LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 12:31
Dankzij Corona moet iedereen zaken iets minder juridisch oplossen. We zitten nu eenmaal in een uitzonderingssituatie en daardoor moet je wel eens iets anders doen dan normaal. Net zo goed dat betalingen doorlopen voor overeenkomsten die tijdelijk niet nagekomen mogen worden. Juist door je nu juridisch op te stellen zal achteraf meer problemen gaan opleveren.
Ik vind deze reactie misplaatst. Er moet helemaal niets. Consumenten komen net zo goed in zwaar weer. Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken. Daarnaast zullen we ook nog topics gaan krijgen van mensen die geld hebben betaald aan bedrijven die desondanks toch failliet zijn gegaan. We mogen allemaal voor onszelf bedenken hoe we met deze situatie willen omgaan.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... huldengolf

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
20 mar 2020 12:44
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 12:31
Dankzij Corona moet iedereen zaken iets minder juridisch oplossen. We zitten nu eenmaal in een uitzonderingssituatie en daardoor moet je wel eens iets anders doen dan normaal. Net zo goed dat betalingen doorlopen voor overeenkomsten die tijdelijk niet nagekomen mogen worden. Juist door je nu juridisch op te stellen zal achteraf meer problemen gaan opleveren.
Ik vind deze reactie misplaatst. Er moet helemaal niets. Consumenten komen net zo goed in zwaar weer. Je kan niet in de portemonnee van een ander kijken. Daarnaast zullen we ook nog topics gaan krijgen van mensen die geld hebben betaald aan bedrijven die desondanks toch failliet zijn gegaan. We mogen allemaal voor onszelf bedenken hoe we met deze situatie willen omgaan.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... huldengolf
U mag uw mening hebben. Als iedereen nu op zijn strepen gaat staan wordt het leed alleen maar groter. En natuurlijk moeten wij wel enkele dingen. Namelijk accepteren dat heel de wereld in een uitzonderlijke situatie zit. Een situatie waar niet meteen op elke uitdaging een antwoord is. Een situatie waarin ook geen einddatum is.

Mijn reactie was een reactie op manjh met de vraag of TUI niet in zijn recht zou staan. Als je je als klant nu lastig gaat opstellen en niet gaat betalen, dan blijf je inderdaad in gebreke. In overleg, dankzij uw tip, kan je dus aangeven dat je met de betaling wil wachten tot er meer bekend is. Op zich hoeft dat niet eens. Want als de reis doorgaat moet je betalen en als de reis geannuleerd wordt, omdat de kans zeer groot is dat het langer gaat duren, dan wordt er geannuleerd.
Als je elke overeenkomst nu juridisch ten lijf gaat is dat verspilde moeite. Niemand weet wat er na 6 april gaat gebeuren. Dan ben je nu aan het vechten om onder betalingen uit te komen, blijkt er naderhand toch een coulanceregeling, geld terug regeling, oplossing of wat dan ook te komen. Of blijkt de sportschool (als voorbeeld) langer dicht te moeten, ben je alleen maar aan het ruziën over die 3 weken.

Om die reden dus moeten zaken NU iets minder juridisch opgelost gaan worden. Even afwachten tot er meer duidelijk is. Tot die tijd gewoon doen wat je altijd doet. Ook naderhand kan je gewoon een zaak beginnen als dat nog nodig blijkt. Je nu boos of druk maken om zaken heeft geen enkele zin.

lipsi003
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2020 14:59

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door lipsi003 »

Het is allemaal niet redelijk. Dat er wat betaald word oké. Maar nu zijn de omstandigheden toch anders.
Ik ga in Juni op vakantie. Heb een camper gehuurd bij CAMPTOO .
Dan werkt het volgens onderstaande regels.
De boekingskosten worden in geen geval terugbetaald. De annuleringskosten zijn op basis van een percentage van de huursom. Dit kan via de volgende tabel berekend worden:

Datum van annulering Percentage van de huursom
meer dan 8 weken voor vertrek 15%
8 weken voor vertrek tot 4 weken voor vertrek 50%
4 weken voor vertrek tot 2 weken voor vertrek 75%
binnen 2 weken voor vertrek 100%

Ik ben genoodzaakt om gelijk te annuleren. Want ander betaal ik strak geld waar ik niets voor krijg.
Heb voor 15 dagen de camper. Wordt ongeveer €1800,00.
Ik heb geprobeerd om een regeling te treffen van 15%. Maar de verhuurder wil 50% Dat is ruim €800,00 die zo de prullenbak in gaan.
Ja daar sta je dan. Echt een trieste zaak.
Nu maar gelijk annuleren dan wordt het toch nog 15% €270,00.

Moneyman
Berichten: 30250
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 13:03
Om die reden dus moeten zaken NU iets minder juridisch opgelost gaan worden. Even afwachten tot er meer duidelijk is. Tot die tijd gewoon doen wat je altijd doet. Ook naderhand kan je gewoon een zaak beginnen als dat nog nodig blijkt. Je nu boos of druk maken om zaken heeft geen enkele zin.
Op hoofdlijnen ben ik het met je eens. Alleen het steeds door jou gebruikte woord "moeten" is te stellig. Dat is immers niets meer dan jouw mening, maar geen verplichting. Bovendien misken je hierbij dat er ook allerlei situaties zullen zijn waarbij je, als je wacht tot er meer duidelijkheid is, gewoon te laat bent. Hierin moet een ieder zijn eigen afwegingen maken. Een ander zaken dwingend voorschrijven vind ik misplaatst.

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 13:03
Als iedereen nu op zijn strepen gaat staan wordt het leed alleen maar groter.
Jouw wens dat consumenten hun rekeningen betalen zonder dat daar tegenover staat komt ook met leed, alleen ligt dat leed bij de consument.
'Ook mensen in loondienst raken in rode cijfers'
Ook waarschuwt Vliegenthart dat mensen in loondienst in de rode cijfers zullen raken. De bazooka van het kabinet probeert die klap weliswaar op te vangen, maar de cijfers liegen niet. Inmiddels is voor zo’n 10 procent van de bevolking arbeidstijdverkorting aangevraagd. Mensen die thuis komen te zitten krijgen met de nieuwe regeling nu 90 procent van hun loon door de staat betaald. Normaal is dat 70 procent.

“Toch zal de overige 10 procent niet bij iedereen worden aangevuld,” zegt de Nibud-directeur. “Zo’n terugval in inkomen is soms al een forse tik. We weten dat er nu al veel huishoudens zijn die iedere maand de eindjes aan elkaar knopen. Zeker als deze situatie langer duurt, zullen mensen ook zo in de betalingsproblemen komen.”

Als Jungmann naar de lange termijn kijkt, klinkt ze zorgelijk. “Als deze situatie nog maanden duurt, de oude regeling terugkeert en de werkgever niet aan kan vullen, dan zullen veel mensen al snel harde keuzes moeten maken.” Zo voorspelt ze.

https://www.bnnvara.nl/zembla/artikelen ... huldengolf
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 13:03
Mijn reactie was een reactie op manjh met de vraag of TUI niet in zijn recht zou staan. Als je je als klant nu lastig gaat opstellen en niet gaat betalen, dan blijf je inderdaad in gebreke. In overleg, dankzij uw tip, kan je dus aangeven dat je met de betaling wil wachten tot er meer bekend is.
Je begrijpt het duidelijk niet. TS kan opschorten. TS kan dan wachten met betaling en raakt niet in verzuim. Dat is niet een kwestie van overleg maar doen. TUI hoeft het hier niet mee eens te zijn en ook geen akkoord te geven.
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 13:03
Om die reden dus moeten zaken NU iets minder juridisch opgelost gaan worden.
Het is niet aan jou om dat te bepalen.

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
20 mar 2020 13:30
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 13:03
Om die reden dus moeten zaken NU iets minder juridisch opgelost gaan worden. Even afwachten tot er meer duidelijk is. Tot die tijd gewoon doen wat je altijd doet. Ook naderhand kan je gewoon een zaak beginnen als dat nog nodig blijkt. Je nu boos of druk maken om zaken heeft geen enkele zin.
Op hoofdlijnen ben ik het met je eens. Alleen het steeds door jou gebruikte woord "moeten" is te stellig. Dat is immers niets meer dan jouw mening, maar geen verplichting. Bovendien misken je hierbij dat er ook allerlei situaties zullen zijn waarbij je, als je wacht tot er meer duidelijkheid is, gewoon te laat bent. Hierin moet een ieder zijn eigen afwegingen maken. Een ander zaken dwingend voorschrijven vind ik misplaatst.
Het woord moeten gebruik ik bewust. Natuurlijk is het ieders eigen keuze om zijn of haar plan te trekken. Echter, als iedereen maar zijn zin gaat doen zal het een puinhoop worden. Er is aangegeven door de overheid dat er voor veel zaken een oplossing komt. Waarom zou je dan tegen het advies ingaan? Als voorbeeld de kinderopvang. De overheid geeft aan dat de ouders gecompenseerd gaan worden. Dan moet je nu dus geen tijd gaan verspillen van anderen door toch onder de kosten uit te komen. Als je het te vrijblijvend houdt krijg je extreme situaties zoals nu al gebeurd. Vakanties te vroeg zelf geannuleerd, hamsteren in supermarkten en zelfs vrachtwagens kunnen op sommige plekken zonder beveiliging niet meer lossen. Men laat de keuze van het doen en laten bij de consument en die gaat doen wat hem het beste denkt te zijn. Nou ja denkt, het denkvermogen bij dergelijke mensen wordt gevoed door angst. Als je daar niet figuurlijk voor gaat staan kent dat geen einde.
En ja, er zijn mensen die in de problemen kunnen komen. Er is een groep die voorheen de eindjes maar net aan elkaar kon knopen. Dan kan door een inkomensverlies de situatie ontstaan dat het kritiek wordt. Die mensen kunnen gewoon een gesprek aangaan met bedrijven waar ze een overeenkomst mee hebben. En mocht van dat percentage dat hun hoofd niet boven water kan houden opnieuw een percentage zijn die tegen een dichte deur loopt, dan kan je alsnog aktie ondernemen. Maar dat moet je individueel aanpakken. Dus niet tegen iedereen zeggen dat ze moeten gaat storneren of juristen moeten inschakelen.
In alle andere omstandigheden is het advies: hou je hoofd koel. In de zomervakantie betaal je ook 3 weken door voor de sportschool of kinderopvang. Ook dan hebben veelal mensen een lager inkomen tov de werkende maanden.
Dus moeten, ja. En voor de mensen die tussen wal en schip dreigen te vallen, ga in overleg. Dan is er een hoop mogelijk.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door WZZ »

Ik zou er maar niet op rekenen dat de overheid grote reisorganisaties overeind houdt. De overheidsschulden zijn tegen die tijd al hoog genoeg. Nog maar een maand of 8 geleden stonden de overheidsfinanciën er beter voor, maar toch werd Thomas Cook niet overeind gehouden.

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 15:35
Het woord moeten gebruik ik bewust.
Houdt er rekening mee dat je aangesproken kan worden op basis van de onrechtmatige daad. Toegegeven, die kans is klein maar de impact kan groot zijn.

Dan nog een gewetensvraag: waar betaal je nu zelf voor terwijl er niet geleverd wordt vanwege Corona?
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 15:35
Als voorbeeld de kinderopvang. De overheid geeft aan dat de ouders gecompenseerd gaan worden.
En dat is een leugen. De overheid heeft aangegeven hier naar te zullen kijken maar dat ze geen garanties kon aanbieden.

NeoDutchio
Berichten: 12354
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
20 mar 2020 16:49
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 15:35
Het woord moeten gebruik ik bewust.
Houdt er rekening mee dat je aangesproken kan worden op basis van de onrechtmatige daad. Toegegeven, die kans is klein maar de impact kan groot zijn.
Wat is er onrechtmatig als ik anderen aangeef het hoofd koel moet houden, niet door angst geleid moet worden en gewoon kan doorgaan met wat ze altijd doen?
alfatrion schreef:
20 mar 2020 16:49
Dan nog een gewetensvraag: waar betaal je nu zelf voor terwijl er niet geleverd wordt vanwege Corona?
Ik kan nu ook niet bij de sportschool terecht. Jammer, maar helaas. Erger is het dat ook fysio in het gedrang is gekomen. Voor de sportschool wacht ik rustig af wat er gaat gebeuren. We weten nu waar we nu staan, als het langer dichtgaat ga ik er van uit dat er een andere oplossing gaat komen.
De fysio is natuurlijk erger. Geld is terug te verdienen, gezondheid is een stuk lastiger.
alfatrion schreef:
20 mar 2020 16:49
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 15:35
Als voorbeeld de kinderopvang. De overheid geeft aan dat de ouders gecompenseerd gaan worden.
En dat is een leugen. De overheid heeft aangegeven hier naar te zullen kijken maar dat ze geen garanties kon aanbieden.
De diverse brancheverenigingen en belangenvereniging in de kinderopvang heeft schriftelijk aangegeven dat de ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid binnenkort uitleg geeft hoe er gecompenseerd gaat worden.

Lady1234
Berichten: 27222
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die eigen bijdrage wordt dus terugbetaald. Is dat ook weer afgewikkeld.

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 17:23
Wat is er onrechtmatig als ik anderen aangeef het hoofd koel moet houden, niet door angst geleid moet worden en gewoon kan doorgaan met wat ze altijd doen?
Nee, dat je schrijft dat er moet worden doorbetaald is het geen wat een probleem zou kunnen worden. Je komt er overigens ook stuk zwakker uit dan wanneer je schrijft dat het wel mag en dat je vervolgens aangeeft waarom het verstandiger is om het niet te doen. Nu is het net alsof je niet in je eigen argumenten vertrouwd en daarom maar schrijf dat betalen verplicht is.
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 17:23
De diverse brancheverenigingen en belangenvereniging in de kinderopvang heeft schriftelijk aangegeven dat de ministerie van sociale zaken en werkgelegenheid binnenkort uitleg geeft hoe er gecompenseerd gaat worden.
Ik ben daar tegengekomen dat er naar gekeken zou worden en geen garanties werden gegeven.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door sylvesterb »

geengast schreef:
20 mar 2020 10:24
De allergrootste reisorganisatie ter wereld (TUI Duitsland) moet miljarden staatssteun krijgen om het nog een week vol te houden. Het is de grote vraag of dit gaat gebeuren.
Miljarden om het nog een week vol te houden? TUI draaide in 2018 1,222 miljard omzet, hoezo hebben ze dan miljarden nodig om nu rond te komen, waarom verspreid je dit soort onzin verhalen. Kan trouwens nergens op Google iets vinden van steun voor TUI op dit moment.

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 19:11
Als u nu gewoon een keuze maakt tussen mij negeren en op de 'vijanden' lijst laat staan en dus ook niet meer reageert op mij, of mij van de lijst afhaalt waardoor u wel gewoon kunt reageren.
Ik weet niet waar je het over hebt. Je staat niet op mijn vijanden lijst.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door tttlocke »

sylvesterb schreef:
20 mar 2020 19:11
[...]
Miljarden om het nog een week vol te houden? TUI draaide in 2018 1,222 miljard omzet, hoezo hebben ze dan miljarden nodig om nu rond te komen, waarom verspreid je dit soort onzin verhalen. Kan trouwens nergens op Google iets vinden van steun voor TUI op dit moment.
De omzet was bijna 20 miljard. Die 1,222 miljard is een winstcijfer.

Van travmagazine.nl:
Topman Fritz Joussen maakte de cijfers donderdagochtend in Londen bekend. De omzet groeide 6,3 procent naar 19,7 miljard euro. De winst voor belastingen (Ebita) lag 10,2 procent hoger en komt uit op 1,222 miljard euro.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door geengast »

Laten we het erop houden dat niet alles goud is wat blinkt.
https://www.manager-magazin.de/unterneh ... 05461.html

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door manjh »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 12:31
manjh schreef:
20 mar 2020 11:46
alfatrion schreef:
20 mar 2020 10:20
Je kan een brief schrijven waarin je aangeeft dat er een aannemelijke kans bestaat dat de reis niet kan doorgaan vanwege Corona en dat je daarom je betalingsverplichting opschort totdat je zekerheid hebt over het doorgaan van de reis.
Interessant. Hoe sterk sta je hier juridisch in? Tui stelt zich op het standpunt dat ik een verplichting ben aangegaan, en dus moet betalen. Te late betaling betekent (volgens hun voorwaarden) annuleren door mij...
Dankzij Corona moet iedereen zaken iets minder juridisch oplossen. We zitten nu eenmaal in een uitzonderingssituatie en daardoor moet je wel eens iets anders doen dan normaal. Net zo goed dat betalingen doorlopen voor overeenkomsten die tijdelijk niet nagekomen mogen worden. Juist door je nu juridisch op te stellen zal achteraf meer problemen gaan opleveren.
Eens, en vandaar ook dat ik coulance in beide richtingen verwacht. Van de klant wordt gevraagd dat hij de voucher accepteert, en niet vasthoudt aan het "geld terug", zoals in de wet staat. Andersom zou het de reisaanbieder (Tui) sieren als ze nu niet vasthouden aan het volstorten van de reissom, terwijl nu toch duidelijk is dat de reis helemaal niet gaat plaatsvinden.

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door manjh »

Kees2850 schreef:
21 mar 2020 08:17
manjh schreef:
20 mar 2020 11:46
Eens, en vandaar ook dat ik coulance in beide richtingen verwacht. Van de klant wordt gevraagd dat hij de voucher accepteert, en niet vasthoudt aan het "geld terug", zoals in de wet staat. Andersom zou het de reisaanbieder (Tui) sieren als ze nu niet vasthouden aan het volstorten van de reissom, terwijl nu toch duidelijk is dat de reis helemaal niet gaat plaatsvinden.
@manjh hoe heb je het nu zelf aangepakt? Tuifly heeft vliegstop aangekondigd tot 30 april. Maar jou reis gaat pas 11 mei. Dus zou nog steeds door kunnen gaan.

Ik ben dan wel benieuwd welke stappen jij hebt genomen en wat is de reactie van Tui?
[/quote]
Ik heb contact gezocht met de reiswinkel waar ik ook geboekt had. Ze kunnen niet meer doen dan de huidige regels uitleggen, die gaan over wat er gebeurt als Tui annuleert, en wat de kosten zijn als ik annuleer. Mijn verzoek is alleen om de betaling van de resterende reissom op te schorten, omdat de kans groot is dat mijn reis binnen afzienbare tijd geannuleerd zal worden door Tui, gezien de situatie in Spanje. De reiswinkel verwijst me naar Tui Nederland. Daar heb ik het verzoek neergelegd, maar nog geen reactie op ontvangen.
Het zal best druk zijn, maar ik heb nog maar een week de tijd voordat ik moet betalen; doe ik dat niet op tijd, dan geldt dat als annulering mijnerzijds en ben ik 30% van de reissom kwijt. Annuleer ik deze week nog zelf, dan kost het 15%.
Kortom, tijd is belangrijk nu...

alfatrion
Berichten: 21932
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou gewoon een brief sturen waarin je aangeeft dat je de betaling opschort vanwege het aannemelijke risico dat jouw reis doorgaat. Als je hierom vraagt dan heb je kans dat dit kan worden gezien dat je niet hebt opgeschort met het risico dat jij de gene bent die tekortgeschoten bent. Opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen.

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door manjh »

alfatrion schreef:
21 mar 2020 08:33
Ik zou gewoon een brief sturen waarin je aangeeft dat je de betaling opschort vanwege het aannemelijke risico dat jouw reis doorgaat. Als je hierom vraagt dan heb je kans dat dit kan worden gezien dat je niet hebt opgeschort met het risico dat jij de gene bent die tekortgeschoten bent. Opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen.
Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je zin niet.
Raad je aan om WÉL een brief te schrijven? Maar daarna zeg je dat ik dan de kans heb...enzovoort?
En "opschorting is iets waar je niet om hoeft te vragen"?

manjh
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 feb 2011 15:00

Re: Reis geboekt en aanbetaald, geen coulance

Ongelezen bericht door manjh »

Kees2850 schreef:
21 mar 2020 08:41
@manjh OK. Helder. En als je betaalt en zij gaan annuleren dan zou je alles terug moeten krijgen neem ik aan. Ik weet niet of het over veel geld gaat en of je dat kan opbrengen maar is ook een optie misschien?

Overigens elk reisbureau heeft een direct eigen contact met in dit geval Tui. Waarom kunnen zij jou niet helpen daarbij?
Als ik betaal, dan zijn er 2 mogelijkheden:
1. de reis gaat door, en ik zit in de na-weeen van de Spaanse lockdown. Lijkt me geen pretje.
2. de reis wordt geannuleerd door Tui, en ik krijg geen geld terug maar een voucher.
Als deze Corona problemen lang gaan duren zijn er straks heel veel mensen met een voucher, en wordt de kans steeds groter dat er klappen vallen in de reisbranche. Als Tui failliet gaat, dan garandeert de SGR de vouchers, maar kunnen zij dat aan als het zo enorm veel is?

Reisburo heeft me gezegd dat zij niets verder kunnen bieden dan dit. Ik betaal, en verval mogelijk in de voucher. Of ik annuleer, en ben dan 15% kwijt (is ongeveer de aanbetaling).
Betalen van zo'n bedrag (E. 1250) voelt een beetje vreemd, omdat de kans zeer groot is dat de reis toch niet doorgaat.

Gesloten