We hebben een game gekocht, mijn zoon vindt de game tegen vallen.
In de transactie mail staat dat ik het binnen 14 dagen kan herroepen, formulier wat toegevoegd is vul ik in en verstuur dit.
Er staat bij de transactie dat je binnen 14 dagen zonder reden kunt herroepen.
Nu heb ik vanmorgen Nintendo aan de lijn want kreeg mijn tegoed niet terug.
Het is niet mogelijk om te herroepen. Deze mail die ik in het Nederlands kreeg, is Duitse regelgeving.
Dus voor Duitsland geldt dit wel, voor de Nederlandse markt geldt dit niet.
Vind een vreemde zaak en ga nu mijn kind teleurstellen.
Saskia
Mail:
Tegoed wordt niet vergoed en kan alleen in de Nintendo eShop worden gebruikt.
--------------------
■RECHT VAN HERROEPING (voor Nintendo-winkeldiensten)
Je hebt het recht om de overeenkomst binnen 14 dagen te herroepen zonder opgave van redenen.
De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen vanaf de afsluiting van het contract.
Om het herroepingsrecht uit te oefenen moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van je besluit om de overeenkomst te herroepen (Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, telefoon: +31 909 0490444 (Nederland; 0,45 €/min), +32 900 10800 (België; 0,45 €/min) fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]). Je kan daarvoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht.
Voor tijdige herroeping volstaat het om jouw mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van herroeping
Indien je de overeenkomst herroept, betalen wij je alle betalingen, die tot op dat moment door ons zijn ontvangen, terug, inclusief de afleverkosten (behalve eventuele aanvullende kosten, indien je hebt gekozen voor een andere verzendwijze dan de goedkoopste verzendwijze die wij aanbieden).
Wij verrichten de terugbetaling zonder onnodige vertraging en niet later dan 14 dagen na de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing om het contract te herroepen.
Terugbetaling zal plaatsvinden op dezelfde wijze als waarop je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk akkoord bent gegaan met een andere wijze van terugbetaling; in ieder geval zal voor de terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.
Indien je hebt gevraagd om met de levering van diensten te beginnen voordat de herroepingstermijn is verlopen, dien je ons een bedrag te betalen dat evenredig is aan hetgeen op het moment dat je ons van je herroeping in kennis stelde, reeds was geleverd, in vergelijking met de volledige uitvoering van de overeenkomst.
***
■Het herroepingsrecht bestaat niet ten aanzien van overeenkomsten met betrekking tot:
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: zodra we zijn begonnen met de uitvoering met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jij hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest;
- dienstenovereenkomsten na volledige uitvoering van de dienst: als de uitvoering is begonnen met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en je hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest zodra de overeenkomst volledig door ons is uitgevoerd.
***
■Modelformulier voor herroeping
(Als je de overeenkomst wilt herroepen kun je dit formulier invullen en terugsturen)
- Naar Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland, fax: +49 69 667747 95412, e-mail: [email protected] / [email protected]
Ik/wij ( * ) deel/delen ( * ) u hierbij mede dat ik/wij ( * ) onze overeenkomst betreffende de levering van de volgende dienst ( * ) ontbind/ontbinden ( * ):
- Besteld op ( * )/ontvangen op ( * ):
- Naam/namen consument(en):
- Adres consument(en):
- Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend):
- Datum:
(*) Doorhalen wat niet van toepassing is
--------------------
Antwoord niet op e-mails die vanaf dit e-mailadres zijn verstuurd.
Neem voor meer informatie contact met ons op.
Nintendo Helpdesk
Postbus 564
3430 AN Nieuwegein
Nederland
(+31) 0909-0490444
(€ 0,45 per minuut)
[email protected]
--------------------
Nintendo of Europe GmbH, Herriotstrasse 4, 60528 Frankfurt am Main, Duitsland.
Geregistreerd bij de rechtbank van Frankfurt am Main onder nummer HRB 101840. Geschäftsführer (Directeur): Koji Miyake.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herroepen Nintendo-game lukt niet
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 03 mar 2020 09:49
Herroepen Nintendo-game lukt niet
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2020 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Herroepen Nintendo-game lukt niet
lijkt mij raar, is namelijk gebaseerd op Europese regelgeving. Het lijkt mij eerder dat het komt op basis van een andere voorwaarde die ik lees in uw mail:Saskia van Essen schreef: ↑03 mar 2020 09:56Er staat bij de transactie dat je binnen 14 dagen zonder reden kunt herroepen.
Nu heb ik vanmorgen Nintendo aan de lijn want kreeg mijn tegoed niet terug.
Het is niet mogelijk om te herroepen. Deze mail die ik in het Nederlands kreeg, is Duitse regelgeving.
Dus voor Duitsland geldt dit wel, voor de Nederlandse markt geldt dit niet.
of deze uitsluiting toegestaan is weet ik niet, er bestaat een zwarte en grijze lijst met voorwaarden die niet mogen, of dit er 1 van is kunnen anderen hier je waarschijnlijk wel vertellen. Als u de game als digitale download heeft ontvangen en bent gaan gebruiken, dan zou u daarmee dus expliciet hebben afgezien van uw herroepingsrecht, tenminste, zo lees ik het in de voorwaarden.Saskia van Essen schreef: ↑03 mar 2020 09:56Het herroepingsrecht bestaat niet ten aanzien van overeenkomsten met betrekking tot:
- de levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: zodra we zijn begonnen met de uitvoering met jouw uitdrukkelijke voorafgaande toestemming en jij hebt erkend dat je daarmee je herroepingsrecht verliest;
tja, kinderen worden wel eens teleurgesteld. Meestal volgt teleurstelling op een bepaalde (gecreëerde) verwachting.Saskia van Essen schreef: ↑03 mar 2020 09:56Vind een vreemde zaak en ga nu mijn kind teleurstellen.
Re: Herroepen Nintendo-game lukt niet
Die uitsluiting is vrij standaard inderdaad. Als je games wil retourneren normaliter niet alvast gaan spelen. Sommige verkopers, bijvoorbeeld Steam, laten je 2 uur spelen. Anderen doen dit echter niet en laten je alleen retourneren zolang je de dienst nog niet gebruikt hebt.
Aangezien de Duiste rechtbank al heeft gevonnist dat Nintendo het herroepingsrecht niet hoeft te hanteren bij digitale preorders: https://tweakers.net/nieuws/162622/rech ... leren.html
Zal Nintendo dit waarschijnlijk ook niet doen bij digitale leveringen die geen Pre-Order betreffen.
Aangezien de Duiste rechtbank al heeft gevonnist dat Nintendo het herroepingsrecht niet hoeft te hanteren bij digitale preorders: https://tweakers.net/nieuws/162622/rech ... leren.html
Zal Nintendo dit waarschijnlijk ook niet doen bij digitale leveringen die geen Pre-Order betreffen.
Re: Herroepen Nintendo-game lukt niet
Vind dit niet zo vreemd. Eerst 14 dagen spelen, dan is de lol eraf en dan willen terugsturen.
Re: Herroepen Nintendo-game lukt niet
Daar zijn de gratis demo's toch voor. Ik weet dat de PlayStation store deze bij veel games nog aanbiedt. Nintendo weet ik niet.
Re: Herroepen Nintendo-game lukt niet
Dit is vrij logisch en ik kan dit ook terug vinden in de voorwaarden die je net hebt benoemd. Het komt ook bijvoorbeeld hier terug: https://www.thuiswinkel.org/bedrijven/j ... pingsrecht
Zou toch blij zijn als de 14 dagen herroepingsrecht ook gold na het spelen van de game, hoef ik nooit meer een game te kopen.
Zou toch blij zijn als de 14 dagen herroepingsrecht ook gold na het spelen van de game, hoef ik nooit meer een game te kopen.