Pagina 1 van 1

ADSL

Geplaatst: 01 aug 2004 12:20
door lukasblankers
:twisted:
Had op mijn oude woonadres adsl via plamet internet.
In april 2002 kregen wij de sleutel van ons nieuwe huis in Zaandam.
De pc kreeg een crasch en heb ik toen afgeloten en ontkoppelt om dat ik op dat moment bezig was met de verbouwing.
Had het plan om in juni 2002 definitief over te gaan, maar zoals dat gaat met huizen die niet nieuw zijn, kwamen er bij de verbouwing allerlei gebreken naar buiten die vertraging opleverden.
Afijn 10 augustus 2002 waren wij definitief verhuisd, maar moest er nog wel van alles gebeuren. De pc stond nog 5 maanden ingepakt en in maart 2003 had ik een nieuwe pc aangeschaft via Dell.
De adsl aangesloten, maar geen verbinding fout 680, geen kiestoon.
Via de PC op mijn werk, contact gezocht met profider en KPN.
Bleek geblokkeerd te zijn bij profider, wist hier niets van, ze hadden een paar keer niet de incasso kunnen uitvoeren, maar ik was hier ook niet van op de hoogte gesteld. Dat was gebeurd toen wij nog officieeel in Amsterdam woonden. maar goed betaald. Daarna nog steeds geen ADSL, de KPN gaf aan dat de ADSL geactiveeerd was met ons nieuwe telefoonnummer. De Profider vertelde hetzelfde en beiden verwezen ze naar de ander.
Hele middagen met de diverse helpdesken aan de telefoon gehangen om de fout op te sporen.
In maart dit jaar kreeg ik van de helpdesk KPN te horen dat het aan mijn modem lag.
Dus via vrienden andere modems, nieuwe bekabeling gelegd, nieuwe stekkertjes, maar nog steeds geen kiestoon.
Heb via het net wel toegang maar dat gaat met telefoontikken.
Begin juli dit jaar heb ik de KPN eindelijk zover gekregen dat zij een storingsmonteur het lieten gaan uitzoeken en deze heeft in de centrale van Amsterdam de fout van de KPN hersteld, ik heb sink dat betekend dat beide lampjes op de modem groen gaan branden.
En dan denk eindelijk surfen nee fout dus nu wordt mij de toegang geweigerd.
Heb online naar de status van mijn abonnement gekeken, geen schulden, abonnment loopt door tot 1 mei 2005, krijg zelfs 194 euro terug.
Heb hierover uiteraard al met de profider en KPN gecommuniceerd, maar nu een maand later nog steeds geen ADSL.
Woon hier nu 2 jaar en betaal 2 jaar abonnementskosten, maar kan nog steeds geen gebruik maken van ADSL.
Ben zo onderhand super gefrustreerd, want het lukt niet en blijf extra kosten maken, om te kunnen communiceren net Planet en KPN.
Wat kan ik nog doen.

Met vriendelijk groet,

Lukas Blankers

Re: ADSL

Geplaatst: 01 aug 2004 20:59
door Inter
Allemaal een leuk verhaal maar als je zoveel problemen hebt dan ga je toch niet nog een jaar met dezelfde provider (geen profider) door .

Re: ADSL

Geplaatst: 02 aug 2004 01:08
door BjcK
Planet opzeggen per direct lijkt mij. Voor de zekerheid ook even aangetekend versturen.

Zo even uit mijn hoofd verlengen ze een jaarcontract automatisch met 1 jaar als je niet optijd opzegt. Als dat het geval is (gezien de officiele start datum) zal je toch aan de slag moeten om het werkend te krijgen samen met hun.

Eigenlijk is het jammer dat direct na oplevering deze problemen niet bovenwater en op tafel zijn gekomen. Had een hoop gezeur nu achter gescheeld.

Maar hoe kan die monteur dan weggegaan zijn zonder het werkend af te leveren? Of was 'zijn deel' van de werkzaamheden gedaan ofzo?

Re: ADSL

Geplaatst: 09 aug 2004 01:11
door kpn medewerker
De usb modem zijn zo slecht, dat we die niet meer leveren. Heel simpel, just go to a primafoon, koop de speedtouch 510 en ik zorg dat je online komt, beloofd! :D