Pagina 1 van 1

Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 02 mar 2020 21:47
door Netflixje
Wij hebben Netflix dubbel betaald. Dit werd maandelijks afgeschreven via kpn aan netflix. Het was een ongeldig e-mailadres en is door ons nooit geactiveerd en gebruikt. We betaalden voor 4 schermen gedurende zo’n 15 maanden. Daarnaast hadden we een account voor 2 schermen via iTunes van Netflix. Dit werd wel gebruikt. Al diverse keren gebeld met beide partijen. Kpn wil een gedeelte van het bedrag vergoeden maar niet de totale kosten. Beide partijen nemen geen contact met elkaar op. Netflix wil niets crediteren. Onze rekening is misbruikt. Is er consumentenbescherming?

Re: Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 03 mar 2020 09:55
door NeoDutchio
U had dus zowel een abonnement via KPN, als ook via ITunes? Heeft u bewijs opgevraagd bij KPN hoe ze aan de overeenkomst komen? Of bent u wellicht ooit een proefperiode aangegaan en vergeten stop te zetten?
Belangrijk eerst is om te weten waar de overeenkomst vandaan komt om te achterhalen waar en vooral bij wie de fout zit.
Verder is het natuurlijk zeer verstandig om regelmatig de bankrekening te controleren. 15 maanden lang geld weggooien had natuurlijk niet gehoeven.

Re: Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 03 mar 2020 10:15
door HADES2001
KPN is bereid een deel terug te betalen dat is best schappelijk! (mits het abbo klopt)
Dat KPN, netflix en itunes geen contact met elkaar nemen is logisch, u hebt een overeenkomst partijen dus u zult het contact moeten doen

Re: Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 03 mar 2020 10:55
door berndv
Netflixje schreef:
02 mar 2020 21:47
Onze rekening is misbruikt
dat lijkt op fraude, van fraude kunt u aangifte doen. Als u zelf aanvrager was van beide abonnementen dan is er niets misbruikt, dan heeft u gewoon niet opgelet waar u voor betaalt. En dat al 15 maanden lang.
Netflixje schreef:
02 mar 2020 21:47
werd maandelijks afgeschreven via kpn aan netflix. Het was een ongeldig e-mailadres en is door ons nooit geactiveerd en gebruikt.
hoe en door wie is dit aangevraagd?
Netflixje schreef:
02 mar 2020 21:47
Kpn wil een gedeelte van het bedrag vergoeden maar niet de totale kosten
nou, mooi toch, gelijk accepteren. Ik lees in het verhaal van u nergens signalen dat KPN onrechtmatig gehandeld heeft. Ik lees nergens dat er daadwerkelijk misbruik is gemaakt. Ik lees nergens dat er ook maar iets is gebeurd dat niet zou mogen, behalve dan dat er 2 abonnementen op netflix waren die op 2 manieren werden gefactureerd en waarvan er maar 1 gebruikt werd. En dat 15 maanden lang.

Re: Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 03 mar 2020 16:53
door kuklos
Netflixje schreef:
02 mar 2020 21:47
Wij hebben Netflix dubbel betaald. Dit werd maandelijks afgeschreven via kpn aan netflix. Het was een ongeldig e-mailadres en is door ons nooit geactiveerd en gebruikt. We betaalden voor 4 schermen gedurende zo’n 15 maanden. Daarnaast hadden we een account voor 2 schermen via iTunes van Netflix. Dit werd wel gebruikt. Al diverse keren gebeld met beide partijen. Kpn wil een gedeelte van het bedrag vergoeden maar niet de totale kosten. Beide partijen nemen geen contact met elkaar op. Netflix wil niets crediteren. Onze rekening is misbruikt. Is er consumentenbescherming?
In dit verhaal ontbreken wat zaken. De belangrijkste vraag is of jullie het eerste Netflix abonnement zelf hebben aangeschaft of dat dit valselijk door iemand anders is gedaan. Maar dan blijft de vraag hoe die persoon aan jullie bankgegevens is gekomen.

Re: Netflix dubbel betaald

Geplaatst: 03 mar 2020 20:08
door sephora30
In 15 mnden nooit je bankrek gecheckt?