reis- en annuleringsverzekering via Europ assistance
Geplaatst: 07 mar 2020 15:57
Wij hebben onze vakantie naar Portugal wegens medische redenen moeten annuleren.
De terugreis vanuit Faro naar Eindhoven was geboekt bij Ryan Air. Zodra bekend was dat we niet op vakantie konden gaan, hebben we dit gemeld bij Ryan Air. Tot 3 keer toe vroegen ze om meer details van de annulering, waarbij een medische verklaring werd gevraagd. Toen die verklaring geleverd werd, was dit niet voldoende en wilden ze een ICD-10 NL CODE. Deze is eveneens aangeleverd.
Toen alle informatie blijkbaar voldoende was, werd doodleuk gemeld dat Ryan Air geen vergoeding gaf voor annulering van een vlucht, ook niet met een medische verklaring. We moesten dit verhalen op een eventueel afgesloten reis-/annuleringsverzekering.
Waarom dan al die aanvullende vragen naar medische verklaringen? Hier kwam geen antwoord op.
We hadden een reis-/annuleringsverzekering bij de boeking van de vlucht, op de site van Ryan Air bij Europa Assistance afgesloten, dus alles is naar hen opgestuurd, incl. de medische verklaring, voorzien van de ICD-10 NL CODE.
Tot op heden is er geen reactie gekomen van Europa Assistance. Ook niet nadat ik een herinneringsmail heb gestuurd. Geen ontvangstbevestiging, helemaal niets.
Nu lees ik reviews van andere klanten en ik houd mijn hart vast: 95% van de reviews geeft aan het een zeer slechte maatschappij te vinden.
Mijn vragen op dit moment: Mag dit zomaar? Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kunnen we nu nog doen?
Met vriendelijke groet,
AT Jorna-Bijlsma
De terugreis vanuit Faro naar Eindhoven was geboekt bij Ryan Air. Zodra bekend was dat we niet op vakantie konden gaan, hebben we dit gemeld bij Ryan Air. Tot 3 keer toe vroegen ze om meer details van de annulering, waarbij een medische verklaring werd gevraagd. Toen die verklaring geleverd werd, was dit niet voldoende en wilden ze een ICD-10 NL CODE. Deze is eveneens aangeleverd.
Toen alle informatie blijkbaar voldoende was, werd doodleuk gemeld dat Ryan Air geen vergoeding gaf voor annulering van een vlucht, ook niet met een medische verklaring. We moesten dit verhalen op een eventueel afgesloten reis-/annuleringsverzekering.
Waarom dan al die aanvullende vragen naar medische verklaringen? Hier kwam geen antwoord op.
We hadden een reis-/annuleringsverzekering bij de boeking van de vlucht, op de site van Ryan Air bij Europa Assistance afgesloten, dus alles is naar hen opgestuurd, incl. de medische verklaring, voorzien van de ICD-10 NL CODE.
Tot op heden is er geen reactie gekomen van Europa Assistance. Ook niet nadat ik een herinneringsmail heb gestuurd. Geen ontvangstbevestiging, helemaal niets.
Nu lees ik reviews van andere klanten en ik houd mijn hart vast: 95% van de reviews geeft aan het een zeer slechte maatschappij te vinden.
Mijn vragen op dit moment: Mag dit zomaar? Hebben jullie hier ervaringen mee? En wat kunnen we nu nog doen?
Met vriendelijke groet,
AT Jorna-Bijlsma