Pagina 1 van 1
Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 02 mar 2020 15:46
door DoortjeThrons
Beste Radar,
Afgelopen zomer zijn wij in Italie geweest en hebben we via Sixt een auto gehuurd.
Na veel problemen en onnodige kosten hebben we volgens hun nu ook een schade gereden.
Op geen enkele manier is er contact te krijgen met Sixt en ook Sixt Benelux is niet in staat om je te helpen
Alleen dat je moet betalen en dat wij geen poot hebben om op te staan. De kosten lopen op van 600 tm 1400 euro.
Als je trustpilot leest over Sixt zijn wij niet de enige.. En is dit een groot probleem.
Want helaas zijn heel veel mensen hier de dupe van. Je moet er zoveel voor doen dat je al snel denkt; ik betaal wel gewoon.
Dit verpest niet alleen je vakantie maar ook geeft het enorm veel stress.
Ik hoop dat jullie hier ons mee kunnen helpen en wellicht is dit een interessant onderwerp.
Ik hoor het graag
Mvg,
Doortje Throns & Mathieu Gorris
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 02 mar 2020 16:30
door berndv
Een bekend verhaal, niet zozeer van sixt maar van autohuur in het buitenland.
Maar goed, u heeft dus een auto gehuurd. De schade, die is ook echt aanwezig op de auto? En was die schade ook aanwezig bij het afhalen van de auto? Zo ja, dan zou die op de papieren moeten staan. Heeft u bij het inleveren van de auto ook een controleronde gelopen met een medewerker van het verhuurbedrijf?
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 02 mar 2020 16:40
door Moneyman
DoortjeThrons schreef: ↑02 mar 2020 15:46
Na veel problemen en onnodige kosten hebben we volgens hun nu ook een schade gereden.
Heb je geen getekend inleverformulier waar geen schade op staat dan?
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 02 mar 2020 22:08
door Gegrand
Nog nooit problemen mee gehad eerlijk gezegd.
Heb wel als steltegels!!
1. check samen met de verhuurder de auto bij ophalen auto en laat letterlijk elk , krasje putje e.d. noteren op het formulier.
2. check samen met verhuurder de auto bij inleveren en neem de door de verhuurder getekende ontvangstbevestiging met staat van inlevering direct mee.
Ik zorg er dan ook voor dat ik ruim de tijd heb bij aankomst en vertrek bij de autoverhuurder want juist problemen als bij TS ontstaan vaak uit tijdsgebrek waar misbruik van gemaakt (zou kunnen) worden.
Achteraf klagen heeft dan ook geen enkele zin want probeer maar te bewijzen dat als je geen schriftelijk bewijs hebt dat je de auto schadevrij hebt ingeleverd.
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 12:57
door MauHe
Ik neem aan dat u voor het huren van de auto een creditcard hebt hebt gebruikt, want in dat geval kunt u de creditcard-maatschappij inschakelen, die u hiermee kunnen helpen. Heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt in Amerika en Mastercard heeft dit toen opgelost en mijn geld teruggestort.
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 13:10
door berndv
MauHe schreef: ↑06 mar 2020 12:57
Ik neem aan dat u voor het huren van de auto een creditcard hebt hebt gebruikt, want in dat geval kunt u de creditcard-maatschappij inschakelen, die u hiermee kunnen helpen. Heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt in Amerika en Mastercard heeft dit toen opgelost en mijn geld teruggestort.
aannames zijn altijd gevaarlijk. Helemaal als in de tekst staat dat ts overweegt om maar te betalen om van het gezeur af te zijn.
DoortjeThrons schreef: ↑02 mar 2020 15:46
Je moet er zoveel voor doen dat je al snel denkt; ik betaal wel gewoon.
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 13:24
door MauHe
berndv schreef: ↑06 mar 2020 13:10
MauHe schreef: ↑06 mar 2020 12:57
Ik neem aan dat u voor het huren van de auto een creditcard hebt hebt gebruikt, want in dat geval kunt u de creditcard-maatschappij inschakelen, die u hiermee kunnen helpen. Heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt in Amerika en Mastercard heeft dit toen opgelost en mijn geld teruggestort.
aannames zijn altijd gevaarlijk. Helemaal als in de tekst staat dat ts overweegt om maar te betalen om van het gezeur af te zijn.
DoortjeThrons schreef: ↑02 mar 2020 15:46
Je moet er zoveel voor doen dat je al snel denkt; ik betaal wel gewoon.
Vreemde reactie. Over het algemeen vragen ze zelfs een creditcard als je een auto wilt huren en bovendien lijkt mij dat de meeste mensen ondertussen wel weten dat dit de meest veilige manier is voor een dergelijke transactie, omdat je dan ook extra verzekerd bent en bij problemen altijd op de creditcardmaatschappij terug kunt vallen. Ik zou persoonlijk niet een auto met iDeal of cash huren. Bovendien is het mogelijk dat ze hier nog niet eens bij stil hebben gestaan.
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 14:26
door Hawk-Eye
u hebt uiteraard samen met een medewerker bij inleveren de auto gecontroleerd en hiervan een opnamestaat bewaard, dan moet het wel heel gek zijn als daar de vermelde schade niet opstaat!!!
Staat ie erop dan moet u betalen staat deze er niet op hoeft u niets...
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 15:16
door Ivo.w
Was er schade aan de auto? Is die schade genoteerd toen u de auto afhaalde? Is die schade genoteerd toen u de auto inleverde?
En voorts: mensen zijn hardleers waar het gaat om geld. Voor enkele tientjes heb je bij de autoverhuurder of bij een onafhankelijke partij een all-risk verzekering. Op het totaalbedrag van een buitenlandse (vlieg)vakantie is dat slechts wisselgeld wat je een hoop kopzorgen bespaart.
Re: Sixt claimt dat wij schade gereden hebben
Geplaatst: 06 mar 2020 20:36
door Arizonakid
Je moet jezelf aanwennen om altijd een getekend inlever formulier te hebben, en even rondom wat foto’s te maken. Ook belangrijk aan het begin van de huurperiode, sommige schades worden wekelijks geclaimd, zeg maar.