LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TopTicketShop weigert terugbetalen
TopTicketShop weigert terugbetalen
Toen de wereld nog niet van Corona had gehoord hebben wij tickets besteld voor darten in Ahoy op 25 maart 2020. Wij wilden de Nederlandse helden wel eens in het echt zien en de sfeer in zo’n zaal proeven. Twee tickets besteld bij de TopTicketShop voor 138 euro. Al snel een bevestiging gekregen en de kaartjes zouden 10 dagen voor de avond per post naar ons worden verstuurd.
Inmiddels is de wereld totaal veranderd en is de dartavond geannuleerd. De dartavond is inmiddels verplaatst naar 9 september (als dan alle ellende voorbij is…) en TopTicketShop heeft ons een aanbieding gedaan om op 9 september naar Ahoy te gaan. Echter kunnen wij geen gebruik maken van dit aanbod vanwege andere verplichtingen (indien de coronomaatregelen dit toelaten). En dus heb ik TopTicketShop vriendelijk gemeld geen gebruik te kunnen maken van hun aanbod en verzocht het bedrag à € 138,- terug te storten op mijn bankrekening. Jullie raden het al: dat zijn ze niet van plan. Zij beroepen zich op overmacht, dat het vanwege de impact op hun bedrijfsvoering het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren en vervolgens weer op overmacht. Als laatste redmiddel geven ze aan dat het mij vrij zou zijn om de kaartjes onderhands te verkopen. Maar die zijn – om onderhands verkoop te voorkomen – juist op naam gesteld.
In mijn reacties heb ik gewezen op alle berichten van onder andere ACM, dat overmacht geen reden is tot niet terug betalen. Maar ze zijn onvermurwbaar. Ik heb recht op mijn geld, maar de TopTicketShop weigert dit terug te betalen. Hoe moet ik dit aanpakken?
Inmiddels is de wereld totaal veranderd en is de dartavond geannuleerd. De dartavond is inmiddels verplaatst naar 9 september (als dan alle ellende voorbij is…) en TopTicketShop heeft ons een aanbieding gedaan om op 9 september naar Ahoy te gaan. Echter kunnen wij geen gebruik maken van dit aanbod vanwege andere verplichtingen (indien de coronomaatregelen dit toelaten). En dus heb ik TopTicketShop vriendelijk gemeld geen gebruik te kunnen maken van hun aanbod en verzocht het bedrag à € 138,- terug te storten op mijn bankrekening. Jullie raden het al: dat zijn ze niet van plan. Zij beroepen zich op overmacht, dat het vanwege de impact op hun bedrijfsvoering het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren en vervolgens weer op overmacht. Als laatste redmiddel geven ze aan dat het mij vrij zou zijn om de kaartjes onderhands te verkopen. Maar die zijn – om onderhands verkoop te voorkomen – juist op naam gesteld.
In mijn reacties heb ik gewezen op alle berichten van onder andere ACM, dat overmacht geen reden is tot niet terug betalen. Maar ze zijn onvermurwbaar. Ik heb recht op mijn geld, maar de TopTicketShop weigert dit terug te betalen. Hoe moet ik dit aanpakken?
-
- Berichten: 12819
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
U kreeg sowieso al geen kaartje op naam. Tenminste, niet op uw naam. De eerste vraag zal dan al zijn of u überhaupt binnen zou kunnen komen.U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.
Het nadeel van deze cowboy is dat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. De enige optie die u hebt is om een jurist in te schakelen of dit bij de rechter neer te leggen. Helaas zit de rechter ook thuis, dus voorlopig zit dat er niet in. Diegene die de langste adem heeft zal winnen.
Beter is om de volgende keer gewoon bij de echte verkoper de kaartjes te halen. Dan had u vanaf €34,10 hoeven te betalen en had u bij een fatsoenlijk bedrijf gekocht waar u gewoon uw recht kreeg.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Je moet of naar de kantonrechter of naar de geschillencommissie. Je zaak is niet zo ingewikkeld, dat je dit best zonder jurist af kan. Je moet wel de deurwaarder in schakelen. Hem geef je een brief mee met wat je wilt (geldterug) en waarom je daarop recht meent te hebben (ze leveren niet). Doe er ook stukken ter onderbouwing bij.
Echter, op dit moment kan er wetgeving aankomen voor evenementen. Ik zou dat daarom nog even een aantal weken afwachten. Daarnaast zijn de rechtbanken nu gesloten.
Echter, op dit moment kan er wetgeving aankomen voor evenementen. Ik zou dat daarom nog even een aantal weken afwachten. Daarnaast zijn de rechtbanken nu gesloten.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 01 apr 2020 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Moneyman
vindt dit leuk
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Voor deze conclusie is geen enkele grond aanwezig.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Nee?, ooit gehoord dat iemand geld van zo'n bedrijf terug heeft gekregen?
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Kwestie van poot stijfhouden en doorpakken. En ja, dat gebeurt: er liggen stapels vonnissen tegen deze toko.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 mei 2020 12:00
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Hallo
Ik zit in dezelfde situatie, krijg ook mijn geld niet terug, zijn jullie al verder gekomen? Graag tips wat nu te doen
Ik zit in dezelfde situatie, krijg ook mijn geld niet terug, zijn jullie al verder gekomen? Graag tips wat nu te doen
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 18 mei 2020 09:53
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Ook ik heb er last van dat Topticketshop mijn zes kaarten voor een voorstelling van dit jaar niet wil terugbetalen. Ze verschuiven het naar volgend jaar en zeggen letterlijk:
De maatregelen die de regering heeft genomen ter voorkoming van verspreiding van het Coronavirus hebben zodanige impact op onze bedrijfsvoering dat het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren.
Dit kan toch niet?
Wat kan ik hieraan doen?
De maatregelen die de regering heeft genomen ter voorkoming van verspreiding van het Coronavirus hebben zodanige impact op onze bedrijfsvoering dat het niet mogelijk is om een bestelling te annuleren.
Dit kan toch niet?
Wat kan ik hieraan doen?
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Je kan een incassobureau in de arm nemen of naar de kantonrechter middels de deurwaarder.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Dat is eigenlijk al beantwoord in het topic. Echter is de vraag of u het verhaal van TopTicketShop geloofd, hebben ze echt de financiële middelen niet om u terug te betalen?
Wanneer u dit antwoord met "Nee" beantwoord kunt u ze ingebreke stellen en een incassobureau inschakelen en eventueel gaan procederen bij de rechtbank. De kans is zeer groot dat u gewoon wint.
Maar als het klopt wat ze schrijven en ze gaan failliet dan moet u zelf de deurwaarder betalen en het incassobureau. Die melden zich namelijk niet aan als schuldeiser. Dan kan een relatief laag bedrag opeens erg hoog uitvallen.
Bij lage bedragen is procederen enkel interessant als je vooral uit principe overwegingen doet.
alfatrion
vindt dit leuk
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 21 jun 2018 15:46
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Wij zitten met hetzelfde probleem, twee kaartjes paul mc cartney...250 euro!
steeds snelle reactie van topticketshop, maar nu al 2,5 maand niks vernomen. Mail gestuurd, willen restitutie van ons betaalde bedrag.
Ik heb nav een MOJO concerts de tickets gekocht, blijkt dan dus via tussenbedrijf topticketshop te gaan. Wij doen zelden dit soort dingen, dus van geen kwaad bewust...nou.....dus nu nu wel.
Wij gaan voor het principe..... na onbeantwoorde mails en schrijven ... willen we zeker wel stappen zetten. Al houden we er niks aan over behalve ons recht.
Het bedrijf is niet failliet, en we hebben als consument hier recht op. Aangezien er vast velen zijn die die deze situatie ook hebben, is het een mogelijkheid om dit gezamenlijk te doen?
steeds snelle reactie van topticketshop, maar nu al 2,5 maand niks vernomen. Mail gestuurd, willen restitutie van ons betaalde bedrag.
Ik heb nav een MOJO concerts de tickets gekocht, blijkt dan dus via tussenbedrijf topticketshop te gaan. Wij doen zelden dit soort dingen, dus van geen kwaad bewust...nou.....dus nu nu wel.
Wij gaan voor het principe..... na onbeantwoorde mails en schrijven ... willen we zeker wel stappen zetten. Al houden we er niks aan over behalve ons recht.
Het bedrijf is niet failliet, en we hebben als consument hier recht op. Aangezien er vast velen zijn die die deze situatie ook hebben, is het een mogelijkheid om dit gezamenlijk te doen?
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Ik zou het gewoon alleen doen. Geen advocaat of jurist inschakelen, maar gewoon een brief schrijven, stukken bijvoegen en aan de deurwaarder geven.
-
- Berichten: 563
- Lid geworden op: 03 dec 2018 05:21
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Indien ze door overmacht niet kunnen nakomen zijn ze niet schadeplichtig maar je kan wel ontbinden en geld terugeisen. Dus ontbinden en de boel terugdraaien en geen schadevergoeding omdat zij er ook niets aan kunnen doen. Dat ze een andere datum bieden is aardig maar hoef je niet te accepteren.
Succes!
Succes!
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Er is sprake van overmacht, maar overmacht is iets anders dan "er niets aan kunnen doen". Overigens is er ook sprake van lotsverbintenis en hoef je niet te accepteren dat je toch iets moet betalen.
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Er nog zo iets als risicoaansprakrlijkheid. Dat je er niets aan kunt doen is onvoldoende, het moet ook nog eens niet voor jouw rekening komen.
-
- Berichten: 12819
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Juist als u zelden iets doet is het verstandiger om eerst te kijken en dan pas te doen. De eerste regel bovenaan de site luidt:ikkie uit de lis schreef: ↑23 jul 2020 13:34Ik heb nav een MOJO concerts de tickets gekocht, blijkt dan dus via tussenbedrijf topticketshop te gaan. Wij doen zelden dit soort dingen, dus van geen kwaad bewust...nou.....dus nu nu wel.
Zelfs in een supermarkt bekijkt men een pakje boter om zeker te weten dat er smeerboter gekocht wordt en geen bak en braad boter. Waarom dan wel op de eerste de beste site bestellen zonder te kijken?U bezoekt Nederlands meest gewaardeerde wederverkoper van doorverkochte tickets. Prijzen kunnen hoger of lager zijn dan de afgedrukte waarde.
Re: TopTicketShop weigert terugbetalen
Alfatrion verwart een aantal begrippen. Overmacht en er niets aan kunnen doen is hetzelfde.
Aansprakelijkheid is wel iets anders, en kan ook in geval van overmacht gelden.
Als zelf benoemde jurist moet je wel een beetje zorgvuldiger formuleren ander loop je het risico door een echte advocaat te worden gecorrigeerd.
Aansprakelijkheid is wel iets anders, en kan ook in geval van overmacht gelden.
Als zelf benoemde jurist moet je wel een beetje zorgvuldiger formuleren ander loop je het risico door een echte advocaat te worden gecorrigeerd.