Pagina 1 van 1
zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 20 feb 2020 20:36
door Cor zonder Don
Op 27 december 2019 zomervakantie geboekt bij Corendon. Aanbetaling moest voor 18 februari 2020 voldaan zijn.
Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd (dit bleek echter pas op 19 februari na bericht van Corendon ontvangen te hebben dat zij de vakantie heeft geannuleerd!!!). C.cardmaatschappij heeft ons niet ingelicht dat betaling niet gelukt zou zijn. Daarbij heeft Corendon ons ook niet gemeld geen betaling te hebben ontvangen. Creditcardmaatschappij ICS geeft aan dat de consument zelf verantwoordelijk is om te controleren of een betaling is gelukt...
Corendon had dus direct geannuleerd en wil ook nog eens € 619 annuleringskosten. Na klacht gemeld te hebben, kúnnen ze de reis opnieuw boeken, echter nu tegen meerkosten. Niet mee akkoord uiteraard. Nu geeft Corendon aan: OF € 619 annuleringskosten betalen OF de meerkosten ad € 188.
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 11:45
door sylvesterb
Cor zonder Don schreef: ↑20 feb 2020 20:36
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
Maar hij ligt toch ook buiten de macht van Corendon, u heeft niet conform de overeenkomst de betaling verricht en conform de overeenkomst is deze nu geannuleerd. Waarom zou Corendon de dupe moeten worden van uw nalatigheid om te betalen? (los of u vind dat dit buiten uw schuld lag, het ligt zeker buiten de schuld van Corendon).
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 11:59
door Theotrucker
Ik heb ook enkele reizen via Corendon geboekt en betaald via de creditcard. Na een betaling komt binnen een minuut een mail binnen dat de betaling gelukt is. Als je niet betaald krijg je natuurlijk geen bericht. Corendon kan niet weten dat de bank de betaling weigert. Ze sturen blijkbaar geen waarschuwing. Ik betaal altijd twee dagen eerder. Corendon heeft in mijn ogen niets verkeerd gedaan.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 12:22
door Komkommertijd
U mag zelf de betaalvorm kiezen en de voorwaarden en niet controleren of een betaling is uitgevoerd valt onder Uw eigen verantwoording. Dus nu €188,- betalen, anders word het nog duurder met annuleren.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 12:40
door kweenie
Cor zonder Don schreef: ↑20 feb 2020 20:36
Aangezien de annulering buiten onze macht ligt en 1-zijdig vanuit Corendon is gedaan, willen wij gewoon de OORSPRONKELIJKE reissom voldoen en daarmee klaar.
Hoezo ligt de annulering buiten jullie macht? En hoezo is dit eenzijdig vanuit Corendon gedaan? Je weet dat je voor een bepaalde datum een betaling aan Corendon moet doen. Je hebt dat anderhalve maand de tijd voor. Het is jouw verantwoordelijkheid om er op te letten dat de betaling ook voor die tijd geschiedt. Als Corendon vervolgens niet op tijd de betaling binnen krijgt, dan is dat toch echt jouw verantwoordelijkheid en zijn de gevolgen ook je eigen verantwoordelijkheid.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 12:46
door NeoDutchio
Bij zo’n beetje elk bedrijf krijg je het bericht dat een reservering pas definitief is na het betalen van de (aan)betaling voor een bepaalde datum. Vanaf dat moment ligt de bal bij de consument. Het is dan uw taak om zorg te dragen dat de betaling ook gedaan is. Bij Cor komt de melding dat u zich niet aan de overeenkomst gehouden hebt en dan volgt annulering.
Als u echt overtuigd bent dat de schuld niet bij u ligt, dan moet u naar diegene gaan die wel schuldig is en die aansprakelijk stellen voor de kosten. Dus naar ABN AMRO en vragen waarom de betaling niet gelukt is. Als blijkt dat daar de fout ligt kunt u daar ook de extra kosten claimen. Maar ondanks alles ligt bij u de verantwoordelijkheid en de controle op de betaling.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 21 feb 2020 18:39
door juliomariner
Aangezien TS hier geen gelijk krijgt zullen we hem wel niet weer zien.
@Flonsflons welke vergoeding had u in gedachten: minimaal de reis gratis en € 2.000,00 smartegeld?
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 22 feb 2020 00:57
door moederslink
Jammer dat Cor, zónder Don deze reis heeft geboekt , dáárom is het fout gegaan natuurlijk
.
Ik zou voor die € 188 méérkosten gaan , anders bent u € 619 kwijt.
Voortaan direct kijken of de overboeking is gelukt.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 12:49
door Aygulf
fonsflons schreef: ↑21 feb 2020 12:29
Ik ben het niet met bovenstaande reacties eens. Ik vind het volkomen normaal dat een klant geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor zijn eigen fout en dat alle daardoor ontstane kosten voor rekening van anderen zijn. Voor de ergernis vind ik een dikke schadevergoeding ook terecht. Gewoon omdat het kan.
Een neutje op of een lollige bui?
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 12:56
door berndv
U laat het ook wel tot op het laatste moment aankomen met uw betaling. Op de 14e betalen met creditcard voor een factuur die uiterlijk de volgende werkdag betaald moet zijn. Voor de 18e betekent in mijn ogen tenminste dat de betaling uiterlijk op de 17e binnen moest zijn, een maandag, en u betaalt op die vrijdag. En het dan gek vinden dat de communicatie hierover niet tijdig is, waardoor uw reis geannuleerd is.
Dat een betaling van bankrekening naar bankrekening tegenwoordig in een muisklik is geregeld, betekent niet dat een overboeking middels creditcard dezelfde voorwaarden kent. Daarnaast is en blijft het gewoon uw verantwoordelijkheid om die betaling te doen. Heeft de bank ook nog aangegeven waarom de betaling geweigerd is?
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 13:51
door Bram Bonnewel
Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd
Ik heb zo het idee dat je creditcard limiet al was bereikt..
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 14:38
door Hawk-Eye
ZELF beter opletten, niet Cor noch Don zijn verantwoordelijk voor een mislukte betaling!!!
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 14:41
door kweenie
Bram Bonnewel schreef: ↑26 feb 2020 13:51
Op 14 februari de betaling via onze c.card aangeboden. ABN AMRO heeft de transactie geweigerd
Ik heb zo het idee dat je creditcard limiet al was bereikt..
En zijn internetlimiet blijkbaar ook...
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 20:18
door Arizonakid
Wat zijn dat toch voor absurd domme klachten? Je betaald iets, maar controleert vervolgens niet of het daadwerkelijk afgeschreven is, en als het dan fout loopt en je wordt, geheel volgens de regels waar je mee accoord ging toen je boekte, aangeslagen voor de annuleringskosten maak je een domme naam aan en komt een keer klagen hier. Je bent gewoon een sukkel als je iets duurs koopt, en vervolgens niet door hebt dat de betaling niet is gelukt, door wiens schuld dan ook, klaar.
Re: zonder aankondiging annulering door Corendon
Geplaatst: 26 feb 2020 21:32
door Nijogeth
De titel klopt ook niet, want Corendon heeft het gewoon aangekondigd toen men de uiterste betaaldatum doorgaf.