LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Mijn telefoon, met Vodafone als provider, is in Lissabon verdwenen. Weg, niet meer terug te vinden. Ik heb direct mijn Simkart laten blokkeren en aangifte gedaan.
Kort daarna kwam ik er achter, via myvodafone, dat er een nieuwe tegoed voor mij klaar stond. Ik heb direct via de mail verzocht om het nieuwe tegoed te cancelen. Lijkt mij een zeer plausibel verzoek aangezien ik geen telefoon meer had. Wat heb aan een nieuw tegoed zonder telefoon?
Vodafone denkt een genereuze oplossing te hebben aangedragen "Wij zouden moeten denken aan het vrij geven van allerlei tv zenders die normaal niet vrij toegankelijk zijn"
(Wij zitten nog zeker tot midden mei vast in het Portugese corona gebied, = quarantaine! Het netwerk op deze locatie is bedroefend. Vodafone heeft wel het tegoed van mijn vrouw opgewaardeerd, leuk, maar daar heb ik niet zo veel aan.
De medewerking van Vodafone is ook niet je dat. Zij stellen bv dat "het voor hen niet mogelijk is om per direct het abonnement on hold te zetten, totdat ik in de gelegenheid ben om een nieue toestel met een nieuwe sim kaart aan te schaffen.
Als ik dan reageer met de opmerking dat ik dat aanbod beschouw als een handvol lucht, krijg ik het verwijt dat dat mijn reactie hen ten zeerste verbaast en dat ik het onmogelijke verlang om een abonnement stop te zetten zodat er geen maandelijkse bundels meer ontvangen kan worden tot ik weer de beschikking heb over een telefoon ! Hoe moet ik hier nu als weldenkend mens op reageren en wat kan ik hiervan verwachten?
Kort daarna kwam ik er achter, via myvodafone, dat er een nieuwe tegoed voor mij klaar stond. Ik heb direct via de mail verzocht om het nieuwe tegoed te cancelen. Lijkt mij een zeer plausibel verzoek aangezien ik geen telefoon meer had. Wat heb aan een nieuw tegoed zonder telefoon?
Vodafone denkt een genereuze oplossing te hebben aangedragen "Wij zouden moeten denken aan het vrij geven van allerlei tv zenders die normaal niet vrij toegankelijk zijn"
(Wij zitten nog zeker tot midden mei vast in het Portugese corona gebied, = quarantaine! Het netwerk op deze locatie is bedroefend. Vodafone heeft wel het tegoed van mijn vrouw opgewaardeerd, leuk, maar daar heb ik niet zo veel aan.
De medewerking van Vodafone is ook niet je dat. Zij stellen bv dat "het voor hen niet mogelijk is om per direct het abonnement on hold te zetten, totdat ik in de gelegenheid ben om een nieue toestel met een nieuwe sim kaart aan te schaffen.
Als ik dan reageer met de opmerking dat ik dat aanbod beschouw als een handvol lucht, krijg ik het verwijt dat dat mijn reactie hen ten zeerste verbaast en dat ik het onmogelijke verlang om een abonnement stop te zetten zodat er geen maandelijkse bundels meer ontvangen kan worden tot ik weer de beschikking heb over een telefoon ! Hoe moet ik hier nu als weldenkend mens op reageren en wat kan ik hiervan verwachten?
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Wat zegt je contract? Een abonnement is normaliter niet op pauze te zetten, ook niet als jij je telefoon kwijt raakt. Kijk dus in de voorwaarden van je contract wat je rechten en je plichten zijn. Alles daarbuiten is een gunst vanuit Vodafone. Wil jij dus iets bereiken dat ze contractueel niet hoeven aan te bieden zorg dan dat je zeer netjes blijft en zakelijk blijft.
Annemieke67
, JozJan
, JozJan
, JozJan
, JozJan
en NeoDutchio
vinden dit leuk
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Kun je niet beter een nieuwe telefoon online bestellen? Of op laten sturen door familie of bekenden? Abonnementen op pauze zetten, nog nooit van gehoord.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Een telefoon staat los van een abonnement. Als ik de huissleutel van een huurhuis zou verliezen kan ik ook niet aan de eigenaar vragen of ik de huur een maandje later mag betalen omdat ik er niet in kom.
U kunt altijd aan familie vragen om een andere telefoon, al dan niet een oudje, op te sturen naar u. Iets is beter dan niets.
U kunt altijd aan familie vragen om een andere telefoon, al dan niet een oudje, op te sturen naar u. Iets is beter dan niets.
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Hij is, naar mijn bescheiden mening, buiten zijn telefoon, ook zijn simkaart die in de tel. zat kwijt.
Hij zou in Portugal een telefoon aan kunnen schaffen en aan Vodafone een nieuwe simkaart kunnen vragen, de ‘oude’ is immers geblokkeerd.
Dit lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.
Hij zou in Portugal een telefoon aan kunnen schaffen en aan Vodafone een nieuwe simkaart kunnen vragen, de ‘oude’ is immers geblokkeerd.
Dit lijkt mij de meest eenvoudige oplossing.
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
tja, dat is een beetje een eigenschap van een abonnement. Iedere maand weer tegoed.
Technisch gezien is uw tegoed niet specifiek voor die kwijt-geraakte telefoon, dat kunt u in ieder willekeurig toestel gebruiken.
als iets niet mogelijk is, en ik heb nog nooit gehoord van het pauzeren van een abonnement, dan heeft het toch niet met medewerking te maken?
Tja, ik vind uw reactie ook enigszins wereldvreemd, maar goed, dat is mijn mening. Alles valt of staat met de status van uw contract, als u een contract voor onbepaalde tijd heeft, zou u mogelijk tijdelijk uw abonnement kunnen verlagen of stopzetten, afhankelijk van de voorwaarden. Opzegging kan betekenen dat u uw nummer kwijt raakt en dat u gehouden wordt aan een maand opzegtermijn. Verlagen kan vaak per direct, maar ook al heeft u geen bundels meer, er zal ook altijd een soort basisbedrag zijn aan abonnement.rgj.vdb schreef: ↑30 mar 2020 19:03Als ik dan reageer met de opmerking dat ik dat aanbod beschouw als een handvol lucht, krijg ik het verwijt dat dat mijn reactie hen ten zeerste verbaast en dat ik het onmogelijke verlang om een abonnement stop te zetten zodat er geen maandelijkse bundels meer ontvangen kan worden tot ik weer de beschikking heb over een telefoon !
Wie is weldenkend?
JozJan
vindt dit leuk
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Ik heb in de "mijn vodafone app" de optie om mijn abonnement te pauzeren voor 3 tot 9 maanden, en ik heb verder geen speciaal contract met ze, gewoon een consumentencontract. Dat kost eenmalig 20 euro servicekosten, en de uitgestelde maanden komen dan wel achter aan de afgesproken termijn. Stel ik zou 9 maanden pauzeren, dan zou mijn nieuwe einddatum die van het afsluiten van het abonnement + 9 maanden worden, dus ipv 24 dus 33 maanden. Dat zou je volgens mij ook moeten kunnen als je op de "my vodafone" omgeving online inlogt? Maar goed, met die pauze moet je dus nog steeds 24x je maandtermijn betalen, je "wint" er dus financieel niks mee.
JozJan
en Annemieke67
vinden dit leuk
-
- Berichten: 914
- Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Het is wel mogelijk het abonnement te pauzeren, maar er zitten haken en ogen aan.
Mogelijk voldoet u daar niet aan (kan ik niet beoordelen, maar wellicht staat er bv nog de aflossing van uw vorige toestel dit in de weg),
Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... tten.shtml
Mogelijk voldoet u daar niet aan (kan ik niet beoordelen, maar wellicht staat er bv nog de aflossing van uw vorige toestel dit in de weg),
Meer info: https://www.vodafone.nl/support/abonnem ... tten.shtml
De kleine lettertjes
Als je een betaalachterstand hebt, betaal die dan binnen 2 weken. Anders kunnen we je verzoek niet verwerken.
Stopzetten kan alleen als je particuliere klant bent. Dit kan 1 keer tijdens de looptijd van je contract.
De ingangsdatum is altijd de 1e van de maand en de einddatum altijd de laatste dag van de maand
Heb je een toestellening? Dan moet je die eerst afbetalen. Bel hiervoor naar 1201.
Je toestelverzekering Vodafone Garant of Vervangend Toestel Service vervalt op de startdatum van de pauze en kun je niet opnieuw aanzetten.
Alle acties en kortingen op je abonnement vervallen
We verlengen je contract met de duur van de pauze
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Tenzij TS in een van de risicogroepen valt, of al ziek is, mag hij in Portugal nog naar buiten voor boodschappen, dus is het prima mogelijk om vanmiddag een goedkope nood-telefoon op de kop te tikken in een vodafone winkel. (kunnen ze meteen even een simkaart regelen lijkt me)
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Dat zal niet mogelijk zijn. Hoewel er op beide simkaarten Vodafone zal staan, zal een in Portugal uitgegeven simkaart niet voor een Nederlands telefoonnummer geactiveerd kunnen worden. Technisch gezien heeft het te maken met het op de sim opgeslagen IMSI nummer, dit is land-afhankelijk, hierdoor is het niet mogelijk om een buitenlandse simkaart te kopen en hier een Nederlands nummer aan te koppelen.
Annemieke67
vindt dit leuk
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Dan laat hij zich toch een nieuwe simkaart toesturen.
Bobo Monteiro
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1261
- Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11
Re: Telefoon kwijt, Vodafone kan abonnement niet pauzeren
Nonsens vraag. Je hebt een abonnement , klaar.
Als je televisie stuk gaat, vraag je Ziggo (of wie dan ook) om je abonnement stop te zetten?
Zo werkt het simpelweg niet, je neemt belminuten af, geen telefoon en belminuten.
Als je televisie stuk gaat, vraag je Ziggo (of wie dan ook) om je abonnement stop te zetten?
Zo werkt het simpelweg niet, je neemt belminuten af, geen telefoon en belminuten.