Pagina 1 van 2
Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 18 mar 2020 11:41
door Frison
Coronavirus en Landal
Bij Landal denken ze toch anders over klantvriendelijkheid.
Annuleren mag niet, overboeken naar hetzelfde park in 2020 met verplichte bijbetaling wel, maar de kosten liggen in okt/nov veel hoger dan nu.
Telefonische bereikbaarheid is echt om te huilen. Je wordt verwezen naar de website maar daar staat dat je voor een vertrek in maart moet bellen!?
Via Facebook heel even contact gehad, maar ook daar komt niets uit. Geen vervolg na opgave van reserveringsnummer.
Landal, het zou netjes zijn als je tijdens bellen eerst om vertrekdatum vraagt, dan komt alleen deze categorie er doorheen.
Verder zou het netjes zijn om de reservering 100% te annuleren, en geld terug storten, dan kunnen we later opnieuw een keuze maken bij Landal, want dat heeft onze voorkeur.
WIJ WILLEN ANNULEREN WANT ALLE FACILITEITEN ZIJN GESLOTEN en in heel Nederland is geen restaurant open, dus wat moet je dan in een vakantiepark doen? Museumbezoek, restaurant, cafe, theater, casino, enz.? Vergeet het maar, alles gesloten.
Kortom Landal los dit netjes op, dan kunnen wij een tevreden klant blijven.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 18 mar 2020 18:11
door NeoDutchio
Heel Nederland is aan het bellen geslagen en dankzij Corona heeft elk bedrijf bezettingsproblemen. Het park is gewoon open, dus daar is geen reden voor om te annuleren. Dat omboeken mogelijk is is zeer netjes te noemen. En ja, natuurlijk moet u bijbetalen als het later in het jaar duurder is.
Op een vakantiepark zijn geen musea, theater of casino, dus het park is ook niet verantwoordelijk voor de sluiting van derden. Dit staat geheel los van de boeking.
100% kosteloos annuleren gaat niet lukken. Tenzij er een complete lockdown komt en vakanties, Zoals in Duitsland, verboden worden. Als de vakantie precies in die periode valt, dan hebt u recht op 100% restitutie.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 18 mar 2020 18:20
door riddert
Frison schreef: ↑18 mar 2020 11:41
Coronavirus en Landal
WIJ WILLEN ANNULEREN WANT ALLE FACILITEITEN ZIJN GESLOTEN en in heel Nederland is geen restaurant open, dus wat moet je dan in een vakantiepark doen?
Ehh, wat je zou kunnen doen;
Eindelijk eens beginnen aan het boek waar je al tijden niet aan toekomt.
Neem een bordspel mee, kook je eigen maaltijden. Neem eens de tijd om uw partner eens goed te verwennen.
Kortom doe wat er mogelijk is en geniet van je uitstapje.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 18 mar 2020 18:53
door Jenny-rt
Wij hadden bij Centre Parcs geboekt voor 27 Maart maar kregen een mail dat ze gaan sluiten en dat we een voucher krijgen voor een andere datum dus dat is prima
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 10:00
door Frison
NeoDutchio schreef: ↑18 mar 2020 18:11
Heel Nederland is aan het bellen geslagen en dankzij Corona heeft elk bedrijf bezettingsproblemen. Het park is gewoon open, dus daar is geen reden voor om te annuleren. Dat omboeken mogelijk is is zeer netjes te noemen. En ja, natuurlijk moet u bijbetalen als het later in het jaar duurder is.
Op een vakantiepark zijn geen musea, theater of casino, dus het park is ook niet verantwoordelijk voor de sluiting van derden. Dit staat geheel los van de boeking.
100% kosteloos annuleren gaat niet lukken. Tenzij er een complete lockdown komt en vakanties, Zoals in Duitsland, verboden worden. Als de vakantie precies in die periode valt, dan hebt u recht op 100% restitutie.
Ja, leuk, maar als je een nieuwe auto besteld, en er wordt doodleuk gezegd dat die niet leverbaar is, ga je dan ook akkoord met een latere levering, ander model en kleur en een veel hogere prijs? Niet dus.
Maar goed, voorlopig maar om laten zetten naar eind november tegen een fors hoger bedrag. Definitief annuleren kan altijd nog want nu zijn we ook ons geld kwijt.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 10:23
door NeoDutchio
Frison schreef: ↑19 mar 2020 10:00
NeoDutchio schreef: ↑18 mar 2020 18:11
Heel Nederland is aan het bellen geslagen en dankzij Corona heeft elk bedrijf bezettingsproblemen. Het park is gewoon open, dus daar is geen reden voor om te annuleren. Dat omboeken mogelijk is is zeer netjes te noemen. En ja, natuurlijk moet u bijbetalen als het later in het jaar duurder is.
Op een vakantiepark zijn geen musea, theater of casino, dus het park is ook niet verantwoordelijk voor de sluiting van derden. Dit staat geheel los van de boeking.
100% kosteloos annuleren gaat niet lukken. Tenzij er een complete lockdown komt en vakanties, Zoals in Duitsland, verboden worden. Als de vakantie precies in die periode valt, dan hebt u recht op 100% restitutie.
Ja, leuk, maar als je een nieuwe auto besteld, en er wordt doodleuk gezegd dat die niet leverbaar is, ga je dan ook akkoord met een latere levering, ander model en kleur en een veel hogere prijs? Niet dus.
Maar goed, voorlopig maar om laten zetten naar eind november tegen een fors hoger bedrag. Definitief annuleren kan altijd nog want nu zijn we ook ons geld kwijt.
Uw vergelijk gaat niet op. Het park is gewoon open en u kunt gewoon het huisje in.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 10:28
door Komkommertijd
Elke aanbieder van Vakanties zit nu met ziek personeel en van een half jaar boeken nu binnen 1 week wil vrijwel iedereen annuleren....
Dat in half jaar opgebouwde in weekje afhandelen lukte nooit.
Ook bellen ze vaak op dezelfde tijden... en U staat nu in de Landal Greenparcks File, alleen de Autowegen zijn File vrij!
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 10:30
door Nijogeth
U had beter kunnen vergelijken met een kopen van een oldtimer om op zondagen leuke ritjes te maken, waarna ineens de regering de autoloze zondagen weer in gaat voeren. De auto is alsnog bruikbaar, maar niet voor uw doel.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 14:21
door Frison
NeoDutchio schreef: ↑19 mar 2020 10:23
Frison schreef: ↑19 mar 2020 10:00
NeoDutchio schreef: ↑18 mar 2020 18:11
Heel Nederland is aan het bellen geslagen en dankzij Corona heeft elk bedrijf bezettingsproblemen. Het park is gewoon open, dus daar is geen reden voor om te annuleren. Dat omboeken mogelijk is is zeer netjes te noemen. En ja, natuurlijk moet u bijbetalen als het later in het jaar duurder is.
Op een vakantiepark zijn geen musea, theater of casino, dus het park is ook niet verantwoordelijk voor de sluiting van derden. Dit staat geheel los van de boeking.
100% kosteloos annuleren gaat niet lukken. Tenzij er een complete lockdown komt en vakanties, Zoals in Duitsland, verboden worden. Als de vakantie precies in die periode valt, dan hebt u recht op 100% restitutie.
Ja, leuk, maar als je een nieuwe auto besteld, en er wordt doodleuk gezegd dat die niet leverbaar is, ga je dan ook akkoord met een latere levering, ander model en kleur en een veel hogere prijs? Niet dus.
Maar goed, voorlopig maar om laten zetten naar eind november tegen een fors hoger bedrag. Definitief annuleren kan altijd nog want nu zijn we ook ons geld kwijt.
Uw vergelijk gaat niet op. Het park is gewoon open en u kunt gewoon het huisje in.
Dat is natuurlijk onzin. Waarom ga je op vakantie? Om activiteiten te ondernemen die je normaal niet doet. Als dan blijkt dat alle faciliteiten in en rond het park gesloten zijn, wat heeft het dan nog voor zin om in een vakantiehuisje te kruipen?
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 14:23
door Moneyman
Frison schreef: ↑19 mar 2020 14:21
Dat is natuurlijk onzin. Waarom ga je op vakantie? Om activiteiten te ondernemen die je normaal niet doet. Als dan blijkt dat alle faciliteiten in en rond het park gesloten zijn, wat heeft het dan nog voor zin om in een vakantiehuisje te kruipen?
In dit geval: om ándere dingen te doen dan je normaal zou doen. Feit is, of je het nu leuk vindt of niet, dat Landal zijn afpsraken gewoon nakomt en dat ook van jou verlangt. Als jij geen annuleringsverzekering hebt (als die dit uberhaupt al zou dekken), is de keuze aan jou.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 19 mar 2020 14:28
door BL2
Landal parken liggen veelal in een prachtige omgeving, ga lekker wandelen, koop na afloop lekker blik erwtensoep en eet dat bij de open haard op.
Vele kunnen helemaal niet op vakantie, om NL draaiende te houden !
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 13:20
door besseldekker
"en er wordt doodleuk gezegd dat die niet leverbaar is": Wie heeft gezegd dat er iets niet leverbaar is? Landal? Leveren ze hun accommodatie niet?
Ik begrijp dat TS er zelf van af wil. Dit en andere fora staan momenteel bol van de klachten door mensen die eenzijdig van hun afspraak af willen, en daarvoor gecompenseerd willen worden. Mij lijkt dat onredelijk. Zeker, er zit een element van pech in, maar moet alle pech automatisch bij de wederpartij worden gelegd?
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 13:52
door tjoeka
Ik wil even hier op inhaken; ze worden gek gebeld en gechat. Ze kunnen ook maar 1 iemand tegelijk te woord staan, want gek he, het zijn ook mensen net als jij en ik. En nee ik werk daar niet. Het park is geopend, alleen de restaurants niet en dan zijn toch heel coulant vind ik dat je als je dat niet wilt kunt omboeken en wel als die nieuwe boeking duurder is het verschil bij moet betalen. En kijk eens verder, niet heel oktober is zoveel duurder en ga anders in november.
Dit is overmacht, denk ook eens aan anderen en wees niet egoïstisch. Sorry, dit schoot me echt even in het verkeerde keelgat.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 13:58
door berndv
Op zich snap ik het wel. Je boekt inderdaad een accomodatie, die accomodatie bevindt zich op een park dat bepaalde faciliteiten biedt. Natuurlijk neem je dat zeker in je overweging mee bij het boeken van je accomodatie. Voor de boeker kan dat zeker een groot verschil maken. Ik houd bij het boeken van een vakantie ook rekening met speelmogelijkheden voor mijn 3 kinderen. Maar ook mijn eigen hobby, hengelsport, wordt ook meegenomen in de keuze. Deze zaken bij elkaar zijn voor mij de vakantie, maar contractueel wordt het vertier niet vastgelegd, het enige wat daar contractueel wordt vastgelegd is de accomodatie, meer niet.
Daarnaast vind ik wel dat ze enige coulance mogen bieden. Als bij een park met binnenbad bijvoorbeeld het binnenbad gesloten is voor onderhoud, wordt dit bij de boeking vaak vermeld en is de prijs hierop ook aangepast. Er zijn immers minder faciliteiten op het park. Zelfde geldt ook voor het voor- en naseizoen, behalve dat de vraag minder waardoor de prijzen lager zijn, wordt het aanbod aan faciliteiten vaak ook teruggebracht, restaurants zijn beperkter open, er is geen animatie of minder, zwembaden hebben andere openingstijden. Maar daar is de prijs dan ook naar. Nu krijg je een park met minder faciliteiten, maar wel voor het volle pond, en wil je verplaatsen? Betaal je opeens gigantisch veel bij, meer dan wat diezelfde accomodatie een maand geleden voor diezelfde periode kostte. Want ja, de vraag is opeens voor hoger. Dus zij mogen de prijs voor een gewilde periode opeens wel omhoog gooien, omdat de vouchers maar beperkt geldig zijn, zullen de mensen wel ergens in die periode gaan boeken, dus hogere prijzen betekent alsnog meer omzet. Maar mensen ook maar enigszins tegemoet komen omdat het park nu minder faciliteiten biedt dan eerder aangeboden (dus niet overeengekomen) vinden ze opeens wel heel gek.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 15:49
door WZZ
Berndv: keurig samengevat wat voor veel mensen een probleem is. Veel mensen hebben echt wel begrip voor de problemen van de reisindustrie, maar verwachten ook dat het nadeel niet eenzijdig blij de klant wordt neergelegd. En dat dreigt nu met de veelgenoemde voucher wel te gebeuren, omdat deze voucher slechts een geldigheid van 1 jaar heeft. Dus de voucher die vandaag wordt afgegeven voor een vervallen verblijf in mei 2020 is TOT 20 maart 2021 geldig. Veel mensen die daar dus niets aan hebben, cq flink moeten bijbetalen voor een nieuw verblijf. Om die reden zijn mensen niet tevreden en vragen zij vergoeding op basis van wettelijke rechten. De reisorganisaties zijn daar zelf debet aan door de korte geldigheidstermijn van de voucher.
Belangrijk punt is dus: WAAROM HEBBEN DE VOUCHERS GEEN LANGERE GELDIGHEIDSDUUR DAN 1 JAAR?
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 15:57
door Moneyman
WZZ schreef: ↑20 mar 2020 15:49
... omdat deze voucher slechts een geldigheid van 1 jaar heeft.
Erger nog: het is
maximaal een jaar...
https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-cor ... omboeking/
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 16:01
door berndv
WZZ schreef: ↑20 mar 2020 15:49
Belangrijk punt is dus: WAAROM HEBBEN DE VOUCHERS GEEN LANGERE GELDIGHEIDSDUUR DAN 1 JAAR?
Naar mijn mening zijn er meerdere punten uit te halen. De geldigheid is daar 1 van, maar ook de plotselinge stijging in gelijkwaardige vakantieweken. Kijk, dat je in de bouwvak meer betaalt dan eind maart is logisch en daar zal ook niemand over vallen. Waar men wel over valt is de gigantische stijging van vakantieweken in het najaar, buiten de schoolvakanties om. Ook het gebrek aan mogelijkheden om mee te denken of tegemoet te komen aan klanten die wel willen komen, maar vragen om compensatie voor de gesloten faciliteiten. Zoals ik al aangaf, contractueel gezien boek je die faciliteiten niet, dus juridisch heb je inderdaad geen poot om op te staan, want je boekt een accommodatie, maar die accommodatie wordt vaak wel gekozen vanwege de aanwezige faciliteiten. In wees eerlijk, in de prijs van de accomodatie, is echt wel de prijs van de beschikbare faciliteiten meegerekend. Een centerparcs zonder aquamundo is vaak goedkoper dan een centerparcs met aquamundo bij een gelijke klasse van accomodatie.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 16:54
door jhogaarts
Het park mag dan open zijn maar het restaurant is gesloten.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 16:58
door berndv
jhogaarts schreef: ↑20 mar 2020 16:54
Het park mag dan open zijn maar het restaurant is gesloten.
klopt, en zoals ik al aangaf zal een restaurant of zwembad wel bepalend zijn in de keuze voor een park en zullen de aanwezige faciliteiten medebepalend zijn voor de prijs van de accommodatie, u boekt geen restaurant, u boekt een accommodatie, en daar kunt u gebruik van maken.
Re: Slechte afhandeling en bereikbaarheid van Landal Greenparks
Geplaatst: 20 mar 2020 17:04
door alfatrion
Moneyman schreef: ↑19 mar 2020 14:23
Frison schreef: ↑19 mar 2020 14:21
Dat is natuurlijk onzin. Waarom ga je op vakantie? Om activiteiten te ondernemen die je normaal niet doet. Als dan blijkt dat alle faciliteiten in en rond het park gesloten zijn, wat heeft het dan nog voor zin om in een vakantiehuisje te kruipen?
In dit geval: om ándere dingen te doen dan je normaal zou doen. Feit is, of je het nu leuk vindt of niet, dat Landal zijn afpsraken gewoon nakomt en dat ook van jou verlangt.
Oneens. Bij dit soort parkeren zijn er faciliteiten zoals een restaurant, zwembad, sauna's en dergelijke. Deze zijn nu dicht en dat is een tekortkoming, maar niet die 100% annulering rechtvaardigt.