LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Hollander »

Dexia Bank heeft besloten niet meer te investeren in nieuwe producten. Het besluit houdt direct verband met de problemen rond de omstreden effectenleaseproducten.
De verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven. Daardoor verdwijnen 25 banen. Bij Dexia Bank Nederland werken nu in totaal 285 mensen. Dexia is tot de conclusie gekomen dat investeren in nieuwe producten voor de Nederlandse markt onvoldoende rendement oplevert.
De bank is al 2,5 jaar verwikkeld in juridische procedures met tienduizenden klanten die effectenleaseproducten van Dexia hebben gekocht.

Bron: teletekst, pagina 515

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Brabander »

Bron: Financiele Telegraaf is uitgebreider.

Dexia ziet af van nieuwe activiteiten


AMSTERDAM (ANP) - Dexia Bank Nederland heeft besloten niet meer te investeren in nieuwe producten. Het besluit houdt direct verband met de problemen rond de omstreden effectenleaseproducten.
Dat heeft een woordvoerder van de bank maandagavond gezegd. De verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven. Als gevolg hiervan verdwijnen 25 banen. Bij Dexia Bank Nederland werken nu in totaal circa 285 mensen. Dexia is tot de conclusie gekomen dat investeren in nieuwe producten voor de Nederlandse markt onvoldoende rendement oplevert, aldus de woordvoerder.
De bank is al 2,5 jaar verwikkeld in juridische procedures met tienduizenden klanten die effectenleaseproducten kochten van Dexia. Dat deden zij met geleend geld. Door het instorten van de effectenbeurzen zitten velen met grote schulden.
De reputatie van Dexia heeft door de affaire een forse deuk opgelopen. Hierdoor lijkt het op de markt zetten van nieuwe producten een kansloze onderneming.
De activiteiten die resteren voor de overblijvende 260 werknemers betreffen het beheer van de effectenleaseportefeuille en de afhandeling van alle lopende procedures. "Het beheer van de nog altijd omvangrijke effectenleaseportefeuille gaat echt nog jaren door", aldus de woordvoerder.
Hij wilde niet zeggen of het Belgisch-Franse moederconcern Dexia plannen heeft om zich geheel uit Nederland terug te trekken.


Opmerking Brabander:
Afhandeling gaat nog jaren door zegt DEXIA, ze zijn dus vast besloten om tot het einde te vechten.
Wij ook !!!!

En mensen die nog betalen aan DEXIA stop hier direct mee. En mensen die op het DEXIA aanbod zijn ingegaan draai dit terug.
DEXIA is er op uit om zoveel mogelijk geld op te halen maar niets uit te betalen aan de gedupeerden.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

"Het beheer van de nog altijd omvangrijke effectenleaseportefeuille gaat echt nog jaren door",
zijn er dan mensen die, na AFM, uitspraken rechters, Oosting etc..
nog steeds betalen? Kom op mensen, er zijn al zo veel mensen gestopt met betalen vóór jullie (tijdstip), dat jullie echt niet meer gedagvaard worden. Dat kan de rechtspraak niet aan (Zalm). Dit is voor die tijd echt al opgelost!

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door JH »

Ik kan er niet echt mee zitten dat dexia vertrekt. Naar Bagdad gingen ze toch, die Irakezen een poot uitdraaien omdat zij daar toch niet durven tegenspreken zoals hier. Alhoewel de dexianen onderschatten de macht van de islam :!:

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Joshua »

ze moeten wel eerst betalen
al het door Dexia middels woeker transactie's afgetroggelde geld
De uitspraak van de Nederlandse Rechters zal Dexia nog vaak in de oren na klinken uitspraak is uitspraak.

En daar zal Dexia het mee moeten doen.

studex
Berichten: 185
Lid geworden op: 09 jul 2004 19:35

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door studex »

Quote: En mensen die op het DEXIA aanbod zijn ingegaan draai dit terug.

Voor mensen die zijn ingegaan op het aanbod van dexia,is DIT niet meer terug te draaien , want deze heb je ondertekend en retour gestuurd waarvan jij er een kopie van hebt...helaas.
Je kunt er aleen vanaf als je de restschuld in een keer kunt betalen
En zonder juridische stappen tegen dexia te ondernemen.

Met vriendelijke groet

Studex

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Maar het zou ook nog kunnen dat straks bljikt dat dexia strafbare feiten heeft gepleegd en dat maakt het weer leuker!

Bekkum
Berichten: 365
Lid geworden op: 28 mar 2004 17:47

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Bekkum »

Nou dat is nog helemaal niet zeker dat dat niet teruggedraaid kan worden dat Dexia aanbod.
Pay-Back is daar mee bezig om de clausule dat je geen juridische stappen kan ondernemen tegen Dexia komt te vervallen.

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door shamyrah »

Dexia ziet af van nieuwe activiteiten


AMSTERDAM (ANP) - Dexia lijkt zich op te maken voor een roemloze aftocht. Nu de bank heeft besloten niet langer te investeren in Nederland, blijft alleen de afwikkeling van het omstreden pakket met beleggingen in aandelenlease over.
Juist met deze producten heeft Dexia Bank Nederland zich grote problemen op de hals gehaald. De bank telt duizenden klanten die op deze manier met geleend geld naar de beurs zijn gegaan. Met de verkoop van beleggingen in aandelenlease leek Dexia in 2000 een comfortabele positie te krijgen als nieuwkomer tussen de Nederlandse banken.
Die gunstige vooruitzichten werden echter al snel verstoord. Niet lang nadat het Frans-Belgische Dexia zich hier nestelde, zetten op de beurzen langdurige koersdalingen in. Als gevolg daarvan leverden de beleggingen van Dexia’s klanten onvoldoende op om hun bijhorende lening af te lossen. Veel beleggers zagen hun investering in aandelenproducten als de Winstverdriedubbelaar eindigen met een schuld.
De rel die rond aandelenlease ontstond, leverde de bank een belangrijke smet op haar blazoen op. Ontevreden beleggers groepeerden zich en begonnen een juridische strijd, die al een poosje woedt en die ook nog jaren zal duren. De klanten eisen dat Dexia de overgebleven schulden kwijtscheldt of de beleggingscontracten verscheurt. De niet aflatende ruzie bezorgt de bank continu negatieve publiciteit.
Het Frans-Belgische concern opende vier jaar geleden de aanval in Nederland door Labouchère over te nemen van verzekeraar Aegon. Met deze aankoop van 900 miljoen euro haalde Dexia de gewraakte beleggingen met aandelenlease in huis. Een jaar later lijfde Dexia de vermogensbeheerder Kempen & Co in voor 1 miljard euro.
De twee bedrijven vormden het fundament van Dexia Bank Nederland, dat met veel ambitie werd opgetuigd. De expansieplannen van Dexia liepen echter snel vast door het verslechterende klimaat op de financiële markten. Ingrijpende saneringen waarbij honderden banen verdwenen, waren het gevolg. Ook werden enkele onderdelen van de hand gedaan.
Door de affaire rond de aandelenlease besloot Dexia om Kempen & Co zijn eigen naam terug te geven. De naamsverandering moest het imago van de vermogensbeheerder veiligstellen. In de financiële wereld werkte de ingreep ook geruchten in de hand dat Dexia de vermogensbeheerder wilde afstoten. Die verhalen werden dit voorjaar bevestigd, toen Dexia het onderdeel verkocht aan het zittende management en een groep investeerders.
Daarmee was Dexia Bank Nederland al grotendeels ontmanteld. In het fraaie kantoor dat de bank aan de Amsterdamse IJ-oever heeft neergezet, werkten enkele jaren terug 1300 mensen. Daarvan zijn er inmiddels pakweg 285 over. Nu ook de verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven, verdwijnen nog eens 25 banen.
Dexia wilde maandag niet zeggen of het Nederland uiteindelijk helemaal links laat liggen. Nu de bank nog uitsluitend personeel in dienst heeft om de lopende contracten met aandelenlease af te wikkelen en het juridisch gevecht met ontevreden klanten aan te gaan, lijkt het er sterk op dat Dexia het hoofd in de schoot legt.

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door berendjan »

Van welke strafbare feiten wordt Dexia in een strafrechtelijk onderzoek beschuldigd? Is er al aangifte tegen hun gedaan bij het Openbaar Ministerie? Volgens mij worden op deze fora door beledigingen en dreigementen meer strafbare feiten gepleegd dan door Dexia. Ik lees nergens dat zij iets strafbaars hebben gedaan.

Captain-America
Berichten: 861
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:10

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Captain-America »

Omdat je er (nog) niets over leest, wil dat niet zeggen dat er niets gaande, of anderszins aan de hand, is...

Komt tijd, komt...

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

ja, berendjanneke, door die andere Belg, Luidens!

berendjan
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jul 2004 17:58

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door berendjan »

Spannend, spannend, maar volgens mij is het een wensdroom. Want die Piet die doorlopend journalisten loopt te stalken over Legio lease zou toch allang weer bij journalisten aan de telefoon gehangen hebben als er zelfs maar het gerucht zou zijn over een op handen zijnde strafzaak? Of hebben die journalisten allemaal intussen een nummermelder en nemen ze de telefoon niet meer op als die de naam Piet vermeldt?

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

berendjan, je bent hier als Belg op dit forum actief vanaf 25 juli 2004.
Wat is jouw belang op het Legio Lease forum? Heb jij ook contracten?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Joshua »

zeker een berm toerist die verdwaald is.

Ronbo
Berichten: 113
Lid geworden op: 21 mei 2004 02:19

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Ronbo »

Aan alle Dexiabelgen op dit forum die twijfelen aan op handen zijnde rechtszaken: er komt er binnenkort een van een advocatenkantoor dat namens een 200-tal klanten gaat procederen. Er gaat geschoten worden met hagel kaliber dikke Bertha. I.t.t. die lapzwansen van SLV zal deze club het gehele spectrum van mogelijkheden aanroepen.

Dus, ga naar een omscholingscursus frieten bakken en probeer je giftige waar aan onschuldige Hollandse toeristen te slijten. Daar hebben jullie nu ruim 3 jaar ervaring mee dus het komt vast wel goed met jullie carriere.

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Kon ik maar iets verzinnen dat er in belgie en Frankrijk net zo negatief over DExia wordt geschreven als hier.
Als Dexia dat op zich af zou zien komen dan maakten ze mischien wat meer haast om alles zonder hoger beroep af te handelen.

Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door Brabander »

Berendjan zal in het echt wel BRUNEEL heten

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: Zoals door mij voorspeld: Dexia vertrekt uit Nederland

Ongelezen bericht door pallu »

vanmorgen in het nieuws op Ned 2

er worden 200- 250 mensen ontslagen

dus nix geen onzin maar de harde waarheid

Dexia blijft alleen actief om de leaseproblemen op te lossen (schulden te innen) nou die oplossing komt er wel maar niet voor Dexia wel voor
alle gedupeerde

pallu

Gesloten