LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
aknut

argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door aknut »

op 4 febr.wilde ik inloggen bij Argentabank en dat kon niet meer ,want je moet een mobiel hebben om ter activatie een code door te sturen.
Lang verhaal : in principe heb ik alleen een mobiel voor private zaken en daar vallen oa de banken niet/nooit onder.
Ing heeft dat opgelost met digipass.
Argenta lost dat niet op,je kan slechts nog bij je rekening als je een mobiel hebt en daarmee basta.
Moraal van het verhaal ik krijg te horen gisteren : geen mobiel ,dan heffen wij Uw rekening gewoon op (zonder communicatie) en storten wij dat geld op uw tegenrekening ,ook al heb je nog een deposito vast staan
Hierover is door deze bank NIET/NOOIT gecommuniceerd. Dus take it or leave it. " Dat zouden ze ook bewust niet hebben gedaan " hoorde ik ook gisteren
Dit kan toch zomaar niet
De bank gaat toch met mensen om en moet hierover toch gewoon transparant zijn en communiceren.
Wellicht ook iets voorde AFM

crazyme

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door crazyme »

Lang verhaal : in principe heb ik alleen een mobiel voor private zaken en daar vallen oa de banken niet/nooit onder.
Ing heeft dat opgelost met digipass.
Argenta lost dat niet op,je kan slechts nog bij je rekening als je een mobiel hebt en daarmee basta.
Argenta gebruikt in plaats van een digipass een mobiele telefoon.

Prima oplossing toch ?

Waarom gebruikt u uw mobiele telefoon alleen voor private zaken en waarom valt uw bankrekening daar niet onder ?

Komt op mij over als onnodig moeilijk doen.

tttlocke

Re: argentabank heft mijn rekening op als ik geen mobiele telefoon heb voor activatiecode

Ongelezen bericht door tttlocke »

Dus u heeft een mobiele telefoon die u prima kunt gebruiken om u te helpen veilig in te loggen bij de Argentabank, maar, heel principieel, weigert u die te gebruiken omdat die alleen voor 'private zaken' (?!?) bedoeld is?

Prima, maar als u zo 'principieel' wilt zijn ,dan zoekt u maar een andere bank.
U zult bovendien wel moeten, als de bank zelf u de wacht aanzegt.
En ja, de bank mag dit natuurlijk zo doen.
Gelukkig maar, zou ik zeggen. U kunt kiezen voor een andere bank.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

aknut schreef:
05 feb 2020 13:40
op 4 febr.wilde ik inloggen bij Argentabank en dat kon niet meer ,want je moet een mobiel hebben om ter activatie een code door te sturen.
@aknut,

Beetje vreemde redenering dat uw persoonlijke bankzaken geen privé zaken zijn.
En wat is het probleem om op je mobieltje een simpel (en zinvol) sms berichtje te ontvangen waar een code instaat om je bankzaken te kunnen regelen.
Uw bank weet meer van u dan u lief is en waarschijnlijk zelfs meer dan u zelf weet, m.u.v. het nummer van uw debieltje dan ! :oops:

Maar, een principe is een principe en daar moet je principieel aan vast houden !
Hoe eenvoudig kan het leven en het doen van je bankzaken toch zijn en dat allemaal met het ontvangen van een simpel sms-je .

P.S. Bij ING heb je ook een mobiel nodig om de sms met de activatiecode voor de scanner te kunnen ontvangen. Dus daar zit'm ook niet de oplossing. :cry:
Laatst gewijzigd door scontra op 05 feb 2020 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dus ook nog extra veilig.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

aknut schreef:
Dat is een keuze van u. Net zoals dat het een keuze van de bank is om het systeem te veranderen.
aknut schreef:
Vervelend, maar zij mogen dat stellen, als u dan stelt dat u dat niet wilt, dan is dat het punt dat u zult moeten besluiten om uw gelden ergens anders onder te brengen.

Het is ook niet dat u iets moet installeren of iets dergelijks. U logt in met gebruikersnaam en wachtwoord, en zij sturen u een code per sms, welke u invoert op de website. U hoeft geen app te installeren, het is een relatief veilig systeem, dat sms-en, u bent niet afhankelijk van ingewikkelde apps of software die geupdate moet worden.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Morganlefay schreef:
05 feb 2020 14:25
P.S. Bij ING heb je ook een mobiel nodig om de sms met de activatiecode voor de scanner te kunnen ontvangen. Dus daar zit'm ook niet de oplossing. :cry:
Bij de ING kan men ook met een laptop in combi met de scanner bankieren. :idea:

Ben het wel eens met het feit dat mensen ook problemen zelf veroorzaken door iets te principieel te zijn op het ene vlak en op het andere vlak de "voordeur" wijd open hebben staan.
[/quote]

Om de scanner te kunnen activeren krijg je een sms met de activatiecode en als je geen sms kunt/wil ontvangen omdat je je mobielnummer niet wil verstrekken, dan valt er ook bij ING niets te bankieren !

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als ze geen koerier te paard willen sturen met de activatiecode dan naar een andere bank die dat nog wel doet.

Lady1234

Misschien helpen gecodeerde rooksignalen. Als er iets privé is, is het wel je bankrekening.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Stel je voor dat ze constateren dat ik mobiel kan bankieren. Kun je nog altijd immigreren.

Lady1234

Dit staat op de site van de ING, dus men heeft met die scanner geen mobiel nodig.

TAN stopt, dat heb je vast al gehoord. Mobiel bevestigen met de Mobiel Bankieren App wordt de standaard. Heb je geen smartphone of tablet? Dan hebben wij voor jou de ING Scanner. Deze is persoonsgebonden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zo'n scanner kan natuurlijk ook. Maar wat is er tegen een code per sms? Dat is toch een heel gebruikelijke stap in tweestapsverificatie (TFA)? Het ontvangen van een code per sms is echt heel wat anders dan mobiel bankieren, wat ik overigens graag doe. Alleen voor het downloaden van overzichten of bestanden gebruik ik de desktop.
Van een van mijn bankrekeningen heb ik een token dat een code op een schermpje genereert. Gelukkig biedt die bank nu ook andere methoden aan. Dat gepruts met zo'n los apparaatje vind ik maar niks.

Lady1234

Daar is mijns inziens niets tegen. Ik gebruik gewoon de app op mijn tablet met een vijf cijferige code. Ken verder niemand met een scanner. Wel iemand met overschrijfboekjes en enveloppen en papieren afschriften. 😁Werkt ook, maar wat langzamer.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Morganlefay schreef:
05 feb 2020 16:08
omdat ik niet mobiel wil bankieren. Ben daar heel fel in geweest en de ING op dit punt geen millimeter speling gegeven want stel dat ze constateren dat ik mobiel kan bankieren dan ben ik het bokje/geitje.
Het ontvangen van een sms zegt niets over het wel of niet kunnen internetbankieren. Mijn 3310 uit het jaar 0 kon al sms ontvangen, maar als ik daar nu een simkaart in stop, kan ik er niet op internetbankieren. Dus als u de bank u een sms laat sturen, laat u helemaal niet zien dat u zou kunnen internetbankieren, dan laat u zien dat u een sms kunt ontvangen en meer niet.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reacties zoals die van Morganlefay (en TS) laten vooral zien hoe bang, onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen zijn. Op basis van vals sentiment worden allerlei drempels en barrières opgeworpen, en maakt men het zich vooral zélf moeilijk. Prima, maar ik blijf het bijzonder vinden dat het vervolgens toch de bank is die de zwarte piet krijgt toegespeeld.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Banken hebben een zorgplicht, of krijgen die opgelegd/aangewreven vanuit de politiek, ombudsman en consumentenprogramma's als die achter dit forum. Binnen die zorgplicht valt ook het steeds belangrijker wordende digitale domein, en vooral het veilig gebruik van bankproducten daarbinnen. Voor de bescherming tegen fraude, vnl phishing is "two factor authentication" een beproefde methode. Dat kan gebeuren middels smsjes, middels TAN-codes op een papieren lijst vroegah bij de ING, via het scannen van een qr code dmv een reader of smartphone app, en zo nog wat smaken. Het is altijd "iets" naast de gebruikersnaam/rekeningnummer met wachtwoord.

Voor een kleinere bank is het versturen van een sms technisch het makkelijkste, want dat is 1 server die berichtjes stuurt. Die readers laten maken, veilig distribueren en vervangen bij defect is veel complexer. Idem het maken van een app die op de meeste smartphones veilig werkt.

Maar goed, als u dit niet bevalt, kunt u uw financiële diensten bij een andere bank onderbrengen, dat staat u net zo vrij, als de keuze voor smsjes ipv een andere 2FA oplossing door Argenta.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
06 feb 2020 09:11
Reacties zoals die van Morganlefay (en TS) laten vooral zien hoe bang, onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
En toch is het veiliger met een scanner. Je mobiel neem je over mee naar toe en als die kwijt raakt dan is dat een veiligheidsrisico. Als je alleen vanaf huis bankiert, dan loopt je zeker nooit het risico dat men bij je betaalrekening kan door je mobiel te hacken.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:
06 feb 2020 10:16
Moneyman schreef:
Reacties zoals die van Morganlefay (en TS) laten vooral zien hoe bang, onwetend en bevooroordeeld mensen kunnen zijn.
En toch is het veiliger met een scanner. Je mobiel neem je over mee naar toe en als die kwijt raakt dan is dat een veiligheidsrisico. Als je alleen vanaf huis bankiert, dan loopt je zeker nooit het risico dat men bij je betaalrekening kan door je mobiel te hacken.
Koop een tweede mobiel voor thuis.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:
Haalt u nu niet internetbankieren via je mobiel en een sms-code op je mobiel ontvangen door elkaar?
Dat laatste is namelijk waar TS het over heeft. Mocht je je mobiel kwijt raken, dan heeft de vinder niets aan een sms-code, mocht hij je mobiel al kunnen ontgrendelen.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
Moneyman schreef:
Het idee is natuurlijk dat je je smartphone beschermd met een pincode of vingerafdruk.. :wink:

Gesloten