Pagina 1 van 1

Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 14:07
door WalkRay
Op 22 februari 5 daluren tickets a 15,- gekocht. 1 x gereisd en toen kwam de Corona stop. Grootouders mochten niet meer op kleinkinderen passen. Dus gemailed naar Kruidvat of ik deze 4 tickets terug kon brengen. Kruidvat adviseerde contact met de NS op te nemen, die zouden mij wel verder helpen. Dus naar de NS en die gaf commentaar ; dat is wel makkelijk geredeneerd maar wij kunnen zonder reisdatum niets doen. Het is Kruidvat dat de verkoop heeft gedaan en wij/NS moeten het dan maar oplossen. Aangezien niemand weet wanneer deze Coronatijd voorbij is maar weer contact opgenomen met Kruidvat.
Ik heb zelfs voorgesteld het bedrag van 60 Euro in de winkel te besteden. Het Kruidvat commentaar was ; wat fijn dat u meedenkt maar dat gaat niet en u moet toch bij de NS zijn. 13 april verlopen deze 4 tickets. Kruidvat "steeds verrassend" Heeft iemand een tip of wie zit in hetzelfde schuitje en heeft dat weten op te lossen ? mvg Ray

Re: Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 16:08
door NeoDutchio
De treinen rijden nog steeds. U hebt de kaartjes met een bepaald doel gekocht, maar dat doel kan niet meer. De NS staat hier buiten.

De kaartjes zijn gekocht op 22 februari en de inperking van reizen is pas sinds 2 weken. Als ik eten koop in de supermarkt en de houdsbaarheiddatum komt in zicht, dan kan ik het eten ook niet na weken terug brengen als blijkt dat het bezoek afgebeld heeft.

Mijns inziens is er niets aan te doen. Zet de kaartjes op een verkoopsite en verkoop ze aan iemand die nog wel met de trein reist.

Re: Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 16:10
door Lowieze
Dit staat op de Community van NS

Kruidvat tickets:
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.

Bij vragen kunt u, liefst via de chat, contact opnemen met de Klantenservice van NS.

Re: Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 16:10
door Moneyman
Dit is inderdaad een typisch geval van pech. Waarom zou dat ineens het probleem van Kruidvat of de NS moeten zijn?

Re: Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 16:11
door berndv
WalkRay schreef:
01 apr 2020 14:07
13 april verlopen deze 4 tickets
Wat ik raar vind is dat u contact heeft gehad met zowel kruidvat als de ns en dat geen van beide partijen u hebben gemeld dat de geldigheid van de tickets verlengd is tot 31 december:
Indien je het ticket nog niet hebt verzilverd, dan kun je hier t/m 31 december 2020 alsnog gebruik van maken.
Dat ze u geen geld terug geven kan ik mij op zich wel iets bij voorstellen. U heeft al gebruik gemaakt van het product, het product is ook nog gewoon te gebruiken, alleen voor u is het nu niet praktisch, maar het is niet zoiets dat u geen gebruik kunt maken van het product.

Re: Kruidvat neemt ongebruikte Voordelig Reizen-kaartjes niet terug

Geplaatst: 01 apr 2020 16:13
door Bob Schurkjens
Kruidvat en Spoordeelwinkel
Reizigers met een Kruidvat treinkaartje komt NS eveneens tegemoet. Normaal gesproken zouden deze tickets te gebruiken zijn tot en met 13 april, maar dat is door NS verlengd tot en met 31 december 2020.
https://www.treinreiziger.nl/ns-abonnem ... p-ns-flex/

Geen pech dus maar mazzel.