Pagina 1 van 1

Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 18:53
door markdekker
Hi,

2 weken geleden werd er een pakketje van uit Amerika naar mij verzonden maar ipv DDP hebben ze hem DDU verstuurd, in principe geen probleem, dan betaal ik de inklaringskosten.
Woensdag zag ik online dat dit pakket bezorgt was bij een PostNL punt, ik daar langs maar de man zegt, ik kan/ga niets doen zonder afhaalkaart, ik heb hem gezegd dat ik die niet heb gekregen.
Donderdag kreeg ik van PostNL te horen dat het pakket niet woensdag maar donderdag op het ophaalpunt lag, dus ik ging daar weer naar toe maar ik kreeg het pakket niet mee want ik had geen legitimatie. Geen probleem dan kom ik later terug met legitimatie.
Ik mocht het pakket nu wel hebben, echter verhoogt dit ophaalpunt (sigarenboer op de Ceintuurbaan Amsterdam), eigenhandig de inklaringskosten. Nu praten we over een paar centen en dat is de moeite niet maar deze man doet dit bij iedereen, de buurt heeft daar vaker bij deze man over geklaagd maar hij zegt dat hij ook kosten heeft.
Ik besluit PostNL in te lichten over deze praktijken, zij bellen de man en zeggen tegen mij dat ik hem gewoon voor het juiste bedrag mag ophalen. eenmaal binnenkomend zegt die man dat ik niet mag pinnen want hij kan geen €19,63 invoeren in zijn pin, ik bel PostNL weer en zij vertellen me dat elk afhaalpunt zelf kosten mag rekenen voor welk pakketje ook en dat zij daar niets aan doen. Dat dit misschien vervelend is maar dat het nou eenmaal zo is.
Ik probeer hier met PostNL over te praten maar ze verbreken de verbinding.
Vrijdag krijg ik echter een afhaalbericht kaartje in de bus, en stuur op zaterdag om half 4 mijn vrouw naar die locatie (ik mocht van de eigenaar niet meer naar binnen), vervolgens zegt die man dat het pakket retour is gegaan want hij wil geen gezeik hebben, toen mijn vrouw zei dat ze het gewoon kwam betalen, zei hij dat hij het moest terugsturen van PostNL, vervolgens begon hij haar ook uit te schelden en te bedreigen. (later zag ik thuis dat hij op het tijdstip dat mijn vrouw daar was hij het pakket retour heeft gemeld)
Ik heb PostNL een bericht gestuurd en ik kreeg te horen dat ik het pakket heb teruggestuurd en dat zij retouren niet terug konden halen. Ik heb gevraagd of het normaal is om mijn pakketje binnen 2 dagen retour te sturen, hun antwoord was dat ik dit maar met de verzender moest opnemen.
Nu gaat het om een product wat een limited run is, dus ik kan dit product niet opnieuw krijgen.
De volgende dingen ontgaan mij:

  • •Kan een afhaalpunt eigenhandig besluiten een pakketje terug te sturen?
  • •Waar worden de retouren verzameld?
  • •Kan PostNL een bewijs overhandigen dat ze daadwerkelijk het pakket terug naar Amerika gaan sturen of dat ze het vernietigen?

Ik vind het vreemd dat 1 bedrijf zoveel macht over pakketjes heeft, waar jij en ik voor betalen, en vervolgens maar schaamteloos mogen besluiten dat ik het niet mag hebben.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:19
door Komkommertijd
Als hij kosten maakte voor betalingsverkeer mag je iets meer vragen.

Jou gezeur, geef hem gelijk, veel werk voor paar centen die hij kreeg.
Als je goed leest neem je altijd legitimatie mee, en een paar cent extra, je veroorzaakte zo dit probleem zelf.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:20
door markdekker
Dat kan wel wezen maar is nog geen antwoord op de vraag die ik stel.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:21
door Lady1234
Wat wilde hij dan dat u betaalde?

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:23
door markdekker
Paar euro meer

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:36
door Bob Schurkjens
U kunt het pakket ook volgen op www.usps.com mits u de Amerikaanse barcode heeft die eindigt op ....US

U heeft uw klacht ook al op Klachtenkompas gezet dus dat is al geregeld.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 19:38
door markdekker
Helaas deze begint met een A en eindigt met een cijfer.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 16 feb 2020 23:45
door Justmeagain
Als u de winkel niet meer in mag is er waarschijnlijk geen heel vriendelijk gesprek geweest tussen u en de eigenaar van de winkel. Het klinkt alsof hij u zo zat was dat hij het pakje maar retour heeft gemeld.
Ik zeg niet dat dit zo is maar zo lijkt het over te komen.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 00:21
door Kolibrie
Postnl zegt op hun site dat het pakket 1 week op het afhaalpunt blijft.
Ze komen hun eigen regels niet na, het pakket is eerder teruggestuurd.
Een klacht indienen bij postnl.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 07:09
door Cro
Kolibrie schreef:
17 feb 2020 00:21
Postnl zegt op hun site dat het pakket 1 week op het afhaalpunt blijft.
Ze komen hun eigen regels niet na, het pakket is eerder teruggestuurd.
Een klacht indienen bij postnl.
Gezien TS het schijnbaar zo bont heeft gemaakt dat hij het pakketpunt niet meer in mag is dat natuurlijk niet onlogisch.
Ik snap best dat de eigenaar van het pakketpunt pakketjes van TS direct retour doet wanneer hij TS niet in zijn zaak wil hebben.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 09:54
door kweenie
Kolibrie schreef:
17 feb 2020 00:21
Postnl zegt op hun site dat het pakket 1 week op het afhaalpunt blijft.
Ze komen hun eigen regels niet na, het pakket is eerder teruggestuurd.
Een klacht indienen bij postnl.
Maar als degene voor wie het pakket is al langs is geweest en daarbij het pakket niet heeft willen oppakken, dan kan dat een goede reden zijn om dit geweigerde pakket na de weigering meteen al terug te sturen.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 10:08
door BL2
markdekker schreef:
16 feb 2020 19:23
Paar euro meer
Dus dit alles gaat over Euro 2,- ?

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 11:33
door sylvesterb
markdekker schreef:
16 feb 2020 18:53
  • •Kan een afhaalpunt eigenhandig besluiten een pakketje terug te sturen?
Als de ontvanger het pakket niet meer kan afhalen door zijn gedrag/houding dan lijkt me het logische dat het pakket retour wordt gezonden.
markdekker schreef:
16 feb 2020 18:53
  • •Waar worden de retouren verzameld?
Deze gaan naar het distributiecentrum van PostNL en gaan dan retour naar de afzender. Er zit in dit proces geen mogelijkheid om een pakket ertussen uit te halen.
markdekker schreef:
16 feb 2020 18:53
  • •Kan PostNL een bewijs overhandigen dat ze daadwerkelijk het pakket terug naar Amerika gaan sturen of dat ze het vernietigen?
Ze sturen het pakket retour naar de afzender. U bent de ontvanger en geen partij, een bewijs hoeven ze dus niet aan u te overhandigen.
markdekker schreef:
16 feb 2020 18:53
Ik vind het vreemd dat 1 bedrijf zoveel macht over pakketjes heeft, waar jij en ik voor betalen, en vervolgens maar schaamteloos mogen besluiten dat ik het niet mag hebben.
Als ik het goed lees gaat het over de pin kosten die het afhaalpunt in rekening mag brengen. Dit mogen ze, uit uw eigen verhaal maak ik op dat als u gewoon contant had betaald er geen enkel probleem was.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 17 feb 2020 12:41
door moederslink
Ik vraag mij serieus af of die sigarenboer wel geld mag rekenen om het pakketje mee te kunnen krijgen.
Dat er in de communicatie tussen Ts en die sigarenboer het eea is misgegaan is mij wel duidelijk, jammer, maar ook niet handig vd TS om 1e geen afhaalbewijs te kunnen laten zien en 2e geen ID bij zich te hebben.
Zo.n pakketje moet nmm toch écht wel langer dan een paar dagen op zo.n afhaalpunt blijven liggen.
Ik denk dat deze sigarenboer, ondanks het gekissebis met Ts, fout zit.

Re: Meningsverschil met pakketpunt leidt tot retourzending

Geplaatst: 20 feb 2020 14:50
door Hawk-Eye
soms kan het zo zijn dat als je een pakket uit het buitenland krijgt je extra moet betalen...

Afhandelingskosten
We brengen afhandelingskosten (incl. incasso- en administratiekosten) in rekening voor het:

voorschieten van de verschuldigde btw en/of invoerrechten (aan de douane);
openen en onderzoeken van de zending(en);
vaststellen van de goederen en de waarde hiervan; opslaan en bewaren van de zendingen.
Voor een reguliere zending betaal je € 13 aan afhandelingskosten en bij een EMS-zending € 17,50. De kosten voor een EMS-zending zijn hoger, omdat deze zendingen met prioriteit worden verwerkt. Daarnaast moeten wij meer administratieve handelingen uitvoeren om het pakket in te klaren.