LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - op zoek naar genezing

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:05
@lowieze: zo'n vitamine c infuus is toch heel wat tienduizenden euro's goedkoper dan wekenlange kunstmatige beademing.
Maar er is nog helemaal niet bewezen dat die mensen juist door hoge doses genezen zijn, misschien waren ze toch wel genezen.
Bovendien kan het juist je lichaam beschadigen omdat het je nieren meer belast, het kan leiden tot darmklachten en diarree.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
27 mar 2020 10:12
ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:05
@lowieze: zo'n vitamine c infuus is toch heel wat tienduizenden euro's goedkoper dan wekenlange kunstmatige beademing.
Maar er is nog helemaal niet bewezen dat die mensen juist door hoge doses genezen zijn, misschien waren ze toch wel genezen.
Bovendien kan het juist je lichaam beschadigen omdat het je nieren meer belast, het kan leiden tot darmklachten en diarree.
Je wilt niet weten tot wat voor schade kunstmatige beademing kan leiden. In ieder geval tot heel wat meer schade dan darmklachten. Jarenlang medicijngebruik leidt ook o.a. tot nierschade.

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:20
Lowieze schreef:
27 mar 2020 10:12
ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:05
@lowieze: zo'n vitamine c infuus is toch heel wat tienduizenden euro's goedkoper dan wekenlange kunstmatige beademing.
Maar er is nog helemaal niet bewezen dat die mensen juist door hoge doses genezen zijn, misschien waren ze toch wel genezen.
Bovendien kan het juist je lichaam beschadigen omdat het je nieren meer belast, het kan leiden tot darmklachten en diarree.
Je wilt niet weten tot wat voor schade kunstmatige beademing kan leiden. In ieder geval tot heel wat meer schade dan darmklachten. Jarenlang medicijngebruik leidt ook o.a. tot nierschade.
U wilt toch niet beweren dat patiënten met hele ernstige virusklachten ineens zonder die beademing kunnen, omdat ze een infuus met hoge doses vitamine c krijgen?

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door marnix »

Mooi, kunstmatige beademing!

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@lowieze: nee, dat wil ik zeker niet beweren. Maar behalve kunstmatige beademing (laatste 'red'middel), kun je er ook voor kiezen alleen behandeld te willen worden met zuurstof, antibiotica, prednison, vitamine c infuus enz. Dat is als chronisch zieke in ieder geval mijn keuze. Over kunstmatige beademing zouden m.i. zeker ouderen en/of chronisch zieken serieus goed na 'moeten' denken.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

marnix schreef:
27 mar 2020 10:42
Mooi, kunstmatige beademing!
Ja, fantastisch!

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Revoked »

ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:46
marnix schreef:
27 mar 2020 10:42
Mooi, kunstmatige beademing!
Ja, fantastisch!
Volautomatisch een peukie doen. Alleen nog ff naar buiten zien te rollen...

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Radar »

OK dit topic is wel erg op het randje van consumentenzaken, zo niet erover. We kijken het heel even aan, maar als de discussie in onze ogen te veel uit de hand loopt dan zullen we het ook snel weer sluiten.

Vriendelijke groet,

Radar ^KL

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door sjohie »

ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:44
@lowieze: nee, dat wil ik zeker niet beweren. Maar behalve kunstmatige beademing (laatste 'red'middel), kun je er ook voor kiezen alleen behandeld te willen worden met zuurstof, antibiotica, prednison, vitamine c infuus enz. Dat is als chronisch zieke in ieder geval mijn keuze. Over kunstmatige beademing zouden m.i. zeker ouderen en/of chronisch zieken serieus goed na 'moeten' denken.
Ik weet dat je in sommige ziekenhuizen kan kiezen wat je kan eten op een menukaartje, maar dat is volgens mij niet zo met behandelmethoden. Los daarvan worden mensen aan de beademing volgens mij kunstmatig in slaap gehouden, dus die hebben letterlijk en figuurlijk niet zo veel meer te vertellen aan een arts.

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mensen die roken zijn kwetsbaarder voor het coronavirus (Covid-19). Dat blijkt uit onderzoek van hoogleraar Dirk Devroey van de Vrije Universiteit Brussel. Volgens hem zorgt roken ervoor dat de trilhaartjes in de luchtpijp verlammen waardoor je virussen, zoals het coronavirus, minder makkelijk uit kunt hoesten.

Naast roken zijn er talloze andere groepen die kwetsbaarder zijn voor het coronavirus, zoals diabetespatiënten en patiënten met een longaandoening.

Langer ziek en kwetsbaarder
Het lijkt er ook op dat rokers meer eiwitten aanmaken die het coronavirus juist gebruikt om de longen binnen te dringen. De weerstand is verder lager, omdat rokers een slechtere longfunctie hebben. Dat betekent dat ze in algemeenheid vatbaarder zijn voor longproblemen.

Kortom, rokers die besmet raken met corona zullen gemiddeld langere tijd ziek blijven en zijn kwetsbaarder voor ernstigere klachten.

https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekeri ... -die-roken

ZeerPrivé
Berichten: 5517
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

sjohie schreef:
27 mar 2020 12:01
ZeerPrivé schreef:
27 mar 2020 10:44
@lowieze: nee, dat wil ik zeker niet beweren. Maar behalve kunstmatige beademing (laatste 'red'middel), kun je er ook voor kiezen alleen behandeld te willen worden met zuurstof, antibiotica, prednison, vitamine c infuus enz. Dat is als chronisch zieke in ieder geval mijn keuze. Over kunstmatige beademing zouden m.i. zeker ouderen en/of chronisch zieken serieus goed na 'moeten' denken.
Ik weet dat je in sommige ziekenhuizen kan kiezen wat je kan eten op een menukaartje, maar dat is volgens mij niet zo met behandelmethoden. Los daarvan worden mensen aan de beademing volgens mij kunstmatig in slaap gehouden, dus die hebben letterlijk en figuurlijk niet zo veel meer te vertellen aan een arts.
Zo wordt je niet het zkh binnen gereden hoor. En wel zeker kan ik aangeven wat ik wel of pertinent niet wil.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens de onderstaande bron kunnen mondkapjes met UV-licht worden schoongemaakt. Zouden er meer toepassingen mogelijk zijn? Bijvoorbeeld dat zorgmedewerkers regelmatig hun kleding aan UV-licht blootstellen? Of medische apparatuur?

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ltraviolet

kuklos
Berichten: 9803
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
27 mar 2020 08:57
In het Corona - algemeen topic duikt regelmatig de discussie op over het gebruik van vitamine C als genezing. Maar er gebeurt natuurlijk veel meer om genezing te zoeken. Met het openen van een apart topic kunnen we deze informatie wat meer bundelen, zodat het overzichtelijker wordt.
Het is me niet helemaal duidelijk wat je doel is. Artsen zullen hier niet meelezen, en wij leken zullen niet alle desinformatie die er op internet rondzwerft kunnen ontdekken. Ook kunnen wij als leken niet echt beoordelen wat niet baat, maar wel schaadt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik vind dit topic ook wat lastig, moet ik zeggen.
Op zoek naar genezing? 🤔
Ik volg bijna dagelijks al het nieuws , maar ik heb " het ei " ook niet ( uit ) gevonden.
Was het maar waar...
Ik wil niet ziek worden , maar gebeurt dit wel dan vertrouw ik op het ziekenhuis en hun keihard werkende artsen en verpleegkundigen, maar ook op de schoonmakers daar.

witte angora
Berichten: 30907
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door witte angora »

Het topic is met name bedoeld voor de discussie rond de inzichten van Kees. Maar ook andere inzichten kunnen hier uiteraard besproken worden. Vreemd genoeg gaat de discussie die hier hoort in het algemene topic maar verder.

Lowieze
Berichten: 6640
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
27 mar 2020 19:56
Het topic is met name bedoeld voor de discussie rond de inzichten van Kees. Maar ook andere inzichten kunnen hier uiteraard besproken worden. Vreemd genoeg gaat de discussie die hier hoort in het algemene topic maar verder.
Vreemd dat Kees zijn eigen website steeds mag promoten, normaal wordt dit als spam gezien.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door moederslink »

Jouw website is vaak aangehaald en naar verwezen door jouzelf en ook al eerder en niet alleen omdat MM ergens naar vroeg :mrgreen: .
Ik wilde een linkje netjes ( achterom) via PB , maar uiteindelijk werd duidelijk op het forum waar deze website te zien was en kon hij open en bloot geopend worden , voor iedereen te zien.
Het maakt mij verder geen bal uit. Ik heb alles gelezen en mijn respect hierover geuit.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

https://www.ahealthylife.nl/bijwerkinge ... itamine-c/

https://skepp.be/nl/gezondheid/alternat ... ine-c-zijn

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aa ... dosis.html

voeding-f44/vitamine-c-t11906.html

4 links naar eerdere en die geven aan dat vitamine C ook schadelijk kan zijn, dus niet 100% onschuldig, klopt dit of is dit een broodje aap, ik weet iets van vitamine vergiftiging maar niet welke hoeveelheden en soorten, kloppen bovenstaande of juist niet?

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door tttlocke »

sjohie schreef:
27 mar 2020 09:42
[...]Tot die tijd is het dus geen bewezen medicijn, en zou ik er niet zomaar mee aan de gang gaan. Gevolgen hiervan zijn al bekend in bijvoorbeeld de VS, waar generaloberst Trumpf dat dus riep, en er prompt mensen stierven aan een overdosis van dat spul, het nergens meer te krijgen is om te kunnen gebruiken op IC's, en de drugsdealers er een lucratief nieuw product bij hebben.
Vier verzinsels in één zin. Best knap.
Iets met klok en klepel wellicht?
Als je interesse hebt, wil ik wel even de tijd nemen om uit te leggen wat er niet aan klopt.

Moneyman
Berichten: 30225
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - op zoek naar genezing

Ongelezen bericht door Moneyman »

tttlocke schreef:
28 mar 2020 00:12
Als je interesse hebt, wil ik wel even de tijd nemen om uit te leggen wat er niet aan klopt.
Is het ook voldoende als ik interesse heb? :wink:

Gesloten