Vakantiediscounter eist restantsom en annulleert vervolgesn
Geplaatst: 06 apr 2020 13:20
In januari een pakketreis geboekt naar Spanje, vertrek 24 april, met vliegtuig Transavia. Aanbetaling gedaan. Niets aan de hand tot de Corona kwam. Restant som eerst nog niet betaald en kreeg (uiteraard) een herinnering. De Vakantiediscounter gaf aan dat de reis vooralsnog door zou gaan. Andere reisorganisatie gingen reizen wel annuleren terwijl die een latere vertrekdatum hadden. Gezien de situatie in Spanje en ook in Nederland was het onmogelijk dat de reis door kon gaan. Helemaal toen Transavia op 23 maart bekend maakte dat ze hun vliegtuigen aan de grond hielden. Echter vanuit Vakantiediscounter geen annulering, sterker nog ze drongen erop aan dat ik moest betalen anders werd de reis geannuleerd (wegens niet betalen) en zou ik de aanbetaling (of meer) kwijt zijn. Uiterlijk op 31 maart moest de restant som betaald zijn. Op 31 maart rond 10 uur kreeg ik zelfs een bericht dat ik voor 16 uur moest betalen anders werd de reis geannuleerd. Na contact te hebben gehad met de Vakantiediscounter mocht ik ook nog 's avonds betalen. Ik heb besloten om toch te betalen en het geld om 21 uur overgemaakt. De volgende dag kreeg ik het volgende bericht: "Via deze e-mail stellen wij u op de hoogte van het feit dat uw reis naar Spanje is geannuleerd i.v.m. de coronacrisis." Dit is bizar. Er was geen algemene annulering afgekondigd (kon tenminste hiervan niets op hun website vinden) dus was dit een persoonlijk gericht. Ondanks dat ik recht heb op een voucher ben ik nu wel (onnodig) geld kwijt en heb ik hiervan een hele vieze smaak in mijn mond gekregen. Achteraf lees ik op 4 april op hun site (update 31 maart) dat ze alle samengestelde reizen (pakketreizen) tot en met 30 april annuleren. Dit vind ik niet netjes. Het lijkt erop dat ze zoveel mogelijk geld willen incasseren door zo laat mogelijk zelf te annuleren. Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben met de Vakantiediscounter?