Pagina 1 van 1

Niet afmelden ongewenste mail

Geplaatst: 20 mar 2020 08:37
door Fleur71
Inzake het Coronavirus ontving ik een servicemail van Beter Horen.
(Oóit een onlineafspraak willen maken voor een gehoortest; sindsdien
opgenomen in het klantenbestand).
Ik zocht naar 'afmelden' en toen las ik tot mijn verbazing dat er juist géén
mogelijkheid bestaat om me voor de servicemails af te melden. De reden?

Beter Horen heeft de plicht om mij te informeren.

Mijn vraag is: kan Beter Horen je op deze wijze verplichten mail te ontvangen?

Ja, natuurlijk kan (en ga) ik hier achteraan en zelf BH blokkeren; is niet de issue.
De vraag is of deze manier van handelen is toegestaan.
En ja, wellicht zal ik wel ergens AV akkoord hebben gegeven. Maar je moet er
je ook voor kunnen afmelden. Dat zoiets geblokkeerd wordt, vind ik bijzonder.

Re: Niet afmelden ongewenste mail

Geplaatst: 20 mar 2020 08:51
door taxikemperman
Gebeld met BH
Je kan je telefonisch afmelden
Uitgelegd dat dit niet volgens de wet is.
Ze zullen dit intern gaan bespreken

Re: Niet afmelden ongewenste mail

Geplaatst: 20 mar 2020 09:53
door juliomariner
Nee natuurlijk mag dit niet op deze manier. Ze zijn hiermee in overtreding. Afmelden moet volgens mij altijd via een link in de mail kunnen. Bellen moet niet nodig zijn.

Re: Niet afmelden ongewenste mail

Geplaatst: 20 mar 2020 10:01
door Komkommertijd
Iemand die met gehoor probleem gedwongen word om te bellen?

Dacht dat juist online afmelden beter was voor deze doelgroep.
Nu word het spambox en nutteloze zooi.
Ook is jarenlang Spam sturen een reden om juist nooit daar te kopen.

Re: Niet afmelden ongewenste mail

Geplaatst: 20 mar 2020 10:22
door alfatrion
Vanuit de telecomwetgeving klopt dit, maar ze vergeten de AVG.