandeling;
- Er is een sommatie brief naar de firma uit gegaan, helaas zonder reactie (twee weken termijn)
- Rechtsbijstand vertelt dat de firma nog geen faillissement is toegewezen
Helaas is het ook niet mogelijk om via Google Reviews een review achter te laten; ondanks dat de eigenaar niet reageert (niet telefonisch, niet via Whatsapp, noch het contactformulier) vond hij het blijkbaar wel belangrijk om zijn slechte reputatie te verdedigen op Google Reviews.
Ook heb ik weinig hoop op een normale gang van zaken; gezien het bedrijf - als ik zo snel kijk via Google Maps - volgens mij op een vakantie terrein is ingeschreven?
Zijn er meer gedupeerden?
Omstreeks begin oktober 2019 heb ik dit bedrijf ingehuurd vanwege een lekkage aan mijn dakraam/woning, via Workspot.nl. Zij waren de eerste die reageerden en konden direct te plaatse komen - want ze waren toevallig in de buurt van de Randstad -
Twee jonge heren belden aan; ene Maykel (de eigenaar) tezamen met een collega. Zij waren vriendelijk en konden, nadat zij het dak op waren geklommen (zonder valbescherming of iets dergelijks) het probleem al zien.
Direct repareren zou schelen in de voorrijkosten die niet opnieuw berekend hoefde te worden. Uiteraard heb ik het bedrijf nagekeken via internet, via hun website: https://www.gouddakonderhoud.nl/
Destijds functioneerde hun website naar behoren, tegenwoordig ziet de website er niet meer uit, vol met foute code.
Zij meenden na de reparatie dat alles perfect zou zijn. Ze hebben tijdens de reparatie een hoop foto's gemaakt van alles wat zij hadden gedaan; bitumen overal geplaatst en meer uit voorzorg om de lekkage te verhelpen.
Tijdens deze week regende het niet, dus was ook de reparatie niet direct te controleren of deze wel goed gedaan was. Goud Dakonderhoud beloofde dat ik '10 jaar garantie' zou hebben en dat 'als er zich problemen zouden voordoen, ik direct kon bellen voor hiervoor'.
Na de betaling gingen de heren weg. Nog geen drie dagen later begon het hard te regenen, waardoor duidelijk werd dat de reparatie niets had gedaan; de lekkage was nog steeds aanwezig. Hierop heb ik eerst gewacht; wellicht was er oud water blijven hangen dat nu eruit werd geperst - dat was mijn eerste ingeving -
De dagen erna bleef het regenen en zo ook bleef de lekkage doorgaan. Hierop heb ik getracht telefonisch contact op te nemen via het 'spoednummer' waarmee zij adverteren op hun website.
Geen gehoor. Via Google Reviews kwam ik op een tweede nummer, waar ik ook geen gehoor op kreeg. Toen begon ik ook wat reviews te lezen. Deze waren niet misselijk, waarbij de eigenaar van Goud Dakonderhoud fel tegengas op gaf om zijn reputatie te verdedigen.
Link: https://www.google.com/maps/place/Goud+ ... d5.4202642
Alle reviews hadden hetzelfde mee gemaakt zoals ik hierboven beschreef. Rond November heb ik besloten om mijn Rechtsbijstand in te schakelen, aangezien ik de hoop op reactie had verloren; ik heb het eerst netjes proberen te regelen. Ook door middel van Whatsapp berichten, met daarin een video van de lekkage.
Hierop kreeg ik ook geen gehoor.
Mijn Rechtsbijstand (DAS) is ermee aan de slag gegaan en heeft sindsdien de zaak in behandeling;
- Er is een sommatie brief naar de firma uit gegaan, helaas zonder reactie (twee weken termijn)
- Rechtsbijstand vertelt dat de firma nog geen faillissement is toegewezen
Helaas is het ook niet mogelijk om via Google Reviews een review achter te laten; ondanks dat de eigenaar niet reageert (niet telefonisch, niet via Whatsapp, noch het contactformulier) vond hij het blijkbaar wel belangrijk om zijn slechte reputatie te verdedigen op Google Reviews.
Ook heb ik weinig hoop op een normale gang van zaken; gezien het bedrijf - als ik zo snel kijk via Google Maps - volgens mij op een vakantie terrein is ingeschreven?
Zijn er meer gedupeerden?