Pagina 1 van 1
Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 03 mar 2020 10:10
door Semisoft
Beste Radar forumleden
Ik wil van provider wisselen. Mijn woon adres bestaat echter niet volgens de meeste providers. slechts bij enkelen is mijn correct adres in hun geraadpleegde database aanwezig .
Zodoende kan ik maar bij een handvol providers terecht om te wisselen. Het adres, welk geregistreerd staat bij de meeste providers bestaat helemaal niet.
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
Diverse instanties (o.a het Kadaster) benaderd, maar al deze instanties zeggen niets voor mij te kunnen doen.
Hopelijk kan ik via dit forum wel verder geholpen worden.
alvast onze grote dank.
Fam: Pinxt
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 03 mar 2020 11:29
door berndv
Semisoft schreef: ↑03 mar 2020 10:10
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
kunnen ze niet aansluiten op 48-1? En welke provider kan u wel aansluiten en welke niet? Het kan namelijk zijn dat er met een bepaalde aansluiting een foutieve aanmelding in de database vermeld is.
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 03 mar 2020 11:50
door grun
Gaat het om een aansluiting via de telefoonlijn? Dan zou ik het probleem eens aankaarten bij het KPN forum. Dit gebeurt wel vaker.
https://forum.kpn.com/internet-9/huisnu ... end-472780
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 04 mar 2020 09:09
door markmark1974
Semisoft schreef: ↑03 mar 2020 10:10
Beste Radar forumleden
Ik wil van provider wisselen. Mijn woon adres bestaat echter niet volgens de meeste providers. slechts bij enkelen is mijn correct adres in hun geraadpleegde database aanwezig .
Zodoende kan ik maar bij een handvol providers terecht om te wisselen. Het adres, welk geregistreerd staat bij de meeste providers bestaat helemaal niet.
Ik woon op nummer 48 van mijn straat, maar dit adres staat bij de providers als huisnummer 48-1.
Zodoende kunnen (willen) ze me niet als klant accepteren.
Diverse instanties (o.a het Kadaster) benaderd, maar al deze instanties zeggen niets voor mij te kunnen doen.
Hopelijk kan ik via dit forum wel verder geholpen worden.
alvast onze grote dank.
Fam: Pinxt
Zo te lezen heb je een DSL aansluiting en wil je overstappen naar een andere provider, ook over DSL. Die andere provider kan jouw adres schijnbaar niet vinden. Dat komt wel vaker voor.
Jouw huidige DSL aansluiting heeft een zogenaamd "service-id" en in de database van KPN (ongeacht wie je provider is of wordt) is dat service-ID bekend. Je kunt het het beste aan je eigen provider vragen (dat wordt uren bellen met een helpdesk, want klantenservicemensen in de 1e lijn weten niet wat dit is - doorvragen en volhouden dus...) Dus wanneer je het service-ID weet, dan laat je je nieuwe provider zoeken of hij op 48-1 dat serviceid ziet staan, dan weet hij dat hij goed zit en dat jij zonder al te veel ellende kunt overstappen.
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 04 mar 2020 09:31
door Theotrucker
Of gaat het over de energieleverancier?
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 04 mar 2020 09:45
door Kolibrie
Misschien eens naar de gemeente gaan en vragen hoe uw adres in hun administratie staat en hoe het kan dat er providers zijn die uw adres verkeerd met een verkeerd huisnummer zien.
De gemeente is tenslotte verantwoordelijk dat er geen misverstand is met de huisnummering in hun gemeente.
Re: Kan niet van provider wisselen door probleem met huisnummer
Geplaatst: 06 mar 2020 14:22
door Hawk-Eye
ja lijkt mij ook, ga naar de gemeente en vraag hen hoe zij uw adres hebben ingeschreven, is het ooit anders geweest bijvoorbeeld en hebben ze dit wel correct doorgegeven aan de verschillende instantie's???