Geboekt met voucher. Opnieuw recht op geld terug of een nieuwe voucher?
Geplaatst: 07 apr 2020 12:00
Toen mijn vakantie met vertrek op 5 mei door de reisorganisator (Sunweb) op 30 maart werd geannuleerd is mij een Coronavoucher beloofd, dat werd gegarandeerd door de SGR.
Omdat ik begrip heb voor de situatie en niet persé geld terug wilde, heb ik aansluitend een nieuwe reis geboekt met vertrek op 11 september, hopende dat reizen dan weer mogelijk zal zijn. Voor de aanbetaling van deze reis, die meer kost dan de waarde van het voucher, heb ik de waarde van dit voucher gebruikt. Later moet ik dan nog, zoals gebruikelijk, het restant te betalen.
Maar wat gebeurt er nu als Sunweb onverhoopt failliet gaat, of wanneer de reis ook in September geen doorgang kan vinden vanwege de Corona situatie? Krijg ik in het eerste geval nog geld terug? En kan ik in het tweede geval opnieuw een voucher tegemoet zien? Of krijg ik dan wel mijn geld terug?
Omdat ik begrip heb voor de situatie en niet persé geld terug wilde, heb ik aansluitend een nieuwe reis geboekt met vertrek op 11 september, hopende dat reizen dan weer mogelijk zal zijn. Voor de aanbetaling van deze reis, die meer kost dan de waarde van het voucher, heb ik de waarde van dit voucher gebruikt. Later moet ik dan nog, zoals gebruikelijk, het restant te betalen.
Maar wat gebeurt er nu als Sunweb onverhoopt failliet gaat, of wanneer de reis ook in September geen doorgang kan vinden vanwege de Corona situatie? Krijg ik in het eerste geval nog geld terug? En kan ik in het tweede geval opnieuw een voucher tegemoet zien? Of krijg ik dan wel mijn geld terug?