Lekkage wordt niet opgelost door verhuurder & co
Geplaatst: 05 feb 2020 15:25
Beste lezers,
September 2019 kwam ik erachter dat er met onze buitenmuur/voordeur iets vreemds aan de hand is waardoor we bij ons huurhuis schade door lekkage ondervinden (krommend laminaat, gespleten plinten). Ik heb dit direct aangekaart bij mijn verhuurder MVGM, en vanaf dat moment begon helaas het geschuif van het kastje naar de muur.
Ik heb rond de 10 keer met het bedrijf gebeld waarbij keer op keer bleek dat de administratie niet goed was bijgewerkt. Tevens heb ik steeds gebeld met de vraag of en wanneer er iemand langs zou kunnen komen. Steevast was het antwoord hetzelfde: we gaan het voor je uitzoeken en je wordt deze week teruggebeld. Dit is zonder uitzondering geen enkele keer gebeurd.
In december heb ik een zichtbaar geïrriteerde mail gestuurd waarbij ik mijn ongenoegen uitte over de trage gang van zaken, de laksheid en nalatigheid van MVGM. Gek genoeg werd ik toen wel teruggebeld, met de mededeling dat dit niet hun schuld was. Zij wijzen met hun vinger naar de bedrijven VORM en Reneco, die volgens MVGM samen verantwoordelijk zouden zijn voor het afhandelen van het reparatieverzoek. Dit zou uiteraard wel pas gebeuren na het kerstreces. Drie weken na het kerstreces had ik nog steeds niets gehoord, waarop ik wederom een mail heb gestuurd naar alle betrokken partijen. Hierbij heb ik de verwachting uitgesproken dat ik binnen een week een concrete afspraak wilde. Het enige wat ik nu na 2 weken heb ontvangen is de reactie "we gaan het voor je uitzoeken", wat in vertaalslag voor mij feitelijk betekent: "je zoekt het maar uit".
Ik ben nu een half jaar bezig met het aanpakken van een lekkage en er is nog niet eens iemand langs gekomen om de situatie goed te beoordelen. Mijn vraag is tweeledig:
1. Wat kan ik het beste doen om wel schot in de zaak te krijgen? Veelvuldig bellen en mailen blijken namelijk geen effect te hebben.
2. Wat zijn mijn rechten op dit gebied als het gaat om huurverlaging, huur inhouden of het weigeren van een huurverhoging?
Alvast vriendelijk bedankt
September 2019 kwam ik erachter dat er met onze buitenmuur/voordeur iets vreemds aan de hand is waardoor we bij ons huurhuis schade door lekkage ondervinden (krommend laminaat, gespleten plinten). Ik heb dit direct aangekaart bij mijn verhuurder MVGM, en vanaf dat moment begon helaas het geschuif van het kastje naar de muur.
Ik heb rond de 10 keer met het bedrijf gebeld waarbij keer op keer bleek dat de administratie niet goed was bijgewerkt. Tevens heb ik steeds gebeld met de vraag of en wanneer er iemand langs zou kunnen komen. Steevast was het antwoord hetzelfde: we gaan het voor je uitzoeken en je wordt deze week teruggebeld. Dit is zonder uitzondering geen enkele keer gebeurd.
In december heb ik een zichtbaar geïrriteerde mail gestuurd waarbij ik mijn ongenoegen uitte over de trage gang van zaken, de laksheid en nalatigheid van MVGM. Gek genoeg werd ik toen wel teruggebeld, met de mededeling dat dit niet hun schuld was. Zij wijzen met hun vinger naar de bedrijven VORM en Reneco, die volgens MVGM samen verantwoordelijk zouden zijn voor het afhandelen van het reparatieverzoek. Dit zou uiteraard wel pas gebeuren na het kerstreces. Drie weken na het kerstreces had ik nog steeds niets gehoord, waarop ik wederom een mail heb gestuurd naar alle betrokken partijen. Hierbij heb ik de verwachting uitgesproken dat ik binnen een week een concrete afspraak wilde. Het enige wat ik nu na 2 weken heb ontvangen is de reactie "we gaan het voor je uitzoeken", wat in vertaalslag voor mij feitelijk betekent: "je zoekt het maar uit".
Ik ben nu een half jaar bezig met het aanpakken van een lekkage en er is nog niet eens iemand langs gekomen om de situatie goed te beoordelen. Mijn vraag is tweeledig:
1. Wat kan ik het beste doen om wel schot in de zaak te krijgen? Veelvuldig bellen en mailen blijken namelijk geen effect te hebben.
2. Wat zijn mijn rechten op dit gebied als het gaat om huurverlaging, huur inhouden of het weigeren van een huurverhoging?
Alvast vriendelijk bedankt