Gate1 e-mail over wijzigen/annuleren vlucht
Geplaatst: 19 mar 2020 09:16
Gisteren kregen wij van gate1 de volgende e-mail.
Wij weten nu niet zo goed voor welke keuze we moeten gaan. Het liefste zouden we uiteindelijk ons geld terugkrijgen, maar dat is waarschijnlijk lastig en een voucher zou daarom een reële optie zijn.
We zouden vliegen van 1 t/m 8 april naar Montreal, Canada met Aircanada op de heenweg en Brussels airlines op de terugweg.
Wij weten nu niet zo goed voor welke keuze we moeten gaan. Het liefste zouden we uiteindelijk ons geld terugkrijgen, maar dat is waarschijnlijk lastig en een voucher zou daarom een reële optie zijn.
We zouden vliegen van 1 t/m 8 april naar Montreal, Canada met Aircanada op de heenweg en Brussels airlines op de terugweg.
Beste,
Je ontvangt deze email omdat je een reis hebt geboekt naar/via een land, waarvoor mogelijk momenteel een reisbeperking geldt, in verband met het Coronavirus.
Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen, hebben we de hieronder gevraagde informatie van je nodig. Let op: je dient te allen tijde binnen 24 uur via onderstaande buttons een keuze te maken (of per direct, indien je vlucht eerder vertrekt). Bevestig je niets binnen deze tijd? Dan onderneemt Gate1.nl geen actie, waardoor je het risico loopt de volledige waarde van je ticket te verliezen. Eerdere e-mails die je aan ons hebt verstuurd over je boeking worden niet meer in behandeling genomen.
Veel luchtvaartmaatschappijen bieden momenteel versoepelde voorwaarden voor wijzigen en/of annuleren aan, zodat je op een later tijdstip alsnog gebruik kunt maken van de waarde van je ticket*. Check op de website van de luchtvaartmaatschappij welke voorwaarden de luchtvaartmaatschappij hanteert. Wij kunnen je momenteel helaas niet adviseren.
We doen ons best om alle aanvragen van onze klanten zo goed mogelijk te verwerken. Gezien de enorme drukte in deze uitzonderlijke situatie, is het niet mogelijk over deze e-mail te communiceren. We bieden onze excuses aan voor het ongemak.
Maak hieronder een keuze uit een van de volgende opties. Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het maken van de keuze die van toepassing is op jouw boeking. Controleer hiervoor de website van de luchtvaartmaatschappij.
Let op: nadat je hieronder een keuze hebt geselecteerd, kom je op een webpagina waar je deze keuze definitief dient te bevestigen.
1. Ik wil niets wijzigen
Ik bevestig dat ik kan en mag reizen en wens mijn huidige boeking te behouden. Let op: het kan nog steeds voorkomen dat de luchtvaartmaatschappij je vluchten wijzigt of annuleert. Houd daarom onze e-mails in de gaten en bekijk de actuele vluchtstatus op de website van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt. Kies ook voor deze optie indien je je vluchten al rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij hebt gewijzigd.
2. Ik wil wijzigen
Ik kan vanwege reisbeperkingen momenteel geen gebruik maken van mijn boeking. Indien mogelijk, wil ik mijn bestaande boeking wijzigen naar een latere datum. Bij veel maatschappijen is het mogelijk de waarde van je bestaande ticket(s)* in je boeking te behouden en voor een latere datum te gebruiken. Kijk hiervoor op de website van de airline. De wijzigingsprocedure sturen wij in een aparte e-mail, nadat je deze keuze hebt geselecteerd. Houd er rekening mee dat hier kosten aan verbonden zijn.
3. Ik wil annuleren
Ik wil geen gebruik maken van mijn boeking en wens deze te annuleren. Gate1.nl zal een restitutie aanvragen voor de onderdelen die volgens de voorwaarden van het ticket restitueerbaar zijn. Houd er rekening mee dat tickets vaak niet restitueerbaar zijn, met uitzondering van de (luchthaven-)belastingen*.