LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oproep voor DEXIANEN (zinkend schip verlaten)

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Brabander

Oproep voor DEXIANEN (zinkend schip verlaten)

Ongelezen bericht door Brabander »

Nu het DEXIA schip zinkende is kunnen jullie er nog afspringen.

Kom met jullie verhalen en praktijken naar buiten.
Stap naar de advocaten of de Stichtingen die vechten voor de gedupeerden.
Jullie kunnen in de dossiers de ellende lezen van vele duizenden Nederlanders. DEXIA probeert jullie nog enkele jaren achter ons aan te jagen om nog meer van ons af te nemen dan ze al gedaan hebben.

Werk daar niet aan mee en verlaat DEXIA voor het te laat is.

Sonja

Re: Oproep voor DEXIANEN (zinkend schip verlaten)

Ongelezen bericht door Sonja »

Juist, dan hebben jullie in ieder geval een shcoon geweten.

JH

Ongelezen bericht door JH »

Zojuist in het nieuws van 22.00 uur op Skyradio terwijl ik onderweg naar huis was hoorde ik dat dexia weinig nieuwe klanten kan krijgen door de negatieve publiciteit. Eindelijk gerechtigheid, en niets geen zinkend schip verlaten voor al die personeelsleden van dexia. Zij hebben destijds bewust gekozen om via misleidende advertenties en het niet nakomen van de zorgplicht hun riante bonussen en gratificaties binnen te halen ten koste van diegenen die het juist niet konden opbrengen.
Laat die dexiamedewerkers maar eens flink interen op hun onterecht verdiende geld en ik hoop dat ook het UWV geen cent uitkeert aan deze gasten :twisted:

Er schijnen 25 banen te verdwijnen bij dexia !! Mooi zo, laat die eerste lichting werklozen hetzelfde overkomen als de echte gedupeerden :twisted:

zie ook: http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=19323

Uit de Haagsche Courant van 3 augustus 2004:

Dexia trekt zich terug uit Nederland
AMSTERDAM | Dexia heeft besloten niet langer te investeren in Nederland. Hierdoor blijft alleen de afwikkeling van het omstreden pakket met beleggingen in aandelenlease over.

Juist met deze producten heeft Dexia Bank Nederland zich grote problemen op de hals gehaald. De bank telt duizenden klanten die op deze manier met geleend geld naar de beurs zijn gegaan. Met de verkoop van beleggingen in aandelenlease leek Dexia in 2000 een comfortabele positie te krijgen als nieuwkomer tussen de Nederlandse banken.
Die gunstige vooruitzichten werden echter al snel verstoord. Niet lang nadat het Frans-Belgische Dexia zich hier nestelde, zetten op de beurzen langdurige koersdalingen in. Als gevolg daarvan leverden de beleggingen van Dexia's klanten onvoldoende op om hun bijhorende lening af te lossen. Veel beleggers zagen hun investering in aandelenproducten als de Winstverdriedubbelaar eindigen met een schuld.

De rel die rond aandelenlease ontstond, leverde de bank een belangrijke smet op haar blazoen op. Ontevreden beleggers groepeerden zich en begonnen een juridische strijd, die al een poosje woedt en die ook nog jaren zal duren.
Het Frans-Belgische concern opende vier jaar geleden de aanval in Nederland door Labouchère over te nemen van verzekeraar Aegon. Met deze aankoop van 900 miljoen euro haalde Dexia de gewraakte beleggingen met aandelenlease in huis. Een jaar later lijfde Dexia de vermogensbeheerder Kempen & Co in voor 1 miljard euro. Van de 1300 die enkele jaren geleden voor het bedrijf werkten, zijn er nog 285 over. Nu ook de verkoop- en marketingafdeling wordt opgeheven, verdwijnen 25 banen. Dexia wilde maandag niet zeggen of het Nederland helemaal wil laten schieten. | ANP
Laatst gewijzigd door JH op 03 aug 2004 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

jebe

Ongelezen bericht door jebe »

volledig mee eens!25 man op straat?ik ga de vlag al uit hangen,totaal geen medelijden,hebben ze ook niet met ons!!als ze slim zijn verzwijgen ze bij eventuele sollicitaties dat ze bij drekxia in dienst zijn geweest,want dan blijven ze wel heel lang op mijn rug zitten!!! :wink:

zwartzaad

Ongelezen bericht door zwartzaad »

Dexia verdwijnt uit Nederland en zet massaal werknemers aan de dijk. Waarom zou je een baas trouw blijven waarvan je weet dat de kans groot is dat je binnen afzienbare tijd je baan verliest? Mischien kun je nog enkele jaren van je werk 'genieten' door te werken aan het 'LegioLease debacle'.

kwast

Ongelezen bericht door kwast »

De Dexia-medewerkers hebben de producten niet verkocht. Dexia is 'slechts' zo stom geweest die ballentent van Aegon over te nemen. Kortom, de Dexia-medewerkers zijn de dupe van de domheid van hun bazen. En nee, ik werk niet bij Dexia.

jebe

ja,kwast.ik zou er bijna medelijden mee krijgen!!!maar niet getreurd voor die 25,want ze zijn niet alleen!die andere 260volgen hopelijk binnenkort!!met zulk volk wat schriftelijk en telefonisch mensen het mes op de keel zet,om toch maar euros te vangen.zal ik nooit medelijden hebben en het verhaaltje'"wir habben das nicht gewust""gold 60 jaar geleden,nu niet meer..ze hadden ook voor een fatsoenlijke werkgever kunnen kiezen..

kwast

Dit soort vergelijkingen geeft je niveau wel duidelijk aan...
Laatst gewijzigd door kwast op 03 aug 2004 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.

jebe

nee,om te zeggen dat de dexia medewerkers hier de dupe van zijn getuigd van veel intellegentie!!!

kwast

nee,om te zeggen dat de dexia medewerkers hier de dupe van zijn getuigd van veel intellegentie!!!
Buiten enkele taalfouten in je korte antwoord: dat zeg ik niet, je moet alleen goed bekijken door wie je de plannen zijn verkocht.

mali

Ongelezen bericht door mali »

Dexia moet gewoon alles terugbetalen en de schade op AEGON verhalen.
Ik denk dat Dexia inderdaad geen idee had wat ze in huis haalde. Kijk, op zich kan aandelenlease misschien wel okee zijn, maar aleen voor mensen die weten waar ze mee bezig zijn.
Niet voor voorzichtige huisvaders. Die hadden ook niet benaderd moeten worden met "veilige beleggingsproducten".
Dexia wist waarshijnlijk niet hoe die producten aan de man waren gebracht. Die zagen alleen dat de vorderingen 12% rente per jaar zouden opbrengen. En dat is wel interessant voor een bank.
Probleem is dat een bank meer moet doen dan alleen rente in rekening brengen. Ze heeft een zorgplicht en daar hoort bij dat men heldere, transparante en volledige informatie verstrekt omtrent de door haar gevoerde financiële producten. Alleen dan zijn je contracten geldig tot stand gekomen. Anders komen ze voor vernietiging in aanmerking.

kwast

Kijk, dat is nou een inhoudelijk goed antwoord. Het lijkt me overigens de invalshoek van ieder bedrijf te proberen winst te maken (cq de schade te beperken). Dat is wat Dexia doet. Komt uiteraard weinig sympathiek over. De kans is levensgroot dat ze intussen met Aegon al een deal hebben gemaakt: Dexia vangt de klappen en vertrekt uit Nederland en Aegon betaalt (een deel van) de schade aan Dexia.

Ikwaseenbeetjedom

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Ik denk dat Dexia inderdaad geen idee had wat ze in huis haalde.
ho even, dexia is al een tijdje de "juridische" eigenaar van "mijn" aandelen.
En als dexia die aandelen het 2e jaar niet gekocht heeft, maar alleen opties, om in geval dat ze toch nog zouden stijgen de aandelen alsnog te kunnen kopen, dan zijn zij dus de bedriegers.
Of ze direct al gekocht zijn door Legio Lease (1e jaar) dat weet ik niet (of zou de overname som dan toch hoger hebben moeten liggen), die heb ik daar niet meer om gevraagd, maar dexia komt niet met het bewijs.

geldweg

Ongelezen bericht door geldweg »

Ikwaseenbeetjedom, blijf ff bij de topic.

Lekker belangrijk over wel of niet gekocht. Snijd geen hout wat je zegt met lagere koersen al dan niet. Als Dexia ze heeft overgenomen die aandelen van je zijn ze gekocht voor de koers die LL ervoor betaald heeft. andere koers is niet mogelijk.

mali

Inderdaad, als dat zo is en Dexia wist ervan, dan zijn ze zelf de klos en waarschijnlijk zelfs strafbaar. Maar vooralsnog is dat niet bewezen.
Tot die tijd moeten we dus gewoon uitgaan van de misstanden die wel vaststaan. En dat zijn er genoeg. Genoeg om iedereen zijn geld terug te laten krijgen.

De lijst: opzettelijke misleiding door onbekwame tussenpersonen waarvoor de verkoopprikkels zo hoog waren gesteld door de bank met als gevolg dat een eerlijk advies uitbrengen aan de klant haast een bovenmenselijke fatsoen vergde. Nog afgezien of ze bekwaam waren.
Versluierde waarschuwingen, uitsluitend stijgende grafieken die een "voorzichtige" prognose voorstelden, want in werkelijkheid zouden ze nog veel harder stijgen, het woord "lenen/lenig" consequent vermijden etc etc.

Dan kun je als bank niet roepen dat het allemaal duidelijk genoeg was en moet je niet raar opkijken dat boze klanten bij je terugkomen.

Als ook nog fraude aan het licht komt, ben je inderdaad helemaal snel klaar. Dan hoef je niet eens meer na te gaan wie oplettend, gemiddeld geínformeerd bla bla bla was en wie niet.

Ronbo

Ongelezen bericht door Ronbo »

De Dexia-medewerkers hebben de producten niet verkocht. Dexia is 'slechts' zo stom geweest die ballentent van Aegon over te nemen. Kortom, de Dexia-medewerkers zijn de dupe van de domheid van hun bazen. En nee, ik werk niet bij Dexia.
Ik denk dat Dexia inderdaad geen idee had wat ze in huis haalde.
Jullie gaan nu niet met droge ogen beweren dat Dexia blindelings een bank heeft overgenomen voor 900 miljoen en niet weet wat voor passiva/activa er in zaten? Over deze transactie hebben zich hordes advocaten gebogen. Reken er op dat er tussen Dexia en Aegon verborgen contracten bestaan met clausules etc. voor het geval er stront aan de knikker zou komen. Het is daarom interessant om te zien wat er uit de zaak Dexia vs. Aegon komt.

mali

Daar ben ik ook benieuwd naar.
Maar stel je voor: je bent een gerenomeerde belgische/franse bank met een naam hoog te houden. Je koopt een bank die labouchere heet en een deftige reputatie heeft. Allicht dat men zich niet verdiept heeft in het misleidende karakter van de folders die via SpaarSelekt enzo zijn verspreid of de verkoopmethodes van die club.
Waarom zou je als Dexia argwaan hebben?

Ik geef ze vooralsnog het voordeel van de twijfel maar het is inderdaad niet uit te sluiten dat ze het allemaal wel wisten. Dat zal nog moeten blijken.

Het enige wat ik mij dan afvraag is waaarom niet gewoon de naam labouchere laten voortbestaan om te grabbel te gooien.
Dexia heeft in andere landen wel gewoon een"normale" reputatie, met kleine kantoortjes, bali's en de hele reutemeteut. Die naam ga je toch niet verkwanselen als je bij voorbaat weet dat je een louche handel overneemt die in je gezicht kan ontplofffen? Ik denk dat ze, net als de aandelenbeleggers, goedgelovig waren en niet behept met de ziekelijke argwaan die de rechtbank in Amsterdam van een consument verlangt.

Ronbo

Ongelezen bericht door Ronbo »

Waarom zou je als Dexia argwaan hebben?
Omdat Europese banken i.h.a. geregeerd worden door angsthazen. Europese banken zijn zeer defensief in hun beleid en zeer risicomijdend.
Ik denk dat ze, net als de aandelenbeleggers, goedgelovig waren en niet behept met de ziekelijke argwaan die de rechtbank in Amsterdam van een consument verlangt.
Ik persoonlijk geloof niet in goedgelovige banken. Als ik als zelfstandige naar de bank ga voor een doorlopend krediet van €10.000 moet ik de jaarcijfers van 3 jaren meenemen. Het geld dat over mijn rekening loopt wordt maandelijks gemonitored en als mijn omzet daalt (zoals tijdens een vakantieperiode) dan wordt mijn krediet teruggeschroefd. Als ik een auto via financial lease wil aanschaffen, dan krijg ik dat niet voor elkaar als er een vinkje achter mijn naam staat bij het BKR omdat ik ergens een termijn van fl.100,- niet heb betaald.

Alles, maar dan ook alles willen ze van je weten om niet voor een luizige €10.000 de boot in te gaan. Daarom ben ik er van overtuigd dat ze geweten moeten hebben van de (mogelijke) ellende van Legio Lease/La Bouchere. Wellicht hebben ze, arrogant als banken zijn, gegokt op een minder heet opgediende soep.

Brabander

Ongelezen bericht door Brabander »

Even op letten.

Dexia nam e.e.a. van Aegon in 2000 over. Na 2000 hebben ze nog duizenden contracten verkocht. Ze hebben samen met Spaarselect mij er voor ruim 100.000 Euro ingeluisd.

DEXIA is geen blind paard maar een sluwe vos.

Van mij mogen ze een of andere verdwaalde raket afschieten richting DEXIA kantoor.

impact

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten