Ondanks "Plafond" bij mobiel abonnement Simpel 15,- extra kosten
Geplaatst: 05 mar 2020 12:56
We hebben voor de kinderen een abonnement bij provider Simpel, voor 11,- euro per maand onbeperkt bellen, 500 sms en 5 GB aan data.
Eind januari had ik het contract weer voor een jaar verlengd met deze deal, daarvoor was het 15,- euro per maand (voor precies dezelfde bundels). Omdat de kinderen soms niet uitkomen met hun data had ik een plafond ingesteld om te voorkomen dat ze extra kosten hebben. Afgesproken met de kinderen dat ze zelf de extra kosten betalen, wij betalen het abonnement.
Bij de verlenging kreeg je de eerste maand gratis van Simpel, dus 1e maand 0 euro en dan 11 x 11,- euro.
Ik had het "Plafond" nog niet aangepast naar 11,- euro, nu wel meteen. Maar kreeg met de nieuwe factuur voor mijn zoon door dat er 15,- euro extra kosten voor data buiten de bundel waren, dus voor deze maand moet ik 26,- euro betalen. Heb de factuur nagekeken en zag dat hij eind februari inderdaad door z'n bundel heen was en op een avond meteen die extra kosten gemaakt heeft (per MB kost het 15 cent).
Ze geven een waarschuwing sms als je 80% van je data verbruikt hebt en nog eens een sms als je 100% verbruikt hebt. Dat heeft mijn zoon ook geregistreerd. Maar normaal is daar dan dat "Plafond" dat je beschermd tegen extra kosten. Nu hebben ze het verschil in kosten bij Simpel zo berekend dat ze voor die maand uitgingen van 0 euro naar de 15,- euro van het plafond, dus 15,- kosten voor verbruik buiten de bundel.
Ik vraag me af of dat wel mag. Puber dacht dat er door het Plafond geen hoge extra kosten zouden komen. Ik had het dan nog redelijk gevonden als ze van Simpel zouden rekenen met de 11,- euro als maandbundel, en dan 4,- euro extra gerekend zouden hebben. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar kreeg geen positief antwoord.
Reactie klantenservice Simpel:
"Bedankt voor je bericht! Door de verlenging was de eerste maand gratis. Dit brengt de abonnementskosten op €0, doordat het plafond op €15 stond, konden er dus voor 15 euro aan extra kosten gemaakt worden. Omdat wij wel notificaties gegeven hebben over het verbruik en de extra kosten die gemaakt werden, kan ik de kosten niet vergoeden."
Eind januari had ik het contract weer voor een jaar verlengd met deze deal, daarvoor was het 15,- euro per maand (voor precies dezelfde bundels). Omdat de kinderen soms niet uitkomen met hun data had ik een plafond ingesteld om te voorkomen dat ze extra kosten hebben. Afgesproken met de kinderen dat ze zelf de extra kosten betalen, wij betalen het abonnement.
Bij de verlenging kreeg je de eerste maand gratis van Simpel, dus 1e maand 0 euro en dan 11 x 11,- euro.
Ik had het "Plafond" nog niet aangepast naar 11,- euro, nu wel meteen. Maar kreeg met de nieuwe factuur voor mijn zoon door dat er 15,- euro extra kosten voor data buiten de bundel waren, dus voor deze maand moet ik 26,- euro betalen. Heb de factuur nagekeken en zag dat hij eind februari inderdaad door z'n bundel heen was en op een avond meteen die extra kosten gemaakt heeft (per MB kost het 15 cent).
Ze geven een waarschuwing sms als je 80% van je data verbruikt hebt en nog eens een sms als je 100% verbruikt hebt. Dat heeft mijn zoon ook geregistreerd. Maar normaal is daar dan dat "Plafond" dat je beschermd tegen extra kosten. Nu hebben ze het verschil in kosten bij Simpel zo berekend dat ze voor die maand uitgingen van 0 euro naar de 15,- euro van het plafond, dus 15,- kosten voor verbruik buiten de bundel.
Ik vraag me af of dat wel mag. Puber dacht dat er door het Plafond geen hoge extra kosten zouden komen. Ik had het dan nog redelijk gevonden als ze van Simpel zouden rekenen met de 11,- euro als maandbundel, en dan 4,- euro extra gerekend zouden hebben. Ik heb al contact opgenomen met de klantenservice, maar kreeg geen positief antwoord.
Reactie klantenservice Simpel:
"Bedankt voor je bericht! Door de verlenging was de eerste maand gratis. Dit brengt de abonnementskosten op €0, doordat het plafond op €15 stond, konden er dus voor 15 euro aan extra kosten gemaakt worden. Omdat wij wel notificaties gegeven hebben over het verbruik en de extra kosten die gemaakt werden, kan ik de kosten niet vergoeden."